Gå til innhold

Wolfie trener, kanskje ...


Wolfmoon

Anbefalte innlegg

Takk for det, tror jeg trenger det. For jeg klarte jo ikke å ta det med ro i dag, så jeg endte opp med å gå ned fra Majorstua til Oslo S etter behandling i dag. Det gikk greit lenge, men så begynte det å gjøre rimelig vondt igjen gitt :P

Mulig jeg skal la være å ri i morgen, sende melding om at jeg ikke vil belaste ankelen, for jeg er ikke helt sikker på om det er så lurt. Den er rimelig hoven nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ble ikke ridetur i går, foten var fortsatt hoven og relativ vond. Men siden jeg hadde noen ærend i går også, så endte jeg opp på 10 000+ skritt. Ikke helt sikker på om det gjorde godt for foten, men jeg trenger å kjenne på at det er litt godt å gå litt igjen :P

I dag er det fint vær, skal ta bilen til universitet og jobb, men har lagt inn en litt lenger gåtur til behandling midt på dagen i dag. Skal ha både massasje og til kiropraktor for nakken igjen i dag, det blir au, men jeg satser på at jeg får løst opp litt og at jeg klarer å vedlikeholde selv etter i dag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ble noen rideturer forrige helg, klatring på tirsdag og jammen meg endte jeg ikke på treningsstudioet i dag også.

Ble 40 min på mølla, hvorav 15 av dem løping. Har tenkt å følge et program med fastlagt progresjon de neste ukene, så får vi se om det blir bra :P Etterpå, siden jeg oppdaget at det ikke var noen i frivektsavdelingen, kjørte jeg knebøy og roing. Er en smule redd for at jeg kommer til å bli rimelig støl i morgen, selv om jeg ikke la på noe særlig vekter. Veldig lenge siden sist.

Appropo mølle, hva slags sko bruker folk egentlig på mølla? Mine studiosko er tydligvis ikke gode nok, for det gjorde rett og slett vondt å løpe :P Mulig jeg må skaffe meg noen fulldempede sko, men har gjort altfor mange bomkjøp på løpesko til at jeg egentlig har så lyst til å legge mye penger i noen jeg ikke har erfaring med. Er det noen som har noen tips til meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endte opp med å kjøpe disse skoene hos XXL. De kjennes knallgode ut på, og jeg gleder meg til å prøve de i morgen. Ikke minst fordi de stod til 1249 i butikken og jeg faktisk gikk bort og spurte om det var riktig, noe jeg vanligvis aldri gjør. Penger spart :laugh:

I dag blir det imidlertid klatring. Fant ut at det var passende aktivitet kvelden før eksamen, er jo ikke som om jeg får inn noe særlig mer nå uansett. Så får vi se hvordan eksamen går i morgen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I kombinasjon med musikk, som jeg hadde glemt forrige gang, funket de nye skoene helt strålende :nigo: Krever nok litt tilvenning, men er mange ganger så gode som de gamle.

Ble 40 min på mølle i dag. Skulle egentlig ha 3*5 min løping, men endte opp med 10 min på siste intervall fordi jeg følte jeg hadde det inne og det kom en kul sang. Sleit litt på slutten, men holdt helt inn på mellom 8,5 og 9 km/t.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre, jeg må innrømme at jeg aldri har hørt om merket før ;)

Hadde bare så vidt hørt om merket da jeg kjøpte dem i Australia i 2012, da var de ikke spesielt populære i Norge enda, og jeg var egentlig veldig skeptisk, men fyren i butikken var entusiastisk og jeg har ikke angret. Nå har jeg ikke lyst til å kvitte meg med dem. :P

I kombinasjon med musikk, som jeg hadde glemt forrige gang, funket de nye skoene helt strålende :nigo: Krever nok litt tilvenning, men er mange ganger så gode som de gamle.

Ble 40 min på mølle i dag. Skulle egentlig ha 3*5 min løping, men endte opp med 10 min på siste intervall fordi jeg følte jeg hadde det inne og det kom en kul sang. Sleit litt på slutten, men holdt helt inn på mellom 8,5 og 9 km/t.

Musikk er gull verdt! Så mye bedre å ha med musikk på mølla enn uten, og kommer det en skikkelig godsang er det utrolig hvor mye man faktisk kan presse seg utover det man trodde man klarte. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en god økt på mølla i går. Endte på nøyaktig 5 km på 40 min, inkludert 5 min oppvarming og 5 min nedtrapping (der det ble litt småløping for at jeg skulle nå 5 km :P )

Godt fornøyd med å ha klart å få til enda en økt, det ble 3 økter på en uke om jeg ikke husker helt feil. I morgen blir det ikke løping, men jeg skal faktisk ha min første ridetime for å teste ut et ridesenter i Oslo, så jeg kommer helt sikkert til å bli mer en støl nok :P

Jeg ser forøvrig at jeg klarte å ligge med høyere gjennomsnittspuls gjennom økta i går, sammenlignet med den 8. Enda tror jeg at jeg har enda litt mer å gå på, så blir spennende å teste på neste løpeøkt. Tror kanskje det blir på mandag, litt avhengig av stølheten :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, en annen Mizunoist :ler: . Jeg konverterte fra Nike til Mizuno i sommer etter at et par nylig innkjøpte Nike Air Max hadde ertet opp leggen min noe kraftig. Mizunoene har mye bedre støtdemping og for meg som stort sett løper på asfalt er det viktig. Mine er riktig nok modellen som heter Wave Prophecy. Jeg googlet meg fram og fant ut at de ofte fikk "best i test" på støtdemping.

Er veldig godt fornøyd med dem og det er leggen min også. De er ikke riktig så gode på foten som Nike og Reebok, men demping er tross alt viktigere for meg og de er mer enn gode nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også alltid likt Nike, men paret jeg byttet ut er et sånn svinedyrt par jeg kjøpte etter test på Løplabbet som egentlig aldri har vært særlig gode :P Må si meg godt fornøyd da, kanskje jeg må vurdere din modell til utesesongen begynner igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare en ting å si, jeg er støl ... eller det er en underdrivelse, jeg har skikkelig gangsperre :laugh:

Jeg var på min første ridetime på stor hest på mange, mange år på søndag. Red en svær hest, som tydeligvis krevde mer kraft å ri enn jeg trodde :P At jeg er støl i kjernemuskulaturen er en ting, det er langt verre at jeg er så støl på innsiden av lårene at jeg nesten ikke får gått!

Jaja, skal straks komme meg ut av huset og på senteret, så får jeg se om jeg det hjelper på med en joggeøkt på mølla og litt lett tøying etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler med deg! Jeg har vralta meg av gårde siden lørdag. :fnise: Du får trøste deg med at det sikkert var fin trening, og hvis du skal fortsette med ridetimene så blir du sikkert vant med det etter en stund. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg føler med deg! Jeg har vralta meg av gårde siden lørdag. :fnise: Du får trøste deg med at det sikkert var fin trening, og hvis du skal fortsette med ridetimene så blir du sikkert vant med det etter en stund. :P

Jepp, meldt meg på kurs over nyttår nå, så her blir det nok mye gangsperre på nyåret :P

Jeg har jo tross alt ridd ganske mye i det siste, men det er tydligvis ikke like effektivt med turridning på bittesmå islandshester som dressur på enorm hest :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en god økt på mølla til å være meg, og det er faktisk nesten gøy :P

Igjen 40 min på mølla, 5 min oppvarming, 6 min intervall, 4 min pause, 6 min intervall, 4 min pause, 10 min intervall og 5 min nedtrapping. Mest stolt av at jeg klarte å løpe 9 av 10 min på siste intervall med mølla på 9, kanskje ikke stort for mange, men for meg er det fort! :laugh:

Pulstopper på mellom 170 og 180, godt å se at det faktisk er tungt og at det ikke bare kjennes sånn :P

Men fjerna ikke gangsperra, dessverre :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: *ser for meg vraltenden Wolf*

Her har det også gått unna. Etter prosjekttåka på jobb lettet er jeg tilbake i vante rutiner igjen. Det ble bare halvannen uke uten trening. Det går!

Men hodet er ikke med. På spinningtimen i går hadde jeg husket både pulsklokke og beltet, men den dingsen som festes på beltet og som faktisk måler noe - den lå igjen hjemme :klaske: . Sånn kan det gå.

Jaja, jeg tråkket nå trøstig i vei og fikk i allfall garantert opp pulsen, så det var på ingen måte bortkastet økt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

KJipt når man glemmer det tekniske utstyret, men som du sier, treningsutbytte får man jo allikevel, selv om det ikke kjennes sånn ut :laugh:

Ny økt på mølla i dag. Samme som sist, men denne gangen løp jeg alle tre intervallene på 9. Det var rett og slett helt jævlig, men gøy når jeg faktisk klarte å fullføre! Men hele økta var i grunn helt jævlig sammenlignet med sist gang, muligens fordi jeg hadde en liten styrkeøkt i går. Jeg har nemlig meldt meg inn i exerto, treningstimer på nett, og jeg kjente det faktisk litt i dag :P

Denne gangen endte det på 5,1 km, uten at jeg hadde småjogget under nedtrappingen for å komme meg over 5 km :laugh:

Endret av Wolfmoon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at jeg allerede er hjemme etter å ha vært og klatret i dag! Det er imponerende, til meg å være :laugh:

En god klatreøkt med strekk og tøy var godt etter ikke mindre enn 11 timer på jobb i går foran en pc.

Skal prøve å få til en løpeøkt i morgen, så da er treningsuka godt i gang, i alle fall :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at jeg allerede er hjemme etter å ha vært og klatret i dag! Det er imponerende, til meg å være :laugh:

En god klatreøkt med strekk og tøy var godt etter ikke mindre enn 11 timer på jobb i går foran en pc.

Skal prøve å få til en løpeøkt i morgen, så da er treningsuka godt i gang, i alle fall :nigo:

Det er ikke verst! :) Deilig start på uka, flink er du! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...