Gå til innhold

Wolfie trener, kanskje ...


Wolfmoon

Anbefalte innlegg

Kom meg på trening fredag, selv om den satt utrolig langt inne. Løp 4 x 4 intervall. Eller dvs, på siste intervall fikk jeg bare elendige sanger som ga dårlig motivasjon, ble forbannet på MP3-spilleren min, hoppet av for å finne en sang jeg kunne løpe ordentlig til og løp så på 13 (som er kjempefort for meg) i litt over 1 min. Ikke kom her å si at aggresjon ikke er en god motivasjonskraft :fnise:

Ble litt uttøying etterpå, men lite styrke på senteret. Trente på nytt senter, og på en fredagskveld var hele frivektsavdelingen okkupert av unge gutter rundt 17-18 som jeg ikke gadd å stå og vente på. Så da dro jeg hjem, og gjorde en del øvelser i slynge og på ball :nigo:

I dag ble det svømming igjen, for hofta var rimelig vond etter trening fredag, så jeg tenkte at 1000 m svømming var en god metode for å myke opp litt. I morgen er det PT igjen, får se hvordan det går med hofta da. Og så er snart PT-tilværelsen min over, lurer på hvordan det går fremover når jeg ikke lenger har noen å rapportere til!? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nest siste trening med PT i dag. Det gikk veldig fint, men jeg kjenner det skal bli spennende når jeg liksom skal gjennomføre trening alene :P Må finne noen gode tidspunkter å trene på, for hvis ting er opptatt i styrkeavdelingen, så bare går jeg igjen :P

Fortsatt litt trøblete med hofta. Må bruke mye tid på å tøye fremover, og hvis det ikke blir bedre, er jeg redd jeg må ta turen til fysio igjen og se om det kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treningsøkt ble gjennomført i går også, gitt :nigo:

Skulle vel egentlig ha løpt intervaller, men endte opp med å ta "langkjøring" med 20 min sammenhengende løping, med Enigmas tips fra en annen dagbok, øke med 0,1-0,2 for hvert minutt. Da ble det plutselig overkommelig! Endte jo med at jeg løp 11 av de 20 min på en fart fra 9 til 9,5, noe som er ekstremt bra til å være meg :laugh:

Og etterpå skulle jeg jo trene styrke. Men det er jo alltid så fullt. Ikke noe ledig knebøystativ å se i mils omkrets :sukk: Jeg innrømmer det, jeg gidder ikke å henge rundt og stå i kø for å trene :P Så da ble det knebøy med kroppsvekt da. Det er jo fint det også, spesielt når som hofta ikke henger helt med, men ja ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var siste økt med PT gjennomført. Det blir spennende å se hvordan det går med meg fremover, men foreløpig skal jeg være glad bare jeg klarer å løfte armene :laugh:

Sliter fortsatt litt med hofta, så skal kun kjøre forsiktig på bein og tøye mye fremover. Håper det ordner seg, og at jeg slipper å gå til fysio :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, gøy med islandstur! Vært på det før? Var på en slik tur over 6-7 dager for noen år siden, beste ferien noen gang for en litt over middels hesteinteressert jente. :jepp: Hvilken rute tar du?

Trene er nok lurt, ja. Trodde jeg var godt forberedt, red jo flere hester omtrent hver dag. Men nei da, fikk ganske så vondt i kropp etterhvert jeg også. Siste dagene var hardt! Skal muligens på en litt kortere tur i år, burde kanskje begynne å trene jeg også... Kaaaanskje... *mangler viljestyrke* ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri vært der før, men ridd mye islandshest de siste årene. Tror nok det blir hardt ja, for jeg rir jo ikke en gang ukentlig. Men jeg er godt vant til å ri mye når jeg først rir da ;)

Grunnleggende trening er nok uansett viktig. Akkurat nå husker jeg ikke turen ... thingvellur eller noe sånt, muligens :laugh: Hvem var du på tur med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Ops, lenge siden jeg har skrevet her inne (og trent).

Men de to siste dagene har jeg vært på to rideturer, tror nok det skal til for at jeg skal overleve denne turen på Island altså :fnise: Går overraskende bra, men etter en mer eller mindre sammenhengende galloptur i går, så er jeg en smule støl og stiv i ryggen. Tydeligvis lenge siden jeg har gjort det :laugh:

I dag blir det vel en liten tur med hunden, så blir det forhåpentligvis en ny ridetur i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tur med hunden, ridetur og tur med hunden igjen ble gjennomført. Før det har vært en slapp uke frem til i går, da svømte jeg igjen 1000 m. Kjenner hofta enda mer nå, mistenker at ridningen har skylden, så jeg tror kanskje jeg må vurdere å kontakte en fysio for å få løst opp i det her. Tanken på 1 ukes ridetur med vond hofte, er liksom ikke helt bra :P

I dag tar jeg fri, men tenkte å få til en løpetur enten lørdag eller søndag. Må komme igang igjen med treningen nå, har vært litt for slapp i det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det løpetur! Og siden jeg glemte astmamedisinen, så kan jeg fastslå at jeg er i mye bedre form enn jeg var da jeg begynte å løpe i fjor høst (før jeg fikk medisin), og at det virkelig er astma jeg har. På et tidspunkt lurte jeg på hva den hvesende lyden jeg hørte over musikken min var, helt til jeg skjønte at det var pusten min :laugh: Så note to self: Husk astmamedisin før løping! :opplyser:

Ble en runde på ca. 4,5 km, men da er det en god del av den som er veldig bratt enten opp eller ned :P Løp nedover i dag, men valgte å gå opp igjen. Jeg sier det er pga. manglende medisin, men jeg tviler på at jeg hadde klart det allikevel. Løp beste kilometeren på 7 min, de to andre kilometrene jeg løp var på rundt 8. Etterpå reiste jeg ned til byen for å spise, før jeg avsluttet med en gåtur fra byen og opp på jobb i sola, det var veldig deilig! Og ikke minst, jeg har gått over 15 000 skritt allerede i dag, og har dermed gått over 10 000 skritt for 5. dag på rad :nigo:

Men hofta er ikke bra på noen måte nå, så det spørs om jeg må bite i det sure eplet :P

Endret av Wolfmoon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Heldigvis går treningen bittelittegrann bedre enn det denne dagboken skulle tilsi :laugh:

Ikke at jeg trener så mye for tida, men jeg klarer stort sett å få til to treninger i uka. Da gjerne med en løpetur, med eller uten styrketrening i slynge hjemme etterpå. For to dager løp jeg min faste runde, den er på ca. 4 km, hvorav 1 km ned på begynnelsen og ca 1 km rett opp igjen etterpå. Og i går klarte jeg for første gang faktisk å løpe opp mesteparten av bakkene :sjokkert: Det føltes helt greit, rett og slett, så det var herlig med litt fremgang. Nå reiser jeg snart på ferien min, heldigvis, så får vi se hvordan det blir etter det. Jeg gleder meg uansett veldig, og det blir i det minste en aktiv ferie denne gangen. 6 dager med 4-7 timer på hesteryggen, jeg vet ikke helt om jeg gleder meg eller gruer meg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

For det er jo slik en aktiv og travel treningsdagbok også :nigo: Men velkommen skal du være ;)

Jeg er ikke fullt så inaktiv som det kan se ut som ut fra denne dagboken da, det hender jeg trener, men viktigere enn det: Jeg har faktisk tatt tak i min vonde hofte og kommet meg til en fysioterapeut! Jeg vet ikke helt hva det er med meg og disse terapeutene, men de synes alltid det er ustyrtelig morsomt å høre hvor lenge jeg har hatt vondt, klemme på ting og le av hvor hardt/vondt de ulike punktene er :P

Uansett, han har tro på at vi skal få til dette, men at jeg må skjerpe meg, tøye og trene selv om det er ubehagelig. Så ja, ingen unnskyldning til å ikke ta den joggeturen lenger, i bunn og grunn. Skal jeg løpe en mil i september, så er et vel strengt tatt på tide å begynne og løpe igjen også.

Men noen behandlinger må nok til. Og jeg er litt bekymret for neste behandling da han i følge ham selv skal sette nøler, spesielt siden det etter litt lett bøy og tøy sist har verket en del i hofta de siste dagene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All oppmuntring er god oppmuntring når man selv prøver å sparke seg på trening. Andres treningsdagbøker er fint tupp i ræva. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men noen behandlinger må nok til. Og jeg er litt bekymret for neste behandling da han i følge ham selv skal sette nøler, spesielt siden det etter litt lett bøy og tøy sist har verket en del i hofta de siste dagene :P

Ikke vær redd for nålene. Jeg ble perforert i fjor da jeg slet med tennisalbu, og det bare "brant" litt når han rugget på nålene. (At jeg omtrent var lam i armen første halvtimen etterpå nevner jeg så klart ikke.... Tror nok trykkbølgebehandlingen var medskyldig der, dessuten.) Var ikke vondt i det hele tatt, bare litt rar følelse.

Og bra ble jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vær redd for nålene. Jeg ble perforert i fjor da jeg slet med tennisalbu, og det bare "brant" litt når han rugget på nålene. (At jeg omtrent var lam i armen første halvtimen etterpå nevner jeg så klart ikke.... Tror nok trykkbølgebehandlingen var medskyldig der, dessuten.) Var ikke vondt i det hele tatt, bare litt rar følelse.

Og bra ble jeg.

Jeg er ikke spesielt redd nålene i seg selv, det skulle bare mangle med en stor tatovering på ryggen som han sa, men jeg er skeptisk til hvor vondt det ev. blir etterpå. Men vondt skal vondt fordrive, heter det jo, så jeg satser på at det funker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forøvrig oppdaget en side som heter doyogawithme.com. Jeg har nå gått gjennom to halvtimes tøyeprogrammer, og det er helt latterlig hvor mye blodgjennomstrømming det tydligvis er mulig å ha gjennom min nakke og mine skuldre :laugh:

I tillegg har jeg fått tøyd litt på denne vonde hoften, som fysio sa jeg måtte. Ikke akkurat trening, men definitivt sunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 2 uker senere...

Ja da, noen fine dager på fjellet, og jeg ender opp med en betennelse i tåa. Eller under neglen, eller noe sånt. Uansett, det er så vondt at joggeturene jeg hadde planlagt denne uka er helt ute. Når man ikke kan få på seg sko, så er det liksom ikke så lett å få jogget. Det begynner å bli faretruende kort tid igjen til september, kjenner jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt å ha riktige sko når man går i fjellet, har erfart det samme selv og jeg går nå aldri i fjellet uten fjellskoa mine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nok ikke skoene som var problemet, men flisa som satt under tåneglen min :P Når jeg fikk ut det verste verket fikk jeg den ut, og nå er alt så mye bedre. Så får ta meg en joggetur i løpet av helga. Uansett greit å teste det, så jeg kan snakke med fysio om det på mandag hvis hofta blir vond.

Skal ikke være greit dette her :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...