Gå til innhold

Rainbows treningsnarkomani


Rainbow

Anbefalte innlegg

Fredag ble det skogstur, fortrinnsvis i gangtempo, men litt løping og klatring i terrenget også.

Lørdag tok jeg Upper Focus, en video fra T25 beta, med fire kg hele veien. Det var spesielt tung å ligge på ryggen og løfte vektene opp når armene først var strakt ut til siden!

Søndag tok jeg Core Speed, ga alt og da ble det en veldig fin økt.

I går trente jeg ikke, det ble sent på jobb, og da gikk resten av dagen til hest og hund. Tok 10 burpees, da!

Må trene i dag, men vet ikke med hva ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tirsdag trente jeg i stallen, og tok en video som heter Dynamic Core. Den har sju stående og sju sittende mageøvelser med tempo. Det gikk fint med de stående, men på de sittende trengte jeg litt pause innimellom, der jeg lå på stallgulvet med shabracker som underlag! :P

Onsdag trente jeg Extreme Circuit med 4-kilosvekter og klarte å holde et veldig høyt tempo. Det er masse reps og det ble rimelig tungt etterhvert, men trengte ikke pause.

I går følte endelig kjæresten min seg frisk nok etter flere ukers forkjølelse og diverse, til at vi kunne begynne med P90X3 igjen. Har blitt ganske lei av T25 når jeg kun har kjørt ulike videoer fra det nå!

Vi tok en ny video som het MMX, det var masse bokseøvelser, ispedd mye burpees, som Tony insisterer på å kalle sprawl. Det var vanskelig å koordinere alt sammen, det var lissom fire-fem moves innen én øvelse. Men det var kjempegøy! :hoppe:

I dag blir det skogstur med jogging! :nigo:

Endret av Rainbow81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er veldig flink! Stå på :)

Tusen takk, så koselig med et svar! :hoppe:

Fant ut at jeg hadde skrevet feil over her, brukte fire kilo og ikke to!

I helga ble det mye turer. På fredag gikk vi ca seks kilometer med en god del bakker. På lørdag hadde vi tenkt å gå litt kortere, og så ble det over en mil....! Turen vi tenkte å ta var mye lengre enn vi trodde, og mye uledt terreng! Så det ble en slitsom helg for vofse. Tror han koste seg veldig, da.

På en måte føles ikke det å gå tur ut som trening. Forbrenner jo ganske mye, men når jeg ikke bilr skikkelig svett og sliten føles det bare ut som mosjon. Men prøver å fortelle meg selv at det faktisk var trening likevel.

I går tok jeg en skikkelig hardøkt, Pure Cardio fra Insanity (ja, det er en asiatisk side, den er ikke farlig!) Veldig heavy cardio, med full truck hele tiden. Tøyepause mellom oppvarming og økta, men oppvarminga er også veldig full fart; med jogging, heisman, 1-2-3 heisman, buttkicks, high knees, mummy kicks - x 3.

Ellers masse greier med høyt tempo, og jeg var så stolt over at jeg greide alt uten pause, helt til det avslutta med først burpees (eller suicides som Shaun T kalte det nå - burpee med hopp) og så, når jeg hadde greid det uten å ta pause....1 min med plank jacks. Det gikk ikke. Måtte ha pause på slutten der. Prøvde å stoppe videoen, puste litt og spole tilbake, men nei, måtte fortsatt ha pause. Ble litt sur på meg selv da, når jeg hadde klart ALT før det uten pause og det bare var ett minutt igjen, men det gikk ikke.

Før tøyinga lå jeg bare på gulvet og pusta og var helt skjelven. I like it! :trene:

Samboeren min syns jeg er sinnsyk... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går tok jeg Gamma Ript Circuit. Hadde bare tokilosvekter, for jeg gadd ikke dra de som er to kilo tyngre til stallen. Det var ganske lett i starten, men ble absolutt tungt nok mot slutten!

Og nå er endelig Shaun T sine "five minutes work outs"- videoer tilbake!! Han har skada ankelen sin og ikke posta de på veldig lenge. Nå skal jeg virkelig prøve å få dem inn, også på de dagene jeg ikke rekker annen trening. Fem minutter må man kunne få inn!

Denne var mest biceps og core, med planke, downward dog til et-beins-pushup etc. Tungt etter å ha drevet med masse reps før det, men det gikk. Det eneste jeg måtte ha pause på var sakte mountain climbers i planke på slutten.

Håper min kjære orker en P90X3-økt i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponert over at du er like flink enda. :nigo:

ÅH, har ikke fått med meg at han poster videoer igjen. NICE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er vel ikke like flink, det krever mer planlegging og styr å få trent nå, så det er vanskelig å få det til like ofte som før jeg fikk jobb. Men denne uka har jeg i alle fall fått trent hver dag, så planen er å gjøre det i dag også, ha fri i morgen (MEN ta Shaun T sin fem-minutter) og så trene i helga.

Liten leilighet, hund og hest og tidlig i seng gjør at det er litt slitsomt for samboer med denne treninga, men det går med den ene halvtimen. Noen ganger tar jeg det hjemme, noen ganger i stallen, noen ganger på besøk hos foreldrene mine.

Ja, det er kult han har lagt ut igjen, lenge siden sist!

7. oktober, altså på tirsdag, ble det en P90x-økt, men "bare" Dynamics. Det er en balanse-tøye-strekke-styrke-ting. Vi har hoppa over den noen ganger tidligere, men det føltes ganske bra å ta den nå, og det var tyngre enn jeg troddde, feks øvelsen der du står i planke, men det ene beinet er ved siden av hendene, og så tar du pushups i den posisjonen.

Etterpå tok jeg Shaun T sin video, som var med dumbells pluss litt mage. Får fremdeles vondt i ryggen innimellom av mageøvelser, og det irriterer meg at det er DET som gjør at jeg må bryte, ikke at jeg har slitt meg ut.

I går ble det litt seint, så jeg gjemte meg på soverommet hvor jeg hoppa rundt til Speed 3.0 og en million burpees omtrent. Etter en lang dag og uten noe Fres-kick eller noe (kan ikke ta masse koffein seint på kveld) var det ekstra tungt, men jeg kom da igjennom, gjennomsvett og sliten etterpå. Avslutta med Shaun sin video of the day, som kun var dumbbells. Jeg var optimistisk og starta med fire kilo, det var det bare å glemme, så jeg gjorde alt untatt den siste med to kilo istedet. Da kom jeg gjennom! Det var forøvrig seks min, siden han glemte seg og la til en øvelse.

I dag håper jeg det blir ordentlig back on track med P90X3, ellers begynner jeg å slippe opp for ideer til egentreningsvideoer når vi ikke gjør det! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg så sykt til Insanity Max 30!! Det skal være min 2015 workout!! Det vil si når vi er ferdig med P90X3 (som kommer til å bil i januar siden vi har hatt pause fra det i tre uker pga syk kjæreste). Også må jeg jo vente til noen *host* laster det opp et sted! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går tok vi Eccentric Upper fra P90X3! :hoppe:

Det er masse pushups og pullups og manualer. Klarte omtrent alle manualøvelsene med 4 kg, og de aller fleste pushups gikk bra, selv om det var tuuungt. Pullups var dårlig, for det har vi jo ikke gjort på mange uker! Eccentric Upper er sånn at man går saaakte den ene veien, og eksploderer opp igjen. Med pushups, feks, går man sakte ned, og spretter opp, og med pullups drar man seg opp fort (eller hopper, som jeg gjør) og holder igjen på vei ned. Vi har en veldig trang døråpning i den eneste døra det er mulighet til å sette pullupbaren, så vi får ikke gjort alle øvelsene helt riktig, men det går ganske greit.

Etterpå var det Shaun T sin video igjen, som bare gikk på triceps. Det var jo lett etter alt det andre...gud, som det brant på dips-øvelsene! Måtte nedi med rompa et par ganger, gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På fredag hadde jeg treningsfri, men tok denne fra Shaun T likevel.

Lørdag ble det tur i stedet for video, gikk rundt Nøklevann med vofse. Oppdaga at det var Nøklevann Rundt-løpet samme dagen, så ble litt skuffa over at jeg ikke fikk vært med på det når vi sto der med hund og hverdagsklær. Men neste år skal jeg! Har jo egentlig ikke mista noe joggekondis til tross for at jeg nesten ikke har løpt i år, takket være alle cardio-videoene.

Søndag tok vi Triometrics fra P90X3, som er bein-video med mye utfall, knebøy og øvelser på ett bein.

I dag er jeg ikke helt i form, så får se om jeg orker å tromme meg sammen til en økt. Noen ganger føler jeg at jeg bruker så mye tid på å planlegge og prøve å få inn en økt i stedet for å trene fordi det er gøy. Og det er vel kanskje ikke så bra.... også har jeg blitt veldig lei T25 etter å ha hatt variasjoner av de videoene hver dag, nesten, i tre uker. Gøy å være igang med P90X3 igjen. Vi er bare halvveis i uke seks av tolv pga at vi gjør det fire dager i uka og hadde pause pga syk kjæreste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Huff, jeg er ikke noe flink til å oppdatere her inne....

Men det betyr ikke at jeg ikke trener. Men er vanskelig å huske når det har gått over en uke. Før hadde jeg så fint system, nå bare flyr dagene sin vei... I helga tok vi i alle fall Dynamix på lørdag og Excentric Upper på søndag. Sistnevnte er manualer og pushups og pullups, hvor du skal gå sakte den ene veien og fort den andre. Liker den økta!

I dag trente jeg Core Speed og Shaun T sin femminuttersøkt. Moro!

Synsd det er kjipt nå, at det er så mørkt om ettermiddagen og kvelden. Mørkt når jeg drar fra jobb, jo! :(

Blir så slapp og trøtt av det. Men blir vel vant til det, var bare første hverdagen i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka har jeg fått til å trene hver dag unntatt fredag - som var planlagt fridag.

Mandag: Innlegget over, altså Core Speed fra Beta T25 og Shaun T sin femminuttersøkt.

Tirsdag: Extreme Circuit fra Gamma T25

Onsdag: Joggetur med vofse rundt et vann i nærheten her, ca fem kilometer. Første gang jeg har jogga med ham på lenge, syns det gikk veldig bra, til tross for litt snusepauser.

Torsdag: Triometrics fra P90X3. Det er cardio-øvelser og statiske øvelser med tre ulike intensiteter.

Fredag: Fri fra trenig

Lørdag: Yoga X3. Liker fortsatt ikke yoga. Kjeeeedeeeliiig!

Begynte på en ny Ab-challenge også. Veldig lite i dag, da. Fem crunches, fem leg raises og ti sekunder planke.

Oppdatering: Søndag: Ble ikke det jeg hadde tenkt her, men trente Extreme Circuit - vekter og sånt fra Focus T25

Endret av Rainbow81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hoi...dårlig treningsuke. Fikk bare trent tre ganger! :(

Det skjedde så mye, og de dagene det ikke skjedde mye var jeg sliten fordi det hadde skjedd mye. Hater å ikke få trent. Blir rastløs, sur og redd for å miset både muskler og progresjon. Blæh.

Ikke noe mandag til onsdag.

Torsdag: The Pyramid fra Focus T25. Klarte ikke hele Pike-up-pyramiden, måtte ha pause når det var ti hopp inn, men klarte når det var elleve.

Fredag: Eccentric Lower fra P90X3. Mye bein, holde vekter mens man står på et bein og går ned i squat, blant annet.

Ikke noe lørdag, men en lang tur i skogen, da.

Søndag: Incinertor fra P90x3. Tredje og siste gang denne videoen dukker opp. Siden vi gjør opplegget så sjelden er det hele to mnd siden første gang. Dermed er progresjonen dårlig, men klarte å øke litt i vekter på noen øvelser, og kjenner det i arma i dag, så noe bra må jeg ha klart.

Håper denne uka blir bedre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt bedre uke nå!

Mandag: Ikke noe trening

Tirsdag: MMX fra P90X3, det er en kickboxingsvideo med mange kombinasjoner, ganske kul!

Onsdag: Speed 3.0 fra Focus T25. Det var tungt, hang endel etter, men kom mer inni det etter hvert. Pleier å gjøre det bedre enn det der, men, men..

Torsdag: Hadde egentlig tenkt å ta vekter, men glemte å ta det med meg. Tok Total Body Circuit fra Alpha-runden av T25. Syns fortsatt det er den desidert verste i hele serien. Det er så mye planke og greier som foregår i planke. Dritslitsomt og tungt!!

Fredag: Ikke trening, men tok Abs-challengen. Kan legge inn bildet av den, men det er økning i crunches, leg raises og antall sekunder i planke hver dag. Det er tre dager på rad og så én dag pause i 24 dager.

Lørdag: Var på seminar-ting på hotell og trente i hotellets treningsrom, som strengt tatt var et ganske lite rom med ganske lite plass og noen få apparater. Her løp jeg først 3km på mølle. Brukte 19.32 minutter, så det var vel ikke sånn kjempefort, men bra til hvor sjelden jeg løper. Etterpå tok jeg abs-challenged og så fant jeg ut at Shaun T hadde lagt ut en video på Youtube, så da tok jeg den! Det var med maualer. Brukte stort sett 3 kg, noen med 5. Heldigvis var jeg alene i treningsrommmet da!

Søndag: Isometrix fra P90X3. Det er en slags PowerYoga. Kjempeslitsomt å stå i rare stillinger i 45 sekunder, og jeg har dårlig balanse + at jeg er ekstermt lite myk, så jeg syns det er både kjedelig og irriterende.

Her er forresten videoen jeg tok på lørdag:

Endret av Rainbow81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nye her er tydeligvis ukesoppdateringer! Ikke så bra uke, det ble bare fire treningsøkter.

Såh:

Mandag: Ikke noe trening :(

Tirsdag: Accelerator fra P90X3, en overraskende hard cardioøkt med mye hopping og intensitet.

Onsdag: Ikke noe trening :(

Torsdag: Pilates X fra P90X3. Noe jeg ikke liker og blir sur av. :P Men jeg fikk det da sånn noenlunde til selv om jeg tryna i noen av øvelsene.

Fredag: The Pyramid fra T25, brukte tre kilo på alle øvelsene og fikk også til pikeups'a nå.
(hoppe inn i pikeups først en gang, så to...osv opp til 11 og bare hvile i "downward dog" i mellom).

Lørdag: Ikke noe trening, bilen min fikk flatt batteri og jeg brukte mye tid på å fikse det og så kjøre rundt på måfå for å få lada opp. Men jeg tok ab-challengen på kvelden, da.

Søndag: Tok igjen litt for slappe dager, og kjørte på med Max Interval Sports Training fra Insanity. Det er litt i underkant av en time med veldig harde sportsøvelser, alt fra basket til turn til amerikansk fotball og boksing. Klarer å gjennomføre hele uten pauser, er dausliten etterpå. I like it! :hoppe:

Avsluttet også min 24-day ab-challenge, med 150 crunches, 60 leg raises og 90 sekunder planke. Tok fornuftig nok dette FØR den andre økta!

Denne uka som vi er igang med nå VET jeg blir travel, så håper jeg får inn trening likevel. Tirs og tors blir umulig, så vi satser på de andre dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du har sikkert egentlig rett! Ble så veldig godt vant til å slavisk følge et program da jeg tok T25. Selv om da var det faktisk fri i helgene, så jeg er ikke helt sikker på hvor jeg hang meg opp i daglig trening...

I går tok jeg to korte videoer, så det til sammen ble sånn ca 40 min.

Først tok jeg en som heter Cardio Abs som er fra Insanity, det er både hopping, noe planke og mye c-sit-possision (bildet er fra videoen).

Etterpå tok jeg den videon fra youtube som jeg la inn over her, nå hadde jeg mine vekter og kunne ta fire kg når det skulle være de tyngste og to når det skulle være de letteste. 12 reps på alt.

Ble sliten på en god måte, ikke ødelagt, men fikk brukt musklene på en bra måte.

Blir ikke noe trening i dag, vet jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Shit som livet og stress og mas ødelegger for trening.

For to uker siden (den siste uka i november) trente jeg kun på mandagen, og så gikk det en hel forbanna uke uten trening. Turer med hund teller ikke.

Forrige uke trente jeg bare tre ganger. Den ene gangen (tirsdagen tror jeg det var) tok jeg en som heter Insane Abs fra Insanity. Så tok jeg Extreme Circuit fra T25 og Core Speed de to andre dagene. Det tror jeg var på torsdag og søndag. Alt går i surr.

Denne uka har jeg foreløpig ikke trent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gjorde jeg det heller, før søndagen. Drittdrittdritt.

Søndag tok jeg Gamma Ript Up fra T25. Jeg var litt "out of it" og trengte flere pauser når det foregikk mye i planke. Men sånn pleier det jo å være. Likevel, følte at det gikk dårligere enn vanlig. Jaja, jeg kom da gjennom.

Nå MÅ jeg komme inn i ting igjen. Har sklidd litt ut med kosthold også, jeg som har vært så flink i mange år! Blir redd for å bli tjukk og lat igjen av sånt.

Trente ikke på mandag, men i går tok jeg Speed 3.0 igjen. Den videoen får meg til å føle meg bra, til tross for vanvittig mange burpees. Det er mange andre øvelser i mellom dem, og mye repesisjoner av hele sekvensen, fortere og fortere. La meg se om jeg husker de ulike burpees-variasjonene! Alle gjøres først seks - så fire - så to - så en gang hver gang de kommer. Skriver det på engelsk fordi øvelsesne er jo navngitt på engelsk i programmet:

Burpee - one push up, two wide in and out abs (hopp med beina opp til siden mens du står i planke, som en slags veldig vid planke).

Burpee - Plank walk

Burpee - Two push-up-jacks

Burpee - Ski abs

Burpee - two pike ups high

Burpee - front kick

Trooor det var det! *phew*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Det har vært en slitsom slutt på året. Syk hest, mye tid i stallen og påfølgende slitenhet har ført til at jeg har trent bare én gang i uka. Lille julaften og lille nyttårsaften (hvis man kan kalle det det).

Da tok jeg T25-videoer.

Nå er det nytt år, og ting har roa seg med hest. Jeg skal nå begynne på et nytt videoprogram! Denne gangen har jeg til og med kjøpt det! Fått bok med oppskrifter og kalender og greier. Det heter Insanity Max: 30. Gleder meg! Det skal være 30 min beinhardt, høyintensitet, og hele poenget er at man skal slite seg ut til man må ha pause. Da skriver man ned hvor i økta man er, og hopper inn igjen. Da skal man forhåpentligvis øke maxout-tida etter hvert!

Blir spennende! Skal egentlig begynne på mandag, ellers kan det hende det blir søndag, for da har jeg litt mer tid til å fusse med hvordan jeg legger det opp. Så kan det bil søn-tors. Så blir det heller man-fre fra uka etter. (kalenderen går fra man - fre, så veldig greit å følge den). Har også meldt meg inn i en gruppe for folk som skal starte til uka, og bestemt meg for å prøve å få til å trene før jobb de dagene jeg begynner seint. (Fleksitid, må være der senest ni, og de dagene jeg begynner tidlig er jeg der ca halv åtte).

Kan bli spennende! Føler jeg virkelig trenger det nå, var så flink til å trene nesten hver dag, men når jeg tok noen dager uten ble det vanskeligere å begynne igjen. Så jeg trenger noe å forholde meg til sånn at jeg føler jeg MÅ! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...