Gå til innhold

Vofsens trening og kosthold


Vofsitofsi

Anbefalte innlegg

Ble ikke den beste økta i dag. Synes jeg har begynt å kjenne litt ubehag i knær og legger, og jeg kjente det ganske godt da jeg satte i gang i dag. I tillegg var nok ikke dagsformen helt optimal, kjente meg tung og andpusten. Det ble 3 km jogg, 500 m gange og deretter 2 km jogg igjen, så jeg i det minste fikk kommet over 5 km.

Kjenner det litt på skinnleggen, men kanskje mest nedover mot ankelkulen, er vel en sene eller noe som sitter der?

Tror jeg får kule ned litt på joggingen fremover, bedre å ta det rolig nå enn at det plutselig skal smelle og jeg ikke kan jogge på en evighet. Eventuelt tenker jeg å prøve å jogge ute igjen snart, tredemølla er jo absolutt ikke skånsom for beina.

Har ikke helt bestemt meg for om jeg skal trene i morgen, mulig jeg heller tar en hviledag og satser på onsdag i stedet ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klarte ikke helt å holde meg i ro i dag heller. Droppet morgenøkta, men da jeg kom hjem rundt kl. 18 i dag, satte jeg på klesvask og lagde pannekakerøre (er jo internasjonal pannekakedag i dag, må vite!) og vurderte sterkt om jeg skulle stikke ut en tur. Beina er jo ikke helt gode om dagen, og alle treningstightsene var på vask, så jeg var litt i tvil. Jeg tok da på meg en sånn typ jazzbukse og hadde først intensjoner om en gåtur med mulig litt jogging og la avgårde. Da jeg kom ut, fant jeg også ut at det regnet nokså kraftig. Begynte å jogge etter noen meter, og det gikk overraskende bra. Når jeg tenker på hvordan og hvor lenge jeg kunne jogge da jeg gikk innendørs etter utesesongen i fjor, kan jeg trygt si at jeg merker forskjell etter å ha tatt mølla fatt i vinter!

Jeg jogget en variert runde med både oppover- og nedoverbakker. Nå i kveld brukte jeg ruteplanleggeren på iForm for å se hvor lang den ble til slutt, og synes slett ikke at 6,5 km var så verst, når intensjonen egentlig var en rolig gåtur :P

Må si det er godt å kjenne at formen er bedre enn den var i høst, da merker man jo at man har gjort noe riktig i vinter! :)

Håper virkelig mildværet fortsetter, er virkelig noe helt annet å jogge ute enn på mølla! Jeg kjente også mye mindre ubehag i beina, det meldte seg innimellom, men stort sett gikk det veldig fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en joggetur i sola i ettermiddag :)

Dessverre var ikke formen helt der den var forrige onsdag. Har kjent at jeg ikke har hatt dagen i dag, men la likevel ut på tur. Denne gangen hadde jeg tegnet opp en løype på iForm på litt over en mil, så det var den jeg hadde planer om.

Kjente imidlertid fort at det var litt for mye i magen i dag, og det gikk ikke så lang tid før jeg fikk skikkelig sting og måtte gå litt. Skal ikke brådrikke vann og juice før jeg skal ut på tur neste gang, i alle fall! Samtidig tror jeg faktisk at magen fortsatt var ganske full etter helgens etegilde.

Jeg fullførte runden på ca. 1 time og 15 min, men det ble litt gange innimellom. Uansett så er jeg egentlig ganske fornøyd, det er jo ikke langt unna målet på 1 time og 10 min. Så om jeg klarer å jogge hele runden neste gang, kan det godt hende at jeg er der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo ordentlig nærme målet!

Får satse på å klare det neste gang :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo veldig lovende ut! Jogging er ganske avhengig av dagsformen, altså… men så utrolig deilig å kjenne en klar forbedring! Hold fast ved det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter en helg med null trening, barnedåp og altfor mye mat og kaker var jeg tilbake i treningstøyet i dag. Tok samme runden som sist, på ca. en mil, og denne gangen gikk det hakket bedre enn forrige gang - ny pers rek er 1 t og 14 min :P

Kjente at jeg fikk litt vondt i magen underveis, enda sist måltid (kun et eple) var spist rundt 1,5 time før jeg satte i gang med turen. Småirriterende, men det kan vel hende at det blir litt bedre når jeg også blir i bedre form?

Skal sies at jeg var dausliten da jeg kom hjem, typ "henge over knærne og hive etter pusten"-sliten, men godt å ha enda en bra joggeøkt i beina :) Nå blir det nok imidlertid hvile minst til torsdag, kjenner det godt i beina nå.

Siden det begynner å bli lyst og fint på morgenen, vurderer jeg imidlertid å begynne slik jeg holdt på i fjor sommer og gå til (og eventuelt også fra) jobb, så skal ikke se bort fra at jeg gjør det i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Still going strong her!

Joggetur i går, en snau mil - har kjent litt på småplager i beina i det siste, så jeg har tatt det litt roligere. På turen i går gikk jeg i alle nedoverbakker, jogget stort sett hele resten av runden.

Nå blir det nok fri frem til søndag, da er det gruppetime, så håper jeg å få til et par joggeturer neste uke igjen. Er jo under 1 måned til løpet nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det ble dårlig med trening forrige uke - fikk meg en god økt forrige søndag, men uken etter ble det bare gåtur (med mye bakker, riktignok) på mandag og gruppetime på torsdag, før jeg reiste til Frankfurt med alskens god mat det førte med seg.

I dag var jeg imidlertid tilbake i byen, og etter en powernap var det på med joggeskoene, og jeg fikk en veldig bra økt på milrunden min. Ny pers rek - 1 t og 11 min denne gangen, og det var MED litt gåing innimellom! Så om dagsformen er sånn lørdag om snaue tre uker (gulp, det er jo ikke lenge til), regner jeg med å kunne klare målet på 1 t og 10 min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er så fint med sånne løp er at du får en ekstra push av at du tross alt løper et løp og av alle andre som også løper, så jeg er helt sikker på at du fint klarer målet du har satt deg. Du har jo også fortsatt 3 uker på deg! Legg inn noen intervalløkter de neste ukene, så får du litt ekstra fart på beina. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bare et par dager igjen til løpet nå!

Jeg skal nok klare å fullføre, men det blir ingen god tid - mitt mål er å bli ferdig før de begynner å pakke sammen :P

Jogget en tur i dag tidlig, litt intervalltrening. I påsken har jeg gått en del turer, og det kjennes også på beina, så nå blir det gruppetime i morgen, fri på fredag før løpet lørdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sentrumsløpet er overstått! Og jeg overlevde :)

Nokså fornøyd egentlig, ingen god tid, men jeg klarte å jogge hele runden (bortsett fra tre steg da jeg drakk litt), og det var målet :)

Og der frister til gjentagelse! Kommer til å melde meg på neste år også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sentrumsløpet er overstått! Og jeg overlevde :)

Nokså fornøyd egentlig, ingen god tid, men jeg klarte å jogge hele runden (bortsett fra tre steg da jeg drakk litt), og det var målet :)

Og der frister til gjentagelse! Kommer til å melde meg på neste år også :)

Gratulerer med gjennomført løp!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer med gjennomført løp. Det er bare deg selv og ditt eget mål du konkurrerer mot, og så lenge du nådde målet så skal du være godt fornøyd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Har visst gått litt i dvale denne dagboka her. Jeg trener fortsatt, altså, det har kanskje bare ikke blitt fullt så mye som jeg skulle ønsket i sommer og i høst. Men ca. 2 ganger i uka har det blitt.

Fikk e-post fra Sentrumsløpet her om dagen, om at påmeldinga for neste års løp er åpen. Har absolutt tenkt å melde meg på. Men løpeformen har dalt i sommer, i dag jogget jeg rundt 3 km, og det var tungt nok :P Krever nok litt ekstra løpefokus fremover ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Henter opp igjen dagboka her, for med nytt år kommer nye mål og ønsker! :)

Jeg meldte meg på Sentrumsløpet på nyttårsaften, siden påmeldingsavgifta steg dagen etter. :P Så nå er det ingen vei tilbake, det blir nytt løp i april! Det er vel bare å henge i og trene frem mot det. Litt usikker på hvordan jeg skal legge opp treninga, men jeg tenker ca. 4 økter i uka, der jeg tar én styrkeøkt, en langkjøringsøkt og en intervalløkt, siste økt får kanskje bli litt etter hva jeg føler for den dagen, men en av de tre.

Har ingen konkret plan om å slanke meg, men skal fokusere på mindre porsjoner og sunne valg - for å klare å løpe en mil og innenfor den tiden jeg håper på (vil gjerne slå fjorårets tid), skader det ikke om jeg mister litt vekt, føler meg ganske tung der jeg løper på mølla.

Blir nok mest å trene tidlig på morgenen, da er det gjort for dagen, og jeg kan gjøre andre ting på kveldstid, samt at det jo er mange mange færre på senteret da!

Gode planer og intensjoner, i alle fall, så får vi se hvordan det går :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...