Gå til innhold

Temperaturmåling


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I din siste fullførte syklus:

Hva var din temperatur f.o.m. mens og før EL?

HVa var din temperatur på EL-dagen?

HVa var din temperatur etter EL?



Anonymous poster hash: 826bb...a1c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har tempet i over fem år.

Med termometeret og metoden jeg bruker nå ligger jeg i snitt på 36,6 grader før eggløsning, noe høyere i dagene rett etter mens. Dipp til ca 36,3 på eggløsningsdagen. 36,9 - 37 i dagene etter eggløsning, og 37,1 i syklusene siste uke.

Men det er store variasjoner fra syklus til syklus, og fra dag til dag. Temperaturer og kurver varierer også mye fra person til person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tempet i over fem år.

Med termometeret og metoden jeg bruker nå ligger jeg i snitt på 36,6 grader før eggløsning, noe høyere i dagene rett etter mens. Dipp til ca 36,3 på eggløsningsdagen. 36,9 - 37 i dagene etter eggløsning, og 37,1 i syklusene siste uke.

Men det er store variasjoner fra syklus til syklus, og fra dag til dag. Temperaturer og kurver varierer også mye fra person til person.

Takk for svaret ditt Athene :) Er det slik at til tross for variasjonene klarer du allikevel alltid å vurdere hvor i syklusen du er hvis du kun skulle måle en elle to ganger i mnden og ikke hadde eggløsning på samme dag etter TR?

Håper på at flere gir sine temp her!

Anonymous poster hash: 826bb...a1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svaret ditt Athene :) Er det slik at til tross for variasjonene klarer du allikevel alltid å vurdere hvor i syklusen du er hvis du kun skulle måle en elle to ganger i mnden og ikke hadde eggløsning på samme dag etter TR? Håper på at flere gir sine temp her! Anonymous poster hash: 826bb...a1c

Nå er jeg så 'heldig' at jeg kjenner eggløsning godt, fra fire dager før til akkurat når eggløsning skjer. Så vet alltid hvor i syklusen jeg er og om jeg har hatt eggløsning eller ikke.

Jeg kan si litt ut i fra en enkeltmåling. Står jeg opp til normal tid og får en temp under 36,7 kan jeg si sikkert at eggløsning ikke har vært. Men andre veien kan jeg ikke si noe uten å se tempen over flere dager. Noen glass vin kvelden før, avbrutt søvn, en liten infeksjon, kan føre til høye enkeltmålinglinger.

Anbefaler forresten fertilityfriend dersom du ønsker å se andres temper og grafer. Der kan du filtrere på en rekke kriterier, jeg syntes dette var veldig interessant da jeg var fersk prøver, særlig graviditetsgrafene.

Endret av Athene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...