Gå til innhold

spørsmål til dere som måler kroppstemperatur


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har lest mye i det siste for seriøst å sette i gang prøvingen, og hittil trodde jegat jeg skulle måle temperatur når jeg våkner, én gang per dag, men nå så jeg en hjemmeside hvor det er snakk om å måle temperatur hver tredje time...

Hvilken teknikk bruker dere?

Kanskje kan det være relevant at jeg har veldig uregelmessig og kort syklus... og at jeg har hatt 36,8 tre dager på rad....

Føler meg så utålmodig, gleder meg så til at jeg har målt en hel syklus!! :)



Anonymous poster hash: a82c4...6b8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skal måle til samme tidspunkt hver morgen. Helst før man står opp. Ofte må man måle flere sykluser før man ser mønsteret. Temper på andre tidspunkt på døgnet er ganske intetsigende, da det er så faktorer som påvirker.

Det er ingen vits i å begynne å styre med dette som fersk prøver, med mindre du mistenker lutealfasesvikt elle manglende eggløsning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal måle til samme tidspunkt hver morgen. Helst før man står opp. Ofte må man måle flere sykluser før man ser mønsteret. Temper på andre tidspunkt på døgnet er ganske intetsigende, da det er så faktorer som påvirker.

Det er ingen vits i å begynne å styre med dette som fersk prøver, med mindre du mistenker lutealfasesvikt elle manglende eggløsning :)

Tusen takk for dine gode opplysninger :)

Ja, faktisk mistenker jeg lutealfasesvikt, og det som jeg er sikker på er at jeg ikke har hatt eggløsning 14 dager før neste mens de siste årene... så jeg vil gjerne finne ut av når jeg har eggløsning og om jeg har det hver mnd :)

nå er jeg på dag 17 og jeg har ikke hatt positiv EL-test ennå... heldigvis kjøpte jeg dem på nettet...

Anonymous poster hash: a82c4...6b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har oppdaget fertilityfriend.com? Supert for å holde styr på data, tolke, og mange gode Q&A. Man behøver ikke betale noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har oppdaget fertilityfriend.com? Supert for å holde styr på data, tolke, og mange gode Q&A. Man behøver ikke betale noe.

Har fått tak i ovuview, en app som beregner EL utifra temperatur, syklusen, sekret, humør osv. Veldig fornøyd med den, men har allikevel sett på fertilityfriend.com, og det er så mye der! :) takk for god tips! :) Får enda mer å lese, og det passer bra da jeg nesten ikke klarer å se på noe annet enn det som har med graviditet å gjøre, hehe :)

Anonymous poster hash: a82c4...6b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...