Gå til innhold

Prøverør 2014


Bossom

Anbefalte innlegg

Livskrise ja, det synes jeg faktisk var et godt dekkende ord!

Så dere forteller det ikke til alle rundt dere heller?

Det kan godt hende det.. Jeg vet at det beste hadde vært om jeg hadde gått ned i vekt.. Så jeg tror faktisk at hvis jeg hadde fått godkjent søknad og fått et tidspunkt, hadde det gått lettere å slanke meg enn om jeg fikk et nei. Da hadde jeg bare blitt superstressa av å tenke på at alt står på meg :(

Sender deg pm :)

*skiveleif

Endret av Skybert
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hjelp! Har jeg fått mensen? huh.png (beklager ekle detaljer)

Jeg tar Trisequens for å få en slags syklus, siden jeg ikke får mens uten. Jeg har fått beskjed fra St Olavs om at når jeg får mens så må jeg 1) å ringe inn mens og 2) slutte med tablettene med en gang. Forventet mens var egentlig i morgen 1. mai når de har stengt og da måtte jeg legge igjen beskjed på telefonsvareren, så ville de ringe meg tilbake fredag 2. for å avtale sprøytestart (Puregon) på dag 2 eller 3. Men nå lurer jeg på om jeg har fått mensen nå allerede?

Vanligvis spotter jeg litt noen dager før mensen, men uansett så blør jeg MEGET lite under både spottingen og mensen så det er vanskelig å vite akkurat når det starter. Da jeg var på toalettet isted var det mest brun-ish blod men også littegrann ferskt. icon_redface.gif En dråpe eller to. Har små kramper også. Kvalifiserer det som mens synes dere, og bør jeg ringe inn mens, eller vente til senere på dagen/ i morgen og så ikke starte opp før på fredag?

Dette blir vårt første forsøk og jeg er så ny på al dette - vil jo prøve å gjøre ting rett!

Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed om at det skulle være kun friskt blod og at alt etter kl 12 på formiddagen var å regne som menstruasjonsstart påfølgende dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøverør neste uke her:) Har kort regime.

Overrasket over hvor kjapt det gikk, ble henvist i desember, og fikk plass i februar. Men, pga ny jobb så spurte jeg om det gikk an å utsette det til mai, og det gikk helt fint:) Er på St Olav.



Anonymous poster hash: 57836...9ac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøverør neste uke her:) Har kort regime.

Overrasket over hvor kjapt det gikk, ble henvist i desember, og fikk plass i februar. Men, pga ny jobb så spurte jeg om det gikk an å utsette det til mai, og det gikk helt fint:) Er på St Olav.

Anonymous poster hash: 57836...9ac

Oj! Det gikk fort :) Vi ble henvist i november 2012 og fikk ikke konsultasjon før i mai 2013, og første forsøk i september 2013! Det var også hos St.Olavs. Så kjekt da :) Ønsker dere mye lykke til! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen:-) Vi er et par som har prøvd i et par år og nettop gått igjennom et par pergokurer, uten noe resultat. Så vi sendte søknad for prøverør for 1 mnd siden. I går fikk jeg endelig brevet om at jeg kunne ringe st.olavs å avtale når medisinene skal taes og når prøverør blir. Var ikke helt foreberedt på at det skulle såå fort (2 mnd fra henvisning til første forsøk)men vi kunne få time om 1 mnd eller i aug. Det ble aug da økonomien sier at det passer best da. Litt kjipt men samtidig får vi god til å forberede oss og slappe av:-) ææh, jeg er så veldig giret og utålmodig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er helt i hundre.

Ringte som et siiiiste håp til St. Olavs idag etter at min verste fiende kom på besøk idag (TR).

Og vet dere hva.. På grunn av at en pas. hadde trekt seg - fikk jeg overta plassen!

Så nå blir det IVF på oss - og jeg starter med sprøyter imorgen !! (kort regime).

(Hadde egentlig time i juni på grunn av sprengfull poliklinikk i mai)

Endret av Prøver25
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt i hundre.

Ringte som et siiiiste håp til St. Olavs idag etter at min verste fiende kom på besøk idag (TR).

Og vet dere hva.. På grunn av at en pas. hadde trekt seg - fikk jeg overta plassen!

Så nå blir det IVF på oss - og jeg starter med sprøyter imorgen !! (kort regime).

(Hadde egentlig time i juni på grunn av sprengfull poliklinikk i mai)

Så gøy! Ønsker deg lykke lykke til! :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen:-) Vi er et par som har prøvd i et par år og nettop gått igjennom et par pergokurer, uten noe resultat. Så vi sendte søknad for prøverør for 1 mnd siden. I går fikk jeg endelig brevet om at jeg kunne ringe st.olavs å avtale når medisinene skal taes og når prøverør blir. Var ikke helt foreberedt på at det skulle såå fort (2 mnd fra henvisning til første forsøk)men vi kunne få time om 1 mnd eller i aug. Det ble aug da økonomien sier at det passer best da. Litt kjipt men samtidig får vi god til å forberede oss og slappe av:-) ææh, jeg er så veldig giret og utålmodig!

Så spennende. Nå kan dere nyyyte sommeren uten å være helt hormontussete. Vi hadde første forsøket i midten av juni, så hele sommeren ble egentlig ganske "ødelagt" av hormoner og ikke minst det å finne ut at første forsøkt ikke gikk når vi var på ferie med hele familien. August er jo ikke så lenge til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende. Nå kan dere nyyyte sommeren uten å være helt hormontussete. Vi hadde første forsøket i midten av juni, så hele sommeren ble egentlig ganske "ødelagt" av hormoner og ikke minst det å finne ut at første forsøkt ikke gikk når vi var på ferie med hele familien. August er jo ikke så lenge til. :)

Ja det er det! Jeg trodde ikke det skulle såå fort, og det var visst 12 ukrs ventetid men vi kom jo rett inn:-)

Nå skal vi nyte sommeren med ny, jobb( har to ekstrahjelp jobber nå),vømmølfestival, utdrikningslag og bryllup(et vennepar). Så det er nok å bruke tiden til:-D også er det eit å ha økonomien helt i boks før det blit noe.

Spent på om det klaffer på første forsøk eller om det må flere til. Jeg er friskmeldt og svømmerne til typen er ikke såå dårlige! Av en eller annen grunn fikk han 2 neg og 1 pos sædprøve.. Hmm..

Ser du snart skal ha baby etter 2 forsøk? Spennende:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er det! Jeg trodde ikke det skulle såå fort, og det var visst 12 ukrs ventetid men vi kom jo rett inn:-)

Nå skal vi nyte sommeren med ny, jobb( har to ekstrahjelp jobber nå),vømmølfestival, utdrikningslag og bryllup(et vennepar). Så det er nok å bruke tiden til:-D også er det eit å ha økonomien helt i boks før det blit noe.

Spent på om det klaffer på første forsøk eller om det må flere til. Jeg er friskmeldt og svømmerne til typen er ikke såå dårlige! Av en eller annen grunn fikk han 2 neg og 1 pos sædprøve.. Hmm..

Ser du snart skal ha baby etter 2 forsøk? Spennende:-D

Mannen fikk først beskjed om en dårlig sædprøve og på klinikken fikk han en kjempe god prøve.

Ja, ved andre forsøk satt spiren. Vi satt inn to embryo og ett av de festet seg. Så nå venter vi på at lille gullet vårt skal komme til verden 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen fikk først beskjed om en dårlig sædprøve og på klinikken fikk han en kjempe god prøve.

Ja, ved andre forsøk satt spiren. Vi satt inn to embryo og ett av de festet seg. Så nå venter vi på at lille gullet vårt skal komme til verden

Fantastisk:-)! Da har jeg et håp for oss også, men spørs hvor mange forsøk som må til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk:-)! Da har jeg et håp for oss også, men spørs hvor mange forsøk som må til..

Det vet man dessverre aldri. Krysser fingrene for at dere ikke trenger å gå gjennom for mange forsøk 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det vet man dessverre aldri. Krysser fingrene for at dere ikke trenger å gå gjennom for mange forsøk

Det var det da.. Vet ikke hvor mange med samme "problem" som oss det klaffer på første forsøk. Leser oftest om at må et andre forsøk til. Vi får bare vente å se:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Jeg er ei jente på 28 år fra kristiansand.

Jeg har hatt livmorhalskreft som 23 åring og jeg har diabetes.
Meg og samboeren min har begynt med prøverør,det vil si at jeg har begynt på nesespray.. er det noen av dere som merker noe på kroppen med denne nesesprayen? Skal gå over til sprøyter 21 mai og holde på til 30 mai. så blir det forhåpentlig vis utak og innsett første uka i juni. ;) *krysser fingrene* Jeg har gruet meg veldig til disse medisinene.. er det noe å grue seg for? er livredd for å bli ei skikkelig heks. haha

håper det er noen som har no svar å gi meg selv om jeg vet at det er litt forskjellig fra person til person.. :icon_lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det da.. Vet ikke hvor mange med samme "problem" som oss det klaffer på første forsøk. Leser oftest om at må et andre forsøk til. Vi får bare vente å se:-)

Hvis det er noe trøst så vet jeg om flere som har fått det til på første forsøk 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heisann.

Jeg er ei jente på 28 år fra kristiansand.

Jeg har hatt livmorhalskreft som 23 åring og jeg har diabetes.

Meg og samboeren min har begynt med prøverør,det vil si at jeg har begynt på nesespray.. er det noen av dere som merker noe på kroppen med denne nesesprayen? Skal gå over til sprøyter 21 mai og holde på til 30 mai. så blir det forhåpentlig vis utak og innsett første uka i juni. ;) *krysser fingrene* Jeg har gruet meg veldig til disse medisinene.. er det noe å grue seg for? er livredd for å bli ei skikkelig heks. haha

håper det er noen som har no svar å gi meg selv om jeg vet at det er litt forskjellig fra person til person.. :icon_lol:

Personlig så har jeg ingen erfaring med sprayen, men av venner så har jeg blitt fortalt at det er den som påvirker deg mest. En liten hormonbombe. Men alle reagerer forskjellig. Jeg reagerte forskjellig på sprøytene fra 1 til andre gang.

Masse lykke til! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig så har jeg ingen erfaring med sprayen, men av venner så har jeg blitt fortalt at det er den som påvirker deg mest. En liten hormonbombe. Men alle reagerer forskjellig. Jeg reagerte forskjellig på sprøytene fra 1 til andre gang.

Masse lykke til!

takk for svar.. hehe ja jeg har ennå ikke merket noe men er bare 4 dager jeg har gått på den så det kommer sikkert krypende på meg skal du se :P hehe

Tusen takk :D er veldig spent..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Jeg er ei jente på 28 år fra kristiansand.

Jeg har hatt livmorhalskreft som 23 åring og jeg har diabetes.

Meg og samboeren min har begynt med prøverør,det vil si at jeg har begynt på nesespray.. er det noen av dere som merker noe på kroppen med denne nesesprayen? Skal gå over til sprøyter 21 mai og holde på til 30 mai. så blir det forhåpentlig vis utak og innsett første uka i juni. ;) *krysser fingrene* Jeg har gruet meg veldig til disse medisinene.. er det noe å grue seg for? er livredd for å bli ei skikkelig heks. haha

håper det er noen som har no svar å gi meg selv om jeg vet at det er litt forskjellig fra person til person.. :icon_lol:

.

Jeg har gått på spray to ganger og ikke merket noe særs i sprayperioden, alle medisinene er ganske så snill med meg heldigvis.

Det eneste jeg merket på sprayen var lett, litt trykkende hodepine og et par hetetokter første runden. Andre runden på spray kjente jeg ikke noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heier på dere alle og håper det klaffer raskt.

Selv er jeg gravid etter fryseforsøk i februar, og selv med støttehormoner frem til uke 12 er det nå en drøy uke etter medisinslutt jeg først er hormonell ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...