Gå til innhold

Nyttår i Paris


trinets

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg og min samboer skal til Paris 30. desember til 5. januar, og jeg tenkte at vi kunne dra til Secre Ceur og se byen ut derfra på selve nyttårsaften. Men er det noen som har tips til noen gode restauranter i området? Gjerne en bortgjemt perle med fantastisk mat. Vi er begge veldig interessert i god mat, og vil unngå de typiske "turistfellene". Vi bor på hotell i området, så det hadde vært greit å funnet en restaurant i området:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bor i Paris; jeg har ikke vært her på nyttårsaften, men det jeg har hørt er at det ikke anbefales å være ute denne kvelden: mange starter å drikke tidlig å kvelden og er veldig beruset, det er så mye folk i gatene at det er vanskelig å bevege seg rundt, utpå kvelden er det ofte slagsmål og konfrontasjoner med politiet involvert pga alkoholen. Vær også obs på at det ikke er fyrverkeri slik som i Norge..

Det høres veldig romantisk ut å sitte på trappen til Sacre Coeur og se fyrverkeri, men vær forsiktig. Dette området er nært Pigalle hvor det kan være ekkelt å gå på kvelden.

Jeg ville anbefalt å heller finne en koselig restaurant nært hotellet deres, og spør resepsjonen om hjelp da mange restauranter er fullbooket denne kvelden.

Det er ikke meningen å være negativ, men nyttårsaften i Paris er ikke det beste alternativet :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...