Gå til innhold

Frokost i Oslo


sofie777

Anbefalte innlegg

Jeg skal i julen ta toget fra Trondheim til Bergen (og tilbake). Jeg skal ta nattog først, så dagtog, begge veier. Jeg vil, om togene er i rute, ha ca 1 1/2 time på Oslo S og tenkte jeg skulle spise frokost der. Jeg vet at før hadde McDonalds i Østbanehallen en frokosttallerken, men den er vel borte vekk for lengst. Det jeg lurer på er om det er andre steder på Oslo S eller i umiddelbar nærhet (vil ikke gå langt med koffert osv.) der de serverer en variert frokosttallerken eller frokostbuffet til en relativt rimelig penge (max rundt 100 kroner med drikke). Jeg skal handle baguetter osv til dagtoget, men vil ikke sitte midt i hallen og spise om jeg ikke må, altså om jeg har veldig kort tid til neste tog.

Endret av sofie777
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mulig du får buffet på Egon på Byporten? Endel hoteller som ligger inntil Egon har frokosten sind er og det er jo ett Scandic Hotell i tilknytning til Byporten.

Ellers får du sikkert en yoghurt og en baguette + kaffe på Starbucks på Oslo S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig du får buffet på Egon på Byporten? Endel hoteller som ligger inntil Egon har frokosten sind er og det er jo ett Scandic Hotell i tilknytning til Byporten.

Ellers får du sikkert en yoghurt og en baguette + kaffe på Starbucks på Oslo S.

Men det er vel bare for hotellets gjester, det er sånn på et hotell her i byen som har Egon i 1. etg.

Joda, jeg får sikkert det, men da må jeg som sagt sitte i hallen i en time og det er ikke så fristende. Sitter heller på et mer lukket område, tryggere for kofferten. Burger King er et siste alternativ, men er litt lei av burger, og spesielt til frokost.

Til dere som nevner andre etg.: Det var i grunnen det jeg lurte på, har spist på Opus der (dog ikke frokost), men det er så mange år siden at jeg ikke vet om den eksisterer lenger. Jeg vil ha en sikker plass å gå til, så jeg slipper å slepe kofferten lenger enn nødvendig. :) Jeg vil ikke gå til Østbanehallen om jeg kan spise i hovedhallen eller motsatt.

Endret av sofie777
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro det går helt fint å kjøpe frokost på de fleste hoteller. Alle jeg har prøvd det på har i hvertfall gitt meg fri tilgang ti buffet og alt mot en hundrelapp eller to avhenging av hvor fancy hotellet var. Det går jo an å ringe på forhånd å spørre?

Jeg synes hotellfrokost er MYE bedre enn avgangshallen på Oslo S :ler:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men det er vel bare for hotellets gjester, det er sånn på et hotell her i byen som har Egon i 1. etg.

Joda, jeg får sikkert det, men da må jeg som sagt sitte i hallen i en time og det er ikke så fristende. Sitter heller på et mer lukket område, tryggere for kofferten. Burger King er et siste alternativ, men er litt lei av burger, og spesielt til frokost.

Til dere som nevner andre etg.: Det var i grunnen det jeg lurte på, har spist på Opus der (dog ikke frokost), men det er så mange år siden at jeg ikke vet om den eksisterer lenger. Jeg vil ha en sikker plass å gå til, så jeg slipper å slepe kofferten lenger enn nødvendig. :) Jeg vil ikke gå til Østbanehallen om jeg kan spise i hovedhallen eller motsatt.

Østbanehallen er steng om dagen så der kan du uansett ikke gå.

Anonymous poster hash: 77fda...264

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er vel bare for hotellets gjester, det er sånn på et hotell her i byen som har Egon i 1. etg.

Synes det høres rart ut at man ikke kan spise frokost på Egon selv om man ikke bor på Scandic Byporten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det høres rart ut at man ikke kan spise frokost på Egon selv om man ikke bor på Scandic Byporten.

Tror jeg har spist frokost der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger en starbucks i 2. etasje på selve sentralstasjonen, men litt i tvil om du kommer under hundrelappen for en ålreit frokost... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå over gata til Royal Christiania, der har de en fantastisk frokostbuffet!



Anonymous poster hash: be7fe...314
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar så langt. Skal sjekke og google litt mer, men nå har jeg noen alternativer ihvertfall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hvor jeg bor kan hvem som helst kjøpe frokostbuffeten på Egon. Man må ikke bo på hotellet. De reklamerer for det utenfor med jevne mellomrom også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan kjøpe frokostbuffee på Egon Byporten uten å være hotellgjest ja.

Ellers så kan du prøve deg på Opus/Starbucks/Burger King.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Meglerfrøken

Jeg ville definitivt spist på upper crust. De har ganske gode baguetter;) og det ligger på Oslo s. Da slipper du sitte å passe på bagasjen din, siden det ikke er noe problem å ta den med.

:) God tur da! :buss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hjemmesidene til Royal Christiania står det at man kan kjøpe frokost for 185kr (dersom man ikke bor der.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skal i julen ta toget fra Trondheim til Bergen (og tilbake). Jeg skal ta nattog først, så dagtog, begge veier. Jeg vil, om togene er i rute, ha ca 1 1/2 time på Oslo S og tenkte jeg skulle spise frokost der. Jeg vet at før hadde McDonalds i Østbanehallen en frokosttallerken, men den er vel borte vekk for lengst. Det jeg lurer på er om det er andre steder på Oslo S eller i umiddelbar nærhet (vil ikke gå langt med koffert osv.) der de serverer en variert frokosttallerken eller frokostbuffet til en relativt rimelig penge (max rundt 100 kroner med drikke). Jeg skal handle baguetter osv til få dagtoget, men vil ikke sitte midt i hallen og spise om jeg ikke må, altså om jeg har veldig kort tid til neste tog.

Du har jo både Oslo Plaza og Royal Christiania bare et steinkast fra Oslo S, sikkert mulig å kjøpe frokostbuffet på et av disse.

Anngående hoteller, bare sjekk på forhånd at de har åpent. En del hoteller i Oslo holder stengt i julen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, skal sjekke alt dette og åpningstider når det nærmer seg. Veldig mange gode forslag, men kommer nok ikke til å velge et baguette-sted siden det er det jeg skal spise på toget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hjemmesidene til Royal Christiania står det at man kan kjøpe frokost for 185kr (dersom man ikke bor der.)

Jeg har ikke spist frokost der, men lunsj - og den er helt fantastisk! SÅ det anbefaler jeg deg virkelig.

Anonymous poster hash: d8321...f8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke spist frokost der, men lunsj - og den er helt fantastisk! SÅ det anbefaler jeg deg virkelig.

Anonymous poster hash: d8321...f8a

Litt vanskelig når jeg sitter på toget i lunsjtiden. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...