Gå til innhold

Tips til pakking 3,5 uke i Thailand?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mente selvfølgelig at tre par ballerinasko var TO par for mye. :)



Anonymous poster hash: b895f...2bb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal snart 4 uker til Thailand, og har vært der to ganger tidligere. Jeg skal ikke shoppe noe særlig (ikke pga shopping jeg reiser, og jeg trenger ikke mer klær), men jeg kommer til å vaske litt klær. Her får du min liste:

- Ladere, pass, penger osv
- 3 bikinier (liker å kunne bytte litt, men de tørker fort etter vask, så flere er det ingen vits i å ha med seg).
- Undertøy (har med til 10 dager kanskje, vasker litt klær der nede). Reiser i et par strømper, som jeg også bruker på hjemveien. Tar med et par korte strømper, i tilfelle jeg blir solbrent på føttene/vil ha på meg sokker inne et par dager.
- 3 strandkjoler
- 2-3 lette finkjoler (til julaften, nyttår og evt en annen finere middag)
- En del (7-8?) hverdagskjoler (til middag, liker å variere, og de tar ikke mye plass)
- 2-3 shorts og/eller korte skjørt
- 5-6 singletter/topper
- 1 lys cardigan
- Et par halv-høyhelte sko (til de finere kjolene)
- 1-2 par sandaler
- 2 par flipflop
- En vanlig veske
- En stor strandveske
- Av toalettsaker har jeg med meg mye solkrem (kunne sikkert kjøpt billig der nede, men jeg liker bedre å være litt overforsiktig), aftersun, shampo, balsam, kroppsåpe. Evt en eyeliner og sminkefjerner, men har ikke så bra erfaringer med sminke i så varme land.
- Tar med en veldig liten hårføner - men ikke noe krølltang eller strekketang (det er så fuktig luft, at det er utrolig unødvendig å ha med seg).
- Pledd fås på flyet, men på grunn av venting på flyplasser, tar jeg med meg et lite pledd i håndbagasjen.

Jeg reiser i: En løs tights, en lang topp, en tynn genser, en jakke (høstjakke), skjerf, strømper og gode joggesko. Har tykke strømper i håndbagasjen.



Anonymous poster hash: ff043...c04
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du siste her: Takk! Det var nøyaktig denne typen tips og råd jeg var ute etter! :hoppendeglad:

Dere andre, spesielt du som sier hvorfor jeg spør om råd når jeg forkaster de: Dere gir meg ikke råd til hva jeg har glemt og burde ta med som jeg spør om, men henger dere opp i ting jeg har bestemt meg for å ta med som dere prøver å få meg til å legge igjen. Har dere tips til ting Å TA MED, kom gjerne med de :) Ting som er på liste kommer til å bli med :Nikke:

-TS



Anonymous poster hash: 28765...f39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære TS, du må gjerne ta med alt du har ramset opp. På den måten lærer du the hard way hvor mye du kan legge igjen hjemme neste gang du drar til tropene. :)

Anonymous poster hash: 10a21...2b3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære TS, du må gjerne ta med alt du har ramset opp. På den måten lærer du the hard way hvor mye du kan legge igjen hjemme neste gang du drar til tropene. :)

Anonymous poster hash: 10a21...2b3

Det var da voldsomt. Skjønner ikke at det skal nærmest være en forbrytelse å ta med det en trenger? :klo:

-TS

Anonymous poster hash: 28765...f39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da voldsomt. Skjønner ikke at det skal nærmest være en forbrytelse å ta med det en trenger? :klo:

-TS

Anonymous poster hash: 28765...f39

Ingen har sagt det er en forbrytelse. Og du trenger virkelig ikke alt det der i varme Thailand. Det er bare gode råd fra oss som har vært der før. Du ba om bl a pakkeliste og det har du fått. Men du gjør selvfølgelig som du vil!

Anonymous poster hash: 10a21...2b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vaskerier tilgjengelig. Når jeg er borte noen uker av gangen pakker jeg ca. for en uke, litt mer for variasjonens skyld, og vasker innimellom. Jeg vasker litt for hånd også hvis det trengs.

- to hverdagslige kjoler

- to finkjoler

- tre-fire topper

- to skjørt

- en shorts

- en tynn, vid langbukse

- to bikinier

- ett par flipflops

- ett par penere sko

- ett par solide tursandaler

- en solhatt

- åtte-ti truser (kjekt å ha noen ekstra)

- to BHer

- en tynn langermet genser

- strandveske

- reisepakker med Biotex

- mascara (som jeg pleier å glemme at jeg har med)

Jeg tar med et reisepledd av tynn mikrofiber i håndbagasjen. Kjekt å ha både på flyet og som sjal/teppe på ferien. Jeg er ganske allergisk, så jeg tar med alt jeg kan komme til å trenge av såpe og solkrem for å være sikker på at jeg ikke må bruke mye tid på å lete i butikker etter noe jeg tåler. Hadde jeg ikke vært allergisk hadde jeg handlet det jeg trengte lokalt.

Alt jeg trenger for en treukers ferie får jeg ned i en mellomstørrelse koffert, med plass til overs.



Anonymous poster hash: 871f1...9dd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg shoppet fint lite de fire ukene vi var i thailand..... Mye RÆL..... Bortsett fra i Bangkok hehe! Koh tao er magisk. Hvis du ikke har dykkelappen anbefaler jeg deg å ta det der..... Det er paradis! Jeg har alltid med meg joggesko på tur til de dagene jeg vet det blir mye gåing, evt til ulendt terreng hehe! Husk p kjøpe myggspray

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i Thailand. Det jeg trengte og brukte av klær var badetøy, undertøy, lette sommerkjoler og sandaler og et par joggesko. Hadde med et tynt sjal I sekken til eventuelt kald aircondition men trengte det sjeldent.

Det er veldig varmt I Thailand og høy luftfuktighet og selv med bikini og en tynn sommerkjole over så rant svetten. Det er også veldig varmt om kvelden.

Dressjakke og strømpebukse blir altfor varmt.

solkrem er viktig. Også antibac og imodium og solbriller og noe til å beskytte hodet mot solen.

salve for å dempe kledde mygstikk er både billigere og mer effektiv den som du kjøper der nede. Den salven ble min venn. Myggen biter hele dagen den.

Det kan Være lurt å ta drikkevaksine Før du drar. Og påfyll av trippelvaksine om det er mer enn 10 år siden sist pluss hepatitt vaksine.

det du må ha av litt varme klær er det du skal ha på deg på flyet og når du ankommer Norge igjen.

På hjemveien fra så varme destinasjoner så pleier jeg å starte med sommerkjole og sandaler og I sekken/håndbagasjen har jeg tights, sokker, varm jakke, vintersko, lue og votter. På flyet drar jeg på meg tights, sokker og en jakke og yttertøyet når vi har landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler at du tar med noen lette tynne klær som dekker armer og bein på kveldstid så du ikke blir stukket av mygg. I Pattaya så burde du ha på deg noe dekkende ved solnedgang, da er malaria-myggen mest aggressiv. I Bangkok har det blitt større fare for Dengu-feber, den stikker på dagtid, så lurt å ha noe dekkende hvis du går ute på dagtid.

Av Internasjonalt Vaksinasjonskontor ble jeg og kjæresten anbefalt å kjøpe en myggspray i Norge og en litt sterkere en i Thailand.

Skal til Thailand selv om ikke så lenge :)

Endret av Sunhill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...