Gå til innhold

Pleier dere og reservere plasser på flyet? hvor i flyet isåfall?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis mulig reserverer jeg stort sett plasser (etter å ha opplevd på flere lange turer å ikke få sitte med reisefølget). Jeg foretrekker å sitte ved midtgangen, langt fremme. Mannen foretrekker å sitte ved vinduet. Reiser jeg alene reserverer jeg midtgangen, reiser vi sammen bytter jeg på å bestille midtgang og vindu (+det kjipe i midten).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden det har skjedd ofte i det siste at vi ikke har fått plasser ved siden av hverandre så pleier vi å reservere seter på flyet. Kjedelig å ikke sitte ved siden av hverandre når man skal reise langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reserverer dersom det er gratis. Pleier å sitte midt mellom bakerst og midtdelen av flyet, vet ikke hvorfor egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reserverer alltid, da jeg ønsker å ha så mye kontroll på reisen som mulig. Helst så langt fremme som det går ann, ved vinduet.

Hvis ikke det er plass fremme i flyet, tar jeg helst så langt bak som mulig. Også vinduet. Alltid vinduet. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å vente til man kan reservere seter gratis (24t før innsjekk som oftest). Da pleier det å være et godt utvalg av seter. Ved lengre turer pleier jeg å velge sete i midtgangen slik jeg kan reise meg når jeg vil, uten å forstyrre "naboene". Selvsagt litt irriterende når jeg må reise meg for "naboene" når de skal strekke seg eller på toalettet, men jeg slipper i hvertfall følelsen av å plage andre i det jeg skal reise meg.
Ellers velger jeg vindussete under kortere turer. Har også hendt at jeg har reservert nødutgangplass ved lengre turer, slik jeg får litt bedre plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silverstream

Ikke alltid jeg reserverer plass siden det koster og jeg føler at det ikke er verdt det på de korteste flyvningene. Men når jeg først reserverer, så reserverer jeg alltid setet ved midtgangen. Da kan jeg gå på do uten å måtte pirke i naboen og få dem til å reise seg + at jeg liker å ha litt oversikt over resten av flyet(jeg er lav, så føler jeg får sett mest ved midtgangen).

Videre liker jeg å bestille ca midt i flyet, men på den bakre halvdelen.

Reserverer jeg ikke plass ender jeg nesten alltid opp med å få tildelt plass på en av de bakerste radene ...

Det mest irriterende er når det nesten ikke er folk på flyet, men de må allikevel presse folk sammen på samme rad. Det var utrolig mange rader som var helt tomme, allikevel måtte jeg sitte klemt mellom to personer :frustrert:

Endte med at jeg bare flyttet meg .... skjønner ikke hvorfor de gjør slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Reserverer ikke når jeg reiser alene eller jeg og mannen reiser sammen (pleier å sjekke inn såpass tidlig (1 1/2 time før flyet går) at det alltid er valgmuligheter der og da.

Når vi reiser med barna er det vikrig å få fire seter noenlunde samlet, så da reserverer vi.

Jeg vil helst slippe å sitte i midten av flyet. En gang satt jeg midt i, og det var matservering. De hadde en tralle som de serverte mat fra fremst i flyet, og samtidig en tralle som begynte bakerst. Da begge trallene hadde nådd midten, og jeg endelig skulle få maten min, viste det seg at det var tomt for mat! Så jeg, og de som satt på min rekke, fikk ikke! Hehe, dette gjorde såpass inntrykk på meg at jeg alltid passer på å sitte langt fram, så det er større sjanse for at det ikke går tomt før de kommer til meg.



Anonymous poster hash: d7e7a...cd3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reserverer alltid langt bak i flyet, vindusplass. Slipper unger, stressa damer i 40åra som MÅ UT MED EN GANG OG SOM ELSKER Å STÅ I KØ I MIDTGANGEN, treige folk, og folk som generelt stresser og bråker. Sitter aller helst heeelt bakerst, for da er det ingen som sparker i setet heller :nigo:

En gang satt det ei dame på plassen min og jeg spurte om hun kunne flytte seg. "Nei, kan ikke jeg bare sitte her da? Liker så godt å sitte ved vinduet, også har jeg jo tatt på meg belte og lagt bagasjen under setet." .... Nei, det går ikke, sa jeg. Kjerringa nektet faktisk å flytte seg, og jeg følte meg som en seksåring da jeg sa i fra til flyvertinnen... MEN! Kjerringa måtte flytte seg! Altså, jeg hadde jo bestit akkurat dette setet da jeg bestilte billetten min, og det er jo en grunn for det! :bond:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at i minst 9 av 10 tilfeller finner man sånn plass ved innsjekk uten å betale. Men det kommer jo an på hvor viktig det er å sikre seg det selvsagt.

Anonymous poster hash: cbc51...d5f

Mulig men jeg tar ikke sjansen, og den lille avgiften gjør meg null og niks og betale. Så det gjør jeg med glede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reserverer hvis jeg reiser med SAS, for det er gratis. Reiser jeg med Norwegian gjør jeg ikke det, siden det koster. Reserverer alltid bak i flyet, for jeg husker jeg leste en artikkel om at en hadde størst sjanse for å overleve hvis et fly skulle styrte og en satt bak i flyet. *Overtroisk*

Anonymous poster hash: 74ad4...1bc

Strengt tatt koster det med SAS også, bare at der må alle betale for det selv om de ikke bruker det. Siden det er en del av selve billettprisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reserverer på turer ut av Norge. Å reservere et flysete når jeg skal fra Oslo til Molde gidder jeg ikke, men som regel har jeg 90% av gangene havnet ved vindu med ledig sete vedsiden av. På turer ut av Norge så reserverer jeg langt fram i flyet og gjerne ved vindu. Når jeg dog skal over atlanteren så bestiller jeg ved midtgangen slik at de andre slipper å reise seg når jeg skal på do.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man legge ned setene på raden som er foran nødutgangen?

Anonymous poster hash: e9929...9dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan man legge ned setene på raden som er foran nødutgangen?

Anonymous poster hash: e9929...9dc

Nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peanut

Reserverer plasser og sørger for å alltid få en vindusplass. Hvorfor? Er fordi jeg liker å se ut, og hvis jeg reiser sammen med noen så vil jeg sitte sammen med vedkommende. ^^,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg booker kun flybilletter med selskaper som lar meg velge sete gratis når jeg sjekker inn over internett.



Anonymous poster hash: 0dcc8...546
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fremst eller bakerst ved vinduet.

Kort vei til utgangen. Slipper å vente på alle som MÅ opp i hylla og hente ned håndbagasjen sin.

Jeg har aldri bagasje der, så synes det er skikkelig dritt å vente på sånt:P

Ellers liker jeg vindusplass, for da kan jeg se ut.



Anonymous poster hash: 90516...790
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å reservere sete ved midtgangen, men overraskende ofte blir jeg flyttet på av "sikkerhetsmessige årsaker". Det er mildt sagt tungt å dra seg fra rullestolen og inn til vindussetet, så det er en grunn til at jeg reserverer ved midtgangen.

Anonymous poster hash: dc53b...b22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å reservere sete ved midtgangen, men overraskende ofte blir jeg flyttet på av "sikkerhetsmessige årsaker". Det er mildt sagt tungt å dra seg fra rullestolen og inn til vindussetet, så det er en grunn til at jeg reserverer ved midtgangen.

Anonymous poster hash: dc53b...b22

Er vel et krav at rullestolbrukere SKAL sitte ved vinduet. Fordi ved en eventuell evakuering vil de hindre de som sitter innenfor hvis de sitter ved midtgangen. I en nødsituasjon kan det være avgjørende for om de dør eller overlever.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...