Gå til innhold

Penger og religion


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Dette er muligens noe jeg innbiller meg, men er kristne mennesker mer opptatt av penger og økonomi enn oss andre dødelige? Uansett hvilken religiøs sekt det er snakk om, så er det snakk om hvor mye penger dem har, og hva dem bruker dem på.

Det er to ting jeg ikke vil at mine barn skal rote seg borti, og det er narkotika og religiøse sekter. Jeg kjenner til en del pinsevenner, og de er ekstremt grådige. Og naboene mine er Levende Ord, og det er samma leksa der. Penger, penger, penger. Jeg kan godt spandere en kaffekopp, eller noe annet på nabofrua når vi treffes, og hun takker og smiler, men gjengjelder det aldri. Det er en trivelig dame, så lenge vi ikke snakker religion, ( hun vet hvor hun har meg) og døtrene våre er like gamle, men jeg nekter min datter å delta på møtene deres. Hun har vært invitert mange ganger.

I utlandet er det vanlig med sekter som forlanger at vi gir all vårt jordiske gods til "saken", og det er mange som er blitt fralurt alt de eier. Direkte tragisk.

Dessuten tenker jeg på han nordlendingen som var en del på TV for en tid tilbake, som kunne helbrede via tv-skjermen, og over telefonen. Bare humbug, og det koster en formue.

Min konklusjon er at de smiler og takker for all pengestøtte, men det er vel nesten bare Frelsesarmeen som ikke bruker pengene på seg selv.

De bygger flotte sentre og kirker til mange millioner, til seg selv, men har ikke råd til å spandere kaffe på naboen!!!

Hva er det med religiøse mennesker og penger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var da veldig til generalisering! Og det er kanskje litt drøyt å indirekte kalle pinsevennene for en sekt.

Det er ingenting i kristendommen (ikke i noen andre religioner heller, så vidt jeg vet) som oppfordrer til verken grådighet eller gjerrighet. Selvfølgelig finnes det, og kanskje særlig i sekter, men jeg tror det er litt drøyt å sette religion sammen med dette.

Jeg tror kanskje først og fremst at du har vært uheldig med nabodama di.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm mannen min er pinsevenn, men han er absolutt ikke grådig eller spessielt opptatt av penger. Klart noen av pinsemenighetene er sekteriske, men det gjelder ikke alle. Har vært litt rundt om kring, og jeg har møtt flerer kristne som ikke er opphengt i oenger enn de som er det. MEN det finnes alle typer folk som er kristne også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...