Gå til innhold

Uttrykket "white trash"


Gjest imli

Anbefalte innlegg

OK, då er eg sikkert både harry og white trash, eg har i alle fall reist med tog til Oslo for å gå på Karl Johan og eta på Egon fleire gonger, det har nok dei fleste personar frå mindre byar/bygder i sør-Noreg gjort ;) Kan fint leva med det ;) Men den skildringa av "white trash" som t.d Kjemi kom med - om folk som lev under dårlege kår både økonomisk, materielt, sosialt og ernæringsmessig - kva vil dei kalle det, dei som kallar det å dra på dagstur til Oslo for white trash? Kjenner eg får lyst til å verte harry på reint trass når eg ser kor snobbete enkelte er :fnise:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tror "white trash" egentlig kun finnes i statene.. jeg har ikke sett noen her til lands som jeg vil betegne som white trash..

Det er vel eigentleg det inntrykket eg og har, difor eg starta tråden. Med white trash i USA tenkjer eg dei som bur på sånne campingplassar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel eigentleg det inntrykket eg og har, difor eg starta tråden. Med white trash i USA tenkjer eg dei som bur på sånne campingplassar.

ja de er jo trailer trash, som er ca det samme.. men man kan være white trash selv om man bor i hus :) eller er det nokså likt (hvertfall i texas hvor jeg bodde, og de er jo kjent for white/trailer trash og rednecks, høhø)

Endret av Wednesday
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, då er eg sikkert både harry og white trash, eg har i alle fall reist med tog til Oslo for å gå på Karl Johan og eta på Egon fleire gonger, det har nok dei fleste personar frå mindre byar/bygder i sør-Noreg gjort ;) Kan fint leva med det ;) Men den skildringa av "white trash" som t.d Kjemi kom med - om folk som lev under dårlege kår både økonomisk, materielt, sosialt og ernæringsmessig - kva vil dei kalle det, dei som kallar det å dra på dagstur til Oslo for white trash? Kjenner eg får lyst til å verte harry på reint trass når eg ser kor snobbete enkelte er :fnise:

OT, men hvorfor i all verdens navn og rike gidder dere å spise på Egon av alle steder, når dere først drar til oslo? Egon finnes i omtrent alle norske byer og tettsteder, mens i Oslo formelig kryr det av restauranter der maten er både langt mer spennende, billigere og mer smakfull enn på Egon. Forstår bare ikke Egons appell..

Anonym poster: bde51e5a80d9950d4039d9bd47901f7a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT, men hvorfor i all verdens navn og rike gidder dere å spise på Egon av alle steder, når dere først drar til oslo? Egon finnes i omtrent alle norske byer og tettsteder, mens i Oslo formelig kryr det av restauranter der maten er både langt mer spennende, billigere og mer smakfull enn på Egon. Forstår bare ikke Egons appell..

Anonym poster: bde51e5a80d9950d4039d9bd47901f7a

Eg har eti på fleire resturantar i Oslo, men no var det Egon som vart trekt fram. Noko me forresten ikkje har heime heller ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT, men hvorfor i all verdens navn og rike gidder dere å spise på Egon av alle steder, når dere først drar til oslo? Egon finnes i omtrent alle norske byer og tettsteder, mens i Oslo formelig kryr det av restauranter der maten er både langt mer spennende, billigere og mer smakfull enn på Egon. Forstår bare ikke Egons appell..

Anonym poster: bde51e5a80d9950d4039d9bd47901f7a

Enig. Men det finnes det nok av tråder om, så la oss ikke gå for mye inn på det. Likevel: For å trekke det inn i noe relevant, så er det altså irriterende at man blir kalt snobb når man sier at det white trash å spise på Egon. Egon er dyrt og maten smaker dritt - og man trenger ikke være snobb for å si det. Du kan få dobbelt så god mat, og bruke halvparten så mye penger på andre spisesteder i Oslo. Internett er proppfull av gode anmeldelser, så det er ikke kun byfolk som finner ut hvor det er bra å spise heller. Det er i den forbindelsen jeg sier at WT (min tolkning) handler om mangel på kulturell kapital, samtidig som man tror man har det (f.eks. når man skriver om det på facebook og er stolt). Innen mat så handler det om dårlig smak og det å alltid oppsøke det trygge, og ikke prøve noe nytt.

(Imli, jeg tror ikke du mangler kulturell kapital, altså. Du virker ikke sånn, selv om du spiser på Egon :gjeiper: )

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, eg er ikkje fornærma altså ;) Har ikkje eti der veldig mange gonger då, er ikkje så ofte i Oslo... Så det er altså Egon som gjer dagsturen til Oslo til WT, eller er det sjølve dagsturen?

Men handlar ikkje WT meir om ein livsstil, ikkje berre "dårleg smak" på enkelte områder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, eg er ikkje fornærma altså ;) Har ikkje eti der veldig mange gonger då, er ikkje så ofte i Oslo... Så det er altså Egon som gjer dagsturen til Oslo til WT, eller er det sjølve dagsturen?

Men handlar ikkje WT meir om ein livsstil, ikkje berre "dårleg smak" på enkelte områder?

Det er mye mer enn bare Egon og selve dagsturen. Det er vanskelig å forklare. Min beskrivelse gir en pekepinn, som kanskje enkelte vil bruke til videre assosiasjoner. F.eks. synes jeg det som ble nevnt om taco, var veldig bra. Det er med andre ord en spesiell gruppe man kanskje lett kjenner igjen, men som kan være vanskelig å beskrive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye mer enn bare Egon og selve dagsturen. Det er vanskelig å forklare. Min beskrivelse gir en pekepinn, som kanskje enkelte vil bruke til videre assosiasjoner. F.eks. synes jeg det som ble nevnt om taco, var veldig bra. Det er med andre ord en spesiell gruppe man kanskje lett kjenner igjen, men som kan være vanskelig å beskrive.

Eg skjøner kva du meiner, men eg kan ikkje sjå kvifor det er "white trash". Til ein viss grad harry, kanskje, men WT?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg definerer harry som hun jeg posta bilde av på forrige side. De drar ikke på Egon engang - de drar på McDonalds :)

Vet ikke nøyaktig hvorfor jeg kaller Egon-gjengen for WT. Men det er noe i det jeg har sagt, om at de tror de eier kulturell kapital. Det er altså sånn jeg tolker norsk WT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror "white trash" egentlig kun finnes i statene.. jeg har ikke sett noen her til lands som jeg vil betegne som white trash..

Da har du ikke møtt naboen min.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egongjengen er harry fordi de er bevisstløse konsumenter som fyller hjemmene sine med shabby chic-møbler (ikke gitt at de kan stave "shabby"), drar på helgeturer til Oxford street (gud forby at de så resten av London) og er tradisjonsnazister (fredagstaco, lørdagsgodt, søndagsstek). De følger det "alle andre" gjør uten egentlig å ta bevisste valg og storkoser seg så lenge de kan føle seg "normale".

Anonym poster: eba7cb4574673d4f3f0932a19a10ad0a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, eg et gjerne på McDonalds og eg ;) Så eg har ingen illusjonar ;)

Nei, eg veit ikkje, eg meiner det må gå an å skile ynskjet om enkel mat, og mangel på kulturell kapital elles. Mange er ikkje så avanserte i matvegen. Det er stort sett OK mennesker likevel ;) Og å definiere alle som et taco som "ei lita gruppe mennesker"? Gjer ikkje "alle" det, et taco altså? Eg er ikkje noko glad i det sjølv, men har inntrykk av at "alle" et det kvar fredag omtrent. For 20 år sidan var dessutan taco skikkeleg eksotisk ;) Så fort allmenheita trykker noko til brystet, vert det "harry"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Egongjengen er harry fordi de er bevisstløse konsumenter som fyller hjemmene sine med shabby chic-møbler (ikke gitt at de kan stave "shabby"), drar på helgeturer til Oxford street (gud forby at de så resten av London) og er tradisjonsnazister (fredagstaco, lørdagsgodt, søndagsstek). De følger det "alle andre" gjør uten egentlig å ta bevisste valg og storkoser seg så lenge de kan føle seg "normale".

Anonym poster: eba7cb4574673d4f3f0932a19a10ad0a

Kva er eigentleg gale med det? Må seie eg får vel så mykje mark av folk som absolutt må "heve seg over" andre folk og leggje ut om kor "spesielle" og individualistiske dei er. Berre les tråden om "Hvilken trend er du lei av?" (eller noko sånt, hugsar ikkje ordlyden - uansett, alle er livredde for å verte skulda for å følgje moten :fnise: ). Eg siktar ikkje til nokon spesiell person i denne tråden, berre generelt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harry mennesker er snille og litt naive mennesker som ikke helt vet at de er litt ukule.

White trash er verre enn dette - og de er ikke snille og naive.

Med white trash tenker jeg på trygdesnyltere, jenter som er oransje i ansiktet og har lite delikate tatoveringer. De er slemme og late, ser på åndenes makt mens de røyker, og leser horoskopet, og føler seg "åndelige". De tror gjerne på healing og denslags, og hvis de er i 30-årene så tror de at de fortsatt er ung og på 90-tallet.

Ja, det er white trash i mine øyne, kort oppsummert.

De er ikke spesielt intellektuelt begavet, og en stor del slike henger inne på den "fotballfrue"-greia her inne på KG.

Anonym poster: ceecfbacef5525cfd34d68ce00b8fa98

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting som er white trash, er å dra på Video Nova i en rosa stoffbukse hvor det står JUICY på rumpa.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En annen ting som er white trash, er å dra på Video Nova i en rosa stoffbukse hvor det står JUICY på rumpa.

Hehe, det kan eg vera einig i!

AB over si skildring av WT og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting som er white trash, er å dra på Video Nova i en rosa stoffbukse hvor det står JUICY på rumpa.

Jeg kom seriøst AKKURAT hjem fra video nova i rosa joggebukse (står PINK på min da, ikke JUICY) :sjokkbla:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom seriøst AKKURAT hjem fra video nova i rosa joggebukse (står PINK på min da, ikke JUICY) :sjokkbla:

^

White trash!!!!

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...