Gå til innhold

Ny regel - tragisk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjæresten min har satt opp en regel som sier følgende: Ringe hverandre morgen og kveld, null sms. Thats IT.

Jeg prøver å fortelle han at det ikke er greit for meg, vi må kunne sende en meld eller noe i løpet av 14 timer.. Er jeg helt på jordet? Han mener dette er for at vi skal ha noe mer å prate om, kvalitet isteden for kvantitet.

Jeg blir bare irritert, og vet at dette må jeg følge hvid ikke blir han sint. Hvordan hadde du reagert?

Anonymous poster hash: 70084...b0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde ledd lenge og vært overbevist om at han tullet.

Han tuller ikke, desverre... Ts

Anonymous poster hash: 70084...b0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ledd fyren opp i trynet.. Han kan helt fint nekte å sende sms'er til deg, og blokkere nr ditt om han ikke vil motta sms'er fra deg. Men han kan ikke tvinge deg til å ringe ham.

Og hvorfor skal kommunikasjon foregå på hans premisser?

Jeg og kjæresten snakker forøvrig aldri i telefonen, vi sms'er kun, og ikke hver dag..



Anonymous poster hash: 3e5f6...764
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å forstå han og ta det opp på en skikkelig måte. Dersom han har problemer med fleksibilitet på dette området, så kanskje det ligger noe under? Angst?

Dersom du tror han er utro, kontrollerende eller lignende, så blir det litt annerledes.



Anonymous poster hash: 52bde...4c8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å forstå han og ta det opp på en skikkelig måte. Dersom han har problemer med fleksibilitet på dette området, så kanskje det ligger noe under? Angst?

Dersom du tror han er utro, kontrollerende eller lignende, så blir det litt annerledes.

Anonymous poster hash: 52bde...4c8

Vi har snakket om det. Han hater sms, og han føler det blir mas om vi prater noe særlig mer, sier vi ikke har noe å snakke om, at det bare føles ut som om vi skal vite hvor hverandre er og hva vi gjør, derfor så holder det med morgen og kveld, så har vi mer å prate om. Men jeg syntes jo det er merkelig, når vi har vært sammen/av og på i 2,5 år. Ts

Anonymous poster hash: 70084...b0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner veldig godt han blir lei om det er masse sms, hver dag, flere ganger om dagen. Det hater jeg også.

Men hva er det DU vil, da? Hva er det du misliker her? Insisterer han på at du skal ringe ham, men du vil ikke? Eller er det det at du ikke "får lov til" å sende sms du ikke liker?



Anonymous poster hash: 3e5f6...764
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kommet til å sagt at jeg vil fortsette å sende sms. Men samtidig har jeg forståelse for at han ikke svarer. Selv om det hadde vært hyggelig om han svarte innimellom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sært. Kan dete ikke bare snakkes når en av dete føler for det? Høres litt rart ut å må begrense kommunikasjonen bare sånn at dere skal ha noe å prate om.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

Kan ikke han ringe deg om han vil si noe, og du kan tekste han om du vil noe?

Ellers så syns jeg også det høres veldig sært ut å ville begrense kommunikasjonen, både i antall og når på dagen det skal foregå.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du vil ringe morgen og kveld i tillegg til å sende sms?

Og helt ærlig så skjønner jeg kjæresten din, jeg syntes det høres ut som om det blir mye med obligatorisk ringing på morgen og kveld.
Syntes det er bedre at man ringer når man føler for det, så lenge det ikke er flere ganger om dagen. En gang om dagen holder egentlig.

Endret av Gwynevere
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sært. Kan dete ikke bare snakkes når en av dete føler for det? Høres litt rart ut å må begrense kommunikasjonen bare sånn at dere skal ha noe å prate om.

Om man har veldig ulikt behov for kommunikasjon og det å få være i fred er det ikke rettferdig at én av partene skal få overkjøre den andre.

Jeg er sånn som hater sms-dialoger av typen "hva gjør du på" og bare sånt meningsløst pjatt. Jeg liker å sitte i fred og ro og lese en bok, og det å bli avbrutt av "tomprat" på sms er noe skit.

Men det er jo forskjell på ingen sms noensinne, og det å nærmest skulle tvangsringe morgen og kveld... Å ha regler for når man skal ringe den andre er sært.

Anonymous poster hash: 3e5f6...764

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Hvorfor skal han ha vetorett på det, liksom??

Jeg synes ikke han har rett på å kreve at du ikke skal sende sms til ham. Hvorfor gidder du egentlig? Det virker litt som om at han ikke har tillit til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er det HAN som har bestemt. Jeg vil gjerne ringe når det passer, fordi det er hyggelig. Så jeg har ikke noe med denne regelen å gjøre.. Sender jeg sms svarer han ikke, ringer jeg legger han på etter få sekund...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er det HAN som har bestemt. Jeg vil gjerne ringe når det passer, fordi det er hyggelig. Så jeg har ikke noe med denne regelen å gjøre.. Sender jeg sms svarer han ikke, ringer jeg legger han på etter få sekund...

Jeg synes det er dårlig gjort å aldri svare. Helt greit å informere om at man ikke orker å svare på alt om det renner inn hele tiden, men av og til må man kunne svare.

Når på dagen ringer du typisk? Om du har en tendens til å ringe når han er opptatt med noe er det jo klart det kan være plagsomt. Har han satt disse morgen-og-kveld reglene fordi det kun er da han egentlig har tid til å prate med deg? At det kan være for at han skal ha tid og overskudd til en hyggelig samtale han har sagt disse tidene?

Jeg har en mor som har en lei tenden til å ringe akkurat når jeg er mest opptatt, og da blir det fort en kort og ikke så hyggelig samtale, siden jeg gjerne er stresset og bare vil legge på så raskt som mulig. Så da har jeg sagt at det passer best om hun venter med å ringe til kvelden, i stedet for når jeg står og stresser med å få laget middag før jeg må løpe for å rekke treningen.

Det kommer jo litt an på hvordan man legger fram ting også. Det er forskjell på å si "det passer best om du ringer om kvelden" og "du får ikke lov til å ringe meg om dagen"...

Anonymous poster hash: 3e5f6...764

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes det er dårlig gjort å aldri svare. Helt greit å informere om at man ikke orker å svare på alt om det renner inn hele tiden, men av og til må man kunne svare.

Når på dagen ringer du typisk? Om du har en tendens til å ringe når han er opptatt med noe er det jo klart det kan være plagsomt. Har han satt disse morgen-og-kveld reglene fordi det kun er da han egentlig har tid til å prate med deg? At det kan være for at han skal ha tid og overskudd til en hyggelig samtale han har sagt disse tidene?

Jeg har en mor som har en lei tenden til å ringe akkurat når jeg er mest opptatt, og da blir det fort en kort og ikke så hyggelig samtale, siden jeg gjerne er stresset og bare vil legge på så raskt som mulig. Så da har jeg sagt at det passer best om hun venter med å ringe til kvelden, i stedet for når jeg står og stresser med å få laget middag før jeg må løpe for å rekke treningen.

Det kommer jo litt an på hvordan man legger fram ting også. Det er forskjell på å si "det passer best om du ringer om kvelden" og "du får ikke lov til å ringe meg om dagen"...

Anonymous poster hash: 3e5f6...764

Han sa dette var noe vi skulle prøve ut. At det ikke er nødvendig å ringe mer enn to ganger, og da var det greiest morgen og kveld. Men det har ikke noe med at han er opptatt, for han er sykemeldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sa dette var noe vi skulle prøve ut. At det ikke er nødvendig å ringe mer enn to ganger, og da var det greiest morgen og kveld. Men det har ikke noe med at han er opptatt, for han er sykemeldt.

Da synes jeg faktisk ikke det er så galt, jeg. Jeg hadde blitt utrolig sliten og lei om kjæresten min ringte meg mer enn én gang om dagen... Det hadde blitt for mye mas for min del. Han kan være opptatt selv om han er sykemeldt. Han kan lese en bok, se på tv, eller bare ha lyst til å sove og slappe av.

Slik du skriver det nå høres det ikke ut som om han lager naziregler for deg, men rett og slett kommer med forslag til hvordan dere kan kommunisere på en måte som ikke sliter ham ut. For om dette med to ganger om dagen var for å begrense hvor mye du ringer ham, så virker det jo som om du ringer alt for mye som det er?

Man må gi og ta i et forhold, og her høres det ut som om han prøver å få til en gylden middelvei. Det kan høres ut som om du har vært i overkant masete og kontaktsøkende.

Anonymous poster hash: 3e5f6...764

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da synes jeg faktisk ikke det er så galt, jeg. Jeg hadde blitt utrolig sliten og lei om kjæresten min ringte meg mer enn én gang om dagen... Det hadde blitt for mye mas for min del. Han kan være opptatt selv om han er sykemeldt. Han kan lese en bok, se på tv, eller bare ha lyst til å sove og slappe av.

Slik du skriver det nå høres det ikke ut som om han lager naziregler for deg, men rett og slett kommer med forslag til hvordan dere kan kommunisere på en måte som ikke sliter ham ut. For om dette med to ganger om dagen var for å begrense hvor mye du ringer ham, så virker det jo som om du ringer alt for mye som det er?

Man må gi og ta i et forhold, og her høres det ut som om han prøver å få til en gylden middelvei. Det kan høres ut som om du har vært i overkant masete og kontaktsøkende.

Anonymous poster hash: 3e5f6...764

Du har kanslke rett. Jeg bare syntes det er vanskelig å måtte venne seg til, å vite at når jeg snakket med han klokka ti, så går det minst 12 timer til neste gang.. Det er liksom ikke sånn jeg er, eller sånn jeg vil at ting skal være. Vil ringe når jeg har lyst, eller vite at om jeg sender en smssms får jeg svar. Jeg krever kanskje for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om han har problemer med å finne på noe å prate om (ikke alle som er mestre på smalltalk, og klarer å grave frem en halvtimes samtale med hva en har gjort og hvor mye man savner hverandre), så trenger han faktisk å spare opp litt samtaleemne. Det var da voldsomt mye med to samtaler om dagen. Og i tillegg SMS hver gang du har noe å si. Jeg hadde ikke fått ut et ord jeg, etter et par minutter.

Hva skriver du i disse SMSene? Blir du irritert om du ikke får svar? Må han svare innen en viss tid? Krever du at han sender et visst antall også?

Mange liker SMS, men misliker det når det blir mye mas og krav om svar innen x minutter.

Det ER faktisk godt å få savnet hverandre litt. Denne kontakten er så mye at det blir mer stress enn kos.

Endret av Jade
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...