Gå til innhold

Er kjæresten din en alfa- eller betahann?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er kjæresten din en alfa- eller betahann?



Anonymous poster hash: 95755...2bf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er kjæresten din en alfa- eller betahann?

Anonymous poster hash: 95755...2bf

Omega

Anonymous poster hash: 7be14...810

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjæreste er et menneske, ikke en ulv.



Anonymous poster hash: 4fa38...01f
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst??

Finnes ikke omega-hanner, så det var nok en spøk.

Anonymous poster hash: 95755...2bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finnes ikke omega-hanner, så det var nok en spøk.

Anonymous poster hash: 95755...2bf

Det gjør det, faktisk (for de artene der begrepene er relevante).

Omega (usually rendered ω) is an antonym used to refer to the lowest caste of the hierarchical society. Omega animals are subordinate to all others in the community, and are expected by others in the group to remain submissive to everyone. Omega animals may also be used as communal scapegoats or outlets for frustration, or given the lowest priority when distributing food.[3]

Endret av Synapomorphy
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes ikke omega-hanner, så det var nok en spøk.

Anonymous poster hash: 95755...2bf

Var ikke det jeg lurte på. Synes bare det var et latterlig spørsmål. Finnes det faktisk folk som driver å kategoriserer menn som alfa eller beta? 10-klasseopplegg :jolie:

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke det jeg lurte på. Synes bare det var et latterlig spørsmål. Finnes det faktisk folk som driver å kategoriserer menn som alfa eller beta? 10-klasseopplegg :jolie:

Enig! Beste måte å sile ut de med begrenset intelligens?. Dropp fyren om han prater om alfa/beta osv, fordi om vedkommende gjør det VET jeg at jeg har med en som ikke er MANN å gjøre og det er turn off de lux!

Anonymous poster hash: c9c6b...133

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alfa, og jeg elsker det!

Anonymous poster hash: bc74a...f4a

Hei gamlefar.

Anonymous poster hash: c9c6b...133

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt. Han virker ganske opptatt av å vise at han bestemmer, men alle vet jo at jeg er sjefen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg måtte søke opp begrepene, for selv om jeg har hørt dem før, har jeg aldri satt meg inn i det.

I følge denne beskrivelsen er min mann en beta, men med noen alfatrekk.

Omgjengelige og tilpasningsdyktige Betaer. Betamenn og Betakvinner trenger på ingen måte å være underdanige og underkastende, de har bare ikke samme behovet for oppmerksomhet og synlighet. De har dessuten gjerne personligheter som er smidige og generøse på et vis som gjør at de ofte ikke har noe imot å slippe til den andre. Mange vil rett og slett synes at det er en lettelse at andre leder an og tar initiativet. De trives best i baksetet og kan gjerne la den andre sitte ved rattet. De støtter gjerne en partner som vil gjøre karriere, og det typiske bildet er hun som står i kulissene og backer sin fremadstormende Alfamann. Betamenn og Betakvinner trenger på ingen måte mangle målsettinger heller. De vil gjerne ha noe meningsfylt å holde på med, dette innebærer bare ikke et behov for å bli den fremste på sitt felt eller sjefen i firmaet. Også Betaer setter pris på sex, men de har ofte ikke det samme driv og forførertrang som Alfaene. Fordelen med dette er at de tenderer å være mer trofaste.

Jeg er etter denne beskrivelsen en "beta" selv også.



Anonymous poster hash: 42057...5eb
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten dere liker det eller ikke, så er vi mennesker dyr. Dette betyr at man kan klassifiseres, så når dere hardnakket påstår at alfa / beta ikke eksisterer / er tull, eller lignende så blir det litt for teit.



Anonymous poster hash: a60eb...fd0
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten dere liker det eller ikke, så er vi mennesker dyr. Dette betyr at man kan klassifiseres, så når dere hardnakket påstår at alfa / beta ikke eksisterer / er tull, eller lignende så blir det litt for teit.

Anonymous poster hash: a60eb...fd0

Ja, det er vi. Men fra en antropologisk ståsted så er klassifisering av alfa- pg betahanner en vanvittig forenkling som er tatt ut av kontekst, da vi ikke har småflokker som ledes av hver sin alfa, her brukes utrykket på en helt annen måte enn i dyreverdenen.

Mennesker lever stort sett i større grupper, hyppig lever de i egne familiegrupper som igjen hører til mindre samfunn.

Er Alfaen den som styrer en gruppes søken mot føde og trugg hule, eller den som bestemmer når de er på jakt?

For jeg tjener mest og er sånn sett familiens alfa, mens mannen min bestemmer hvilken bil vi skal kjøpe, når vi skal pusse opp osv og har siste ordet når avgjørelser tas. Er han da husets alfa?

Om du tenker på om han er en alfa ut fra hvorvidt han noensinne nedverdiger seg til å holde veska mi ute blant folk, så er han rimelig langt nede i det greske alfabetet. For det gjør han gjerne.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...