Gå til innhold

Slankemåten Cavi lipo - noen som har prøvd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har selv to venner som har forsøkt dette, men man ser ikke forskjellen før etter noen behandlinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Jeg har prøvd cavi-lipo og kan anbefalle den til dem som har slapp hud og cellulitter. Jeg er en slank dame som hadde en del løs hud ved magen etter graviditet. ( La på med 40 kg). Trener, men det var vanskelig å få dette vekk. Men etter en behandlig kan jeg se forskjell og er kjempe fornøyd.Har fått før og etter bilde etter behandlingen og det er virkelig resultat! Til og med min skeptiske mann ble overrasket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Og til den artikkelen fant jeg følgende kritiske innlegg som jeg syns bør tas med i beregningen:

Med all respekt: Hva er egentlig vedkommende behandlers faglige forankring i forhold til denne behandlingen? Fant hjemmesiden deres og her fremgår ingen informasjon om behandlers bakgrunn/ faglige kompetanse. Ved en slik type behandling ville jeg krevd at behandler har en autorisert helsefaglig bakgrunn, selv om det er aldri så mye non-invasiv behandling. Tross alt gir denne behandlingen store fysiologiske endringer i løpet av kort tid, både lokalt og systemisk, om behandlingen faktisk fungerer så effektivt som det påstås --"fjerner 1 liter fett i løpet av en halvtime"!!?).

Hva skjer når denne literen når leveren? Ikke under noen normale omstendigheter må kroppen takle en slik mengde fett, på så kort tid, og jeg har vanskelig for å tro at ikke det vil kunne medføre negative konsekvenser. Det høres rett og slett ikke forsvarlig ut (og for såvidt høres det umulig ut).Hvilke vurderinger legger vedkommende behandler til grunn for om en person er helsemessig egnet til å få en slik behandling eller ikke? Kun en kort liste med kontraindikasjoner? Er dette nok? Er det virkelig betryggende?

Reagerer også på at de behandler såkalte mannebryst, med ultralyd. Hvor dypt er fokusområdet for denne ultralyden? Ultralyden treffer bein (ribbena), lungene/ lungevevet og hjertet når "mannepupper" behandles. Hvilken dokumentasjon foreligger for at dette ikke er skadelig? Det er jo ikke bare fettet som berøres av ultralyden men også omkringliggende vev. Dersom denne ultralyden er så sterk at den bokstavelig talt smelter og ødelegger fettceller som de hevder, hva skjer da med nevnte lungevev, beinvev, hjerte og omkringliggende vev/ bindevev som utsettes for ultralyden i en halvtime av gangen? Hva med de indre organene i mageregionen når mage behandles?

Et annet stikkord er at de nyeste behandlingsmaskinene med ultralyd for fettreduksjon ikke ødelegger fettcellene, men kun øker viskositeten i selve fettet inne i fettcellene slik at fettet blir mere "mykt/ flytende" og klarer å trenge ut av fettcellene. Det er dermed en mildere ultralydfrekvens, men dermed også mer skånsomt for omkringliggende vev. Etter dagens kunnskap er det nemlig et meget viktig fysiologisk prinsipp å ikke ødelegge fettceller, av hensyn til kroppens egen programmering og langtidseffekten etter en fettreduksjon. I tillegg foreligger der strenge retningslinjer (vel og merke blant de seriøse aktørene), for hvor på kroppen ultralyden kan benyttes og hvor lenge, nettopp pga at ultralyden ikke bare treffer fettcellene.Jeg synes det er på tide at det nedsettes et kontrollorgan for slike behandlingsmaskiner og tydelige og påbudte retningslinjer for hvem som kan utføre slike behandlinger. Med fokus på overvekt og tiltak er dette et umettelig marked i mange år fremover, og med manglende retningslinjer innenfor dette markedssegmentet kan hvem som helst starte med hva som helst av maskinelle behandlinger. Med det følger dermed en stadig økende fare for at både behandler og behandlingsmaskiner ikke har nødvendig kompetanse eller er nødvendig testet og godkjent. Hvem som helst kan kjøpe en lasermaskin/ IPL fra Kina f.eks, og som aldri ville blitt godkjent her. Men med økt etterspørsel etter behandlinger som gir raske resultater, så vil det komme behandlingsmaskiner som nettopp gir raske resultater men som kanskje ikke tåler å bli underlagt grundig testing før den kommer på markedet. Det vil i prinsippet si at kunder ender opp med å gamble med helsa si, i sin søken etter quick fix.Som en nevner over her, en frisørsalong har også tatt denne maskinen i bruk? Frisører er gode på hår, autorisert helsepersonell er gode på kropp, fysiologi og helse, og ved slike maskiner/ behandlinger bør det absolutt være påkrevd at behandler er autorisert helsepersonell, det er tross alt en kropp som behandles og ikke bare fett..Det er nå min mening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
Gjest Patty

I går fikk jeg min første behandling. Egentlig ser jeg ingen forskjell enda. Men skal få flere for å se om denne metoden virker.... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ingen som tenker over at alle vidunderkurer og mirakelbehandlinger alltid har med at man må spise sunt og mosjonere samtidig? Hvis de hadde vært så mirakuløse hadde man ikke trengt å trene eller spise sunt. Greia er vel bare at trening og sunt kosthold funker på de fleste så alle vil få et greit resultat av disse mirakelbehandlingene dersom de samtidig trener og spiser sunt. Hvorfor bruke penger på lureri når man kan trene og spise sunt med samme resultat?

Hvis man klasker på en dæsj placeboeffekt også kan produsentene bak alle kurene og behandlingene gni seg i hendene og la pengene rulle inn.

Anonym poster: 77edab79bf8d156f6f4af4cde1df75de

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

  • 4 uker senere...
Gjest Bente

Hei, jeg forsøkte cavi lipo for første gang for 5 Dg siden på magen, tok ca 1 time, prøvetime.

Vi tok bilder og målte 3 steder før og etter og jeg gikk inn 10,5 cm totalt på de 3 områdene, og man kunne se tydelig at magen og love- handels var mindre, kjempegøy. Jeg var flink med å spise lavkarbo dagen før, samme dag og dagen etter, samt trene 1 time rett etter. Drikke mye vann.

Jeg måtte ha trent i månedsvis for å få samme resultat, ha nå bestilt dobbeltime i morgen for å stramme opp enda mer før ferien:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 år senere...

Såg reklame for denne behandlingen i dag så måtte Google.. da dukket denne tråden opp. 
Flere med erfaringer?

Anonymkode: 85e75...176

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Såg reklame for denne behandlingen i dag så måtte Google.. da dukket denne tråden opp. 
Flere med erfaringer?

Anonymkode: 85e75...176

7 år etterpå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peonjenta skrev (På 26.5.2021 den 18.27):

7 år etterpå?

Ja, 7 år etter bør det være en haug med erfaringer... kanskje noen av de som allerede har svart kan fortelle hvordan resultatet var over tid. Om de har tatt flere behandlinger osv.

Anonymkode: 85e75...176

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...