Gå til innhold

Hva fælt har du gjort mot babyen din?


FrkRose

Anbefalte innlegg

Jeg klemte minis lår i spennen på bilsetet en gang, han hylte til og jeg ble helt i fra meg :( Fikk nesten lyst til å klemme min egen hud fast etterpå, bare for å ta igjen på meg selv :ler:

Anonym poster: b4efc42f0aef55cc9613d894b12d1ae3

Uff da, hehe..Men skjønner tankegangen din :fnise: Man får jo så dårlig samvittighet ovenfor disse små når vi gjør noe som gjør at de får vondt..

Kom forresten på noe..Han lå og tygde på noe som ikke var en leke, så jeg skulle ta det fra han, men det var visst litt skarpt, så stakkaren fikk en liten rift! Herregud da følte jeg meg som en dårlig mamma! Men gikk fort over, da! :)

Forresten så ser sønnen min veldig flott og sunn ut, til tross for at han får middag på glass.. :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glemte å amme den første dagen etter fødselen. Lot ham gå med øyebetennelse i to uker før vi gikk til legen, fordi alle sa at det bare var tette tårekanaler. Har klemt låret hans i en knapp og laget tydelige blåmerker på magen hans fordi jeg måtte holde ham fast på stellebordet. Det hender at jeg ikke oppdager besjebleiene før etter en stund, og da er det veldig tydelig at besjen ikke er ny.

Stort sett er det småting som ikke er farlige, men det gjør likevel vondt for begge to. Prøver å lære av feilene og skjerpe meg.<br /><br /> Anonym poster: b6b59331b90d59090bfefe6123b3f4aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoi, jeg har gjort en del ting som har fått mammahjertet mitt til å blø og djevelen på skuldra mi til å skrike ukvemsord i øret mitt.

Det som har svidd mest må være den gangen jeg og sønnen min lekte på gulvet, jeg krabbet etter ham og kilte ham og vi hadde det kjempegøy, helt til jeg kortslutta fullstendig og bestemte meg for å kile ham på innsida av lårene mens han krøp.

Resultatet var at han lo så hardt at han deisa i bakken med munnen først, og slo hull i overleppa så blodet, snørret og tårene fossa om hverandre. Han hyylte i det som føltes som en evighet, selvfølgelig en gråt jeg tolket som rein mammahvordankunnedugjøredettemotmmeg-skuffagråt. :fnise:

Følte meg som det dummeste og slemmeste mennesket på jorda der og da, men heldigvis tilgav han meg fort og ville leke videre - til tross for verandaleppa herfra til månen. :)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg klarte å kneppe en av disse knappene på bodyene med litt hud inni. Det var ikke kjekt!! Ble kjempe obs på det etterpå, og gjorde det aaaldri igjen.

Endret av Sulosi
rydding etter avsporing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også klippet i fingeren til jenta mi. Hun blødde mye stakkars. Følte meg skikkelig ussel akkurat da, og når jeg har fortalt det til andre så har alle sagt, det har jeg også gjort :)

Tror kanskje det å klippe borti fingrene er noe alle opplever en eller annen gang ? :) De er jo så små disse fingrene, og ikke klarer de å holde dem i ro heller :)

Endret av Sulosi
avsporing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for *trommevirvel* fire sider avsporing.

Debatten om amming kan tas i en annen tråd.

Mvh Sulosi, mod.

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for *trommevirvel* fire sider avsporing.

Debatten om amming kan tas i en annen tråd.

Mvh Sulosi, mod.

Tusen takk, Sulosi!!

Og takk for klemmer og godord og fine fæle ting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Truet henne med at om hun ikke holdt kjeft så ville jeg hive henne ut gjennom vinduet. *rimelig desperat mamma med manko på søvn*

Hun gråt og gråt, bare en uke gammel og til slutt tok vi kontakt med sykehuset. Viste seg å være manko på mat. Lærte den harde veien at gråter babyen så blir det først tilbudt mat uansett hvor kort tid det er siden babyen spiste.

Anonym poster: caafee5e24f72fca9a75a6072dacec55

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starlit

Tråden er ryddet for *trommevirvel* fire sider avsporing.

Debatten om amming kan tas i en annen tråd.

Mvh Sulosi, mod.

Tråden ser bedre ut nå, uten sinte kommentarer ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Truet henne med at om hun ikke holdt kjeft så ville jeg hive henne ut gjennom vinduet. *rimelig desperat mamma med manko på søvn*

Hun gråt og gråt, bare en uke gammel og til slutt tok vi kontakt med sykehuset. Viste seg å være manko på mat. Lærte den harde veien at gråter babyen så blir det først tilbudt mat uansett hvor kort tid det er siden babyen spiste.

Anonym poster: caafee5e24f72fca9a75a6072dacec55

Det med å tilby mat, fortalte de ikke det da du lå på sykehuset (barsel)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med å tilby mat, fortalte de ikke det da du lå på sykehuset (barsel)?

Nå er dette lenge siden. Før internett var vanlig hos folk. De sa sikkert noen ord om det, men som førstegangsfødene så var jeg veldig usikker på alt. Hadde heller ikke folk rundt meg jeg kunne rådføre meg med.

Anonym poster: caafee5e24f72fca9a75a6072dacec55

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort mer fælt :sjenert:

Hadde en treåring med skikkelig raserianfall ute, og skulle bære henne inn. På vei opp trappa kaster hun seg bakover, og jeg grep tak i armen hennes for å unngå at hun stupte baklengs ned trappa. Hun hadde kortermet genser, var svett og klam fordi hun hadde skreket sånn i sommervarmen, og endte med skikkelig blodutredelse fordi hånda mi skled nedover rundt armen hennes idet jeg prøvde å redde henne inn. DA følte jeg meg som verdens verste mamma! Til mitt forsvar hadde hun antakelig skadet seg mer om hun hadde fått kastet seg i asfalten nedenfor...

Veldig glad for at de i barnehagen kjente meg godt da jeg leverte henne dagen etter og måtte bekjenne mine synder sånn i tilfelle noen skulle lure! :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er dette lenge siden. Før internett var vanlig hos folk. De sa sikkert noen ord om det, men som førstegangsfødene så var jeg veldig usikker på alt. Hadde heller ikke folk rundt meg jeg kunne rådføre meg med.

Anonym poster: caafee5e24f72fca9a75a6072dacec55

Huff, det må ha vært vondt. :(

Klem til deg, selv om det er lenge siden. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det gjør nesten litt godt å lese denne tråden (på en litt morbid måte) - jeg har lenge vært vettskremt av tanken på å få barn fordi jeg ser for meg at jeg kommer til å gjøre så mye feil at ungen blir tatt i fra meg.. Så det føltes litt bra å lese dette, og å vite at det er greit å gjøre små feil. :smilyblomst:

Endret av Lucidmoon
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør nesten litt godt å lese denne tråden (på en litt morbid måte) - jeg har lenge vært vettskremt av tanken på å få barn fordi jeg ser for meg at jeg kommer til å gjøre så mye feil at ungen blir tatt i fra meg.. Så det føltes litt bra å lese dette, og å vite at det er greit å gjøre små feil. :smilyblomst:

Finnes nok ingen mødre som ikke gjør feil. :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør nesten litt godt å lese denne tråden (på en litt morbid måte) - jeg har lenge vært vettskremt av tanken på å få barn fordi jeg ser for meg at jeg kommer til å gjøre så mye feil at ungen blir tatt i fra meg.. Så det føltes litt bra å lese dette, og å vite at det er greit å gjøre små feil. :smilyblomst:

TS her. Åh så bra, da traff jeg noen! Alle gjør nok feil og har uhell, og så spørs det vel bare hva man gjør ut av det. Klem til deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sønnen min hadde ofte sånne "ammeblemmer" på overleppa. Etter en stund tørket de helt inn, og da pleide jeg å plukke bort den tørre skinnfilla som var igjen. En gang den visst ikke helt tørket inn likevel, så han begynte å hylgråte og fossblø da jeg røsket en hudflik av leppa hans. :sjenert::grine:

Anonym poster: d50381d290014c02b29f7a7d4f4cb8d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shake-shake

Man bør ikke bruke neglesaks/negleklipper på spedbarn. Bit av neglene til babyen, f eks mens dere ammer. Er ikke meningen å kritisere noen. Denne tråden beviser jo at klipping av negler ikke er så lurt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shake-shake

Har gjort fæle ting jeg også, forresten. Trynte ned den isbelagte trappa med baggen med baby i. :-( :-( :-( Heldigvis gikk det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må desverre henge meg på lista over "forferdelige" mødre som har klipt babyens finger med neglsaks... Men det har bare skjedd en gang. Å bite neglene til babyen har jeg aldri fått til, og synes det fungerer fint med saks. Den gangen jeg klippet henne i fingeren var jeg på ferie, neglene var lange og skarpe og jeg hadde bare vanlig neglesaks til voksne - noe som ikke anbefales - det er mye vanskeligere.

Ellers har hun rullet ned fra sofaen - tittet bort i et sekund. Det gikk heldigvis bra, tror jeg fikk mer vondt enn henne. Det var siste gang hun lå på sofaen uten at jeg satt ved siden av henne!

En natt hadde jeg glemt å sette på babycallen og hun sov til klokka 6 før jeg hørte henne. Hun pleide ALLTID å våkne minst en gang på natta. Så jeg er livredd for at hun lå lenge og gråt seg i søvn. Jeg sprang inn til henne på morgenen og passa på å kose ekstra med henne., jeg hadde vondt langt inn i mammahjertet :hjerte: (Men jeg vet jo ikke - kanskje hun faktisk sov hele natta?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...