Gå til innhold

Vanskelig å holde seg på 1500 kalorier!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1. Sjokolade gir ikke energi. Blodsukkeret ditt spretter opp, også spretter det ned igjen.

2. Spis jevnt å trutt. Hva med salat? På legekontoret mitt så sa de at det var ikke noe vits med knekkebrød for det ga ikke energi. Spis brødskiver med godt pålegg, go'morgen yoghurt, havregrynsgrøt eller en god frokostblanding.

3. Treningen har blitt tyngre fordi at du spiser ikke riktig mat som gir energi.

4. Løper du en mil om dagen så er det må du spise mer enn 1.500 kalorier om dagen.

De på Biggest Loser spiser vel rundt 1200 kalorier og trener 5-6 timer om dagen? Det blir for tøft for meg, men 1500 + ca. 1 time trening er vel ok? Eller hvor mye bør jeg spise? 1700?

Anonymous poster hash: b5e7d...52d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De på Biggest Loser spiser vel rundt 1200 kalorier og trener 5-6 timer om dagen? Det blir for tøft for meg, men 1500 + ca. 1 time trening er vel ok? Eller hvor mye bør jeg spise? 1700?

Anonymous poster hash: b5e7d...52d

De på Biggest Loser deltar i et tabloid, amerikansk TV-program som handler mer om konkurranse/dramatikk og hva publikum vil se enn helse, og deltakerne er ofte virkelig sykelig overvektige.

Anonymous poster hash: bf647...4bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De på Biggest Loser spiser vel rundt 1200 kalorier og trener 5-6 timer om dagen? Det blir for tøft for meg, men 1500 + ca. 1 time trening er vel ok? Eller hvor mye bør jeg spise? 1700?

Anonymous poster hash: b5e7d...52d

De på biggest looser og all annen form for reality er ikek representative for virkeligheten. Det er flere av sånne amerikanske slankeprogram som gir deltagerne sine preparater som thyroidhormoner og clenbuterol. Du skal ikke tenke på kalorier på en stund, du skal samle overskudd å ta det med ro, så får du starte på et rimelig kalorinivå når du begynner å trene igjen og etterhvert redusere gradvis etter behov. Vær så snill å hør på meg.

Anonymous poster hash: 078f4...89c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til frokost spiser jeg ofte havregrøt med frukt, nøtter og sukrinsukker :) Godt, sundt og holder meg mett lenge!



Anonymous poster hash: fdcb8...76b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De på Biggest Loser spiser vel rundt 1200 kalorier og trener 5-6 timer om dagen? Det blir for tøft for meg, men 1500 + ca. 1 time trening er vel ok? Eller hvor mye bør jeg spise? 1700?

Anonymous poster hash: b5e7d...52d

Ser du ut som en av de på Biggest Loser? Har du lege, personlig trener og kostholdsekspert som hjelper deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo eventuelt prøve å spise 1300 kalorier, og spise opp alle kaloriene du bruker ved løpingen din?



Anonymous poster hash: 3e86e...262
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1. Sjokolade gir ikke energi. Blodsukkeret ditt spretter opp, også spretter det ned igjen.

2. Spis jevnt å trutt. Hva med salat? På legekontoret mitt så sa de at det var ikke noe vits med knekkebrød for det ga ikke energi. Spis brødskiver med godt pålegg, go'morgen yoghurt, havregrynsgrøt eller en god frokostblanding.

3. Treningen har blitt tyngre fordi at du spiser ikke riktig mat som gir energi.

4. Løper du en mil om dagen så er det må du spise mer enn 1.500 kalorier om dagen.

Go morgen yoghurt er vel noe av det verste. Den inneholder 25 sukkerbiter per yoghurt. Og næringen er veldig lite og mye kcal.

Og næring i knekkebrød kommer jo helt an på hvilke knekkebrød du spiser.

Anonymous poster hash: 27015...3cc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye gikk du ned i uka ca og totalt? Kanskje jeg skal satse på 1600? Løper rundt en mil hver dag så 1500 er kanskje lite? Trener mye men kostholdet har sklidd helt ut

Anonymous poster hash: b5e7d...52d

1500 kcal og å løpe en mil om dagen høres ikke spesielt sunt ut.. At du får så lyst på sjokolade kan jo tenkes å være kroppens måte å si i fra om at den får for lite næring på? Men det er jo uansett lurt å bytte ut sjokoladen med noe annet. Selv sverger jeg til å ta en frukt i hånda på vei fra jobb - da holder jeg meg unna sjokoladehylla på butikken. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go morgen yoghurt er vel noe av det verste. Den inneholder 25 sukkerbiter per yoghurt. Og næringen er veldig lite og mye kcal.

Og næring i knekkebrød kommer jo helt an på hvilke knekkebrød du spiser.

Anonymous poster hash: 27015...3cc

Inneholder den så mye? Det er vell verre enn Cola?

Ja, selvfølgelig. Det digge med knekkebrød er jo at man kan lage selv av masse deilig frø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye sjokolade om dagen, da er et ikke rart at treningen blir tyngre.

På min kropp så har godteri, sjokolade, chips etc, samme påvirkning som å røyke.

Hva slags knekkebrød spiser du?

600 kcal på 3 knekkebrød med pålegg og en skyr... Knekebrødene jeg spiser inneholder 35 kcal pr stk, fiber balance. Masse god fiber som fungerer perfekt på mitt system.



Anonymous poster hash: 9e739...6c4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gå fra 2500-3000 kalorier til 1500 kalorier. Da får kroppen sjokk! Hvis du kutter sjokoladen, og holder deg på rundt 2000 kalorier (kanskje litt mer hvis du løper 1 mil), vil det være lettere å ikke sprekke.

Du må velge rett mat. 5-600 kalorier til frokost trenger ikke å være feil, da holder du deg mett lenger. Spørsmålet er heller hva du får kaloriene fra? Hvis det er proteiner og fett, synes jeg at det er greit. Hvis det er loff med nugatti feks, bør du tenke deg litt om.

Spis i alle fall frokost, lunsj og middag. Hvis du får lyst på sjokolade innimellom, ha noe annet liggende. Det kan være nøtter, babybel (ost), skyr, cottage cheese eller lignende. Eller du kan spise litt knekkebrød som mellommåltid.

Ikke spis minst mulig - spis rett mat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...