Gå til innhold

Mamma til et hjertebarn


shoppedilla

Anbefalte innlegg

Prøver å fortelle meg selv hver eneste søndag at søndagsmiddag må jeg tenke på på lørdag senest! Lærer jeg? Neida :P Sitter her nå igjen, og aner ikke hva jeg skal lage! Vi har ikke poteter, og jeg har ikke tatt opp kjøtt.. Jeg må seriøst ta meg sammen når det gjelder middag! Ikke har vi noe særlig med grønnsaker heller.. Tror det blir enten løvbiff og pommes, eller kyllingspyd og ris... Bernais posesausen fungerer til uansett sikkert :P

Neste søndag kan vi ha ølbraissert lammeskank! ohhh det er godt.. Eller kanskje spare det til sånn feire måltid. Forhåpentligvis får vi litt å feire fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg burde virkelig sovnet for lengst... men blir liggende og gjøre alt mulig annet og lese om alt mulig rart på nettet..

Jeg er invitert på fest om noen uker, vet ikke nøyaktig når.. Men jeg er så usikker på hvordan jeg skal gjøre det. De jeg skal på fest med "forlanger" at jeg drikker og overnatter... Hadde det ikke vært for at vi prøver så hadde det vært helt greit... Men jeg vil ikke drikke nå! Og hva sier jeg om jeg er gravid da?

Har 2 situasjoner i fremtiden som inneholder alkohol hvor jeg ikke vet hva jeg skal gjøre.

Fest med venninner og hyttetur med svigers.

Er jeg gravid eller midt i en prøveperiode så vil jeg ikke drikke! Ligger og funderer på unnskyldninger når jeg ikke får sove.

Morgendagen bringer andre spennende, skremmende, nye opplevelser. Derfor får jeg ikke sove :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey! Er det hemmelig at dere prøver? Du kan ikke fortelle vennene og svigers at dere prøver? Og er du gravid så kan du late som at dere ennå prøver om du ikke vil dele graviditeten tidlig. Men skjønner godt om du ikke vil dele at dere prøver heller, ville ikke gjort det selv :) Må du på festen da?

Hva skjer i dag? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg velger alltid å være den som kjører, så jeg har god forklaring på hvorfor jeg ikke drikker. Vi overnatter ikke, så det er enkelt her i gården.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey! Er det hemmelig at dere prøver? Du kan ikke fortelle vennene og svigers at dere prøver? Og er du gravid så kan du late som at dere ennå prøver om du ikke vil dele graviditeten tidlig. Men skjønner godt om du ikke vil dele at dere prøver heller, ville ikke gjort det selv :) Må du på festen da?

Hva skjer i dag? :)

Ja det er hemmelig at vi prøver :) Blir nok tatt godt i mot den dagen vi kommer med nyheten, men jeg er litt redd for at familie og venner vil ha meninger om at vi burde vente og det orker jeg ikke høre på en gang :P Tror jeg bare nekter å drikke på hytta, og hvis svigers spør så får enten mannen ta seg av det ellers blir det et ærlig svar.

Jeg er enda usikker på når festen er, men føler litt at jeg må for vennskapene. I verste fall får jeg fortelle sannheten til vertinnen. Her nytter det nemlig ikke å lyve på seg pencillinkurer fordi jeg tar helserettet utdannelse :P Så der hadde jeg blitt avslørt kjapt!

I dag hadde jeg første dag i praksis :D Var veldig gøy :) Litt skummelt.. Men koste meg :D

Jeg velger alltid å være den som kjører, så jeg har god forklaring på hvorfor jeg ikke drikker. Vi overnatter ikke, så det er enkelt her i gården.

Jeg har ikke bil akkurat nå. Vi skal kjøpe det når jeg er ferdig på skolen til sommeren, så nytter ikke si at jeg kjører :P Det er også så langt unna at hvis jeg skal komme så må jeg overnatte eller dra hjem før det starter. Vil egentlig ikke at noen i klassen eller omgangskretsen skal vite noe før det faktisk er noe i magen og vi er klare for å fortelle, men i verste fall får jeg bare si til verten at jeg misstenker at jeg er gravid så må nesten stå over... Heller "uheldig" gravid enn prøver ovenfor den personen...

Jeg liker jo ikke sånne sosiale settinger heller så vet at de vil pushe meg til å bli med...

Btw, hvis noen kjenner meg igjen her inne så lat som ingenting :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Au :( sto på t-banen nå og kjente plutselig tidenes merkeligste smerte i hele magen... Var som en krampe som presset magen sammen på midten.. Heldigvis ble det ledig sitteplass, ellers tror jeg at jeg hadde satt meg på gulvet og grått!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Wei Wei

Au :( sto på t-banen nå og kjente plutselig tidenes merkeligste smerte i hele magen... Var som en krampe som presset magen sammen på midten.. Heldigvis ble det ledig sitteplass, ellers tror jeg at jeg hadde satt meg på gulvet og grått!

Spennende. Kan du huske om du følte el hver gang tidligere? Eller er det bare nå nor du er mer oppmerksom på signalene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende. Kan du huske om du følte el hver gang tidligere? Eller er det bare nå nor du er mer oppmerksom på signalene?

Har aldri tenk over El tidligere :P viste ikke at man kunne kjenne det før jeg leste om det en gang! Men jeg sliter mye med vond mage pga allergi, uansett hvor flink jeg er tror jeg at jeg alltid får i meg litt. Men det i går har jeg aldri kjent før.. Var absolutt hele magen.. Men el skulle være på lørdag i følge syklusen min, men jeg sjekker jo ikke dette på noen måte.. Tror likevel ikke at det var det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wei Wei
shoppedilla, on 05 Mar 2015 - 08:45, said:

Har aldri tenk over El tidligere :P viste ikke at man kunne kjenne det før jeg leste om det en gang! Men jeg sliter mye med vond mage pga allergi, uansett hvor flink jeg er tror jeg at jeg alltid får i meg litt. Men det i går har jeg aldri kjent før.. Var absolutt hele magen.. Men el skulle være på lørdag i følge syklusen min, men jeg sjekker jo ikke dette på noen måte.. Tror likevel ikke at det var det...

Hvis det er hele magen du fikk vondt i, så var det ikke el.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er hele magen du fikk vondt i, så var det ikke el.

Nei, det jeg også tenkte ;) Var virkelig hele magen, men var samtidig noe jeg aldri har kjent før.. Håper aldri jeg kjenner det igjen heller for det var ekkelt, ihvertfall ikke når jeg er på kollektivtransport :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jo en morsom dag :P da jeg skulle gå hjemmefra kjente jeg noe litt vondt nederst i magen (i mitt hode var det bare luft, men hjalp ikke å slippe det ut) varte i 1-2 min kanskje. Så har jeg fått en låsning i bekkenet og 2 i ryggen... Ikke veldig godt å gå til toget da. Kunne ha ventet til i kveld eller i morgen for da kan jeg slappe av til mandag! Noe som er planen og :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låsningene ga seg litt på jobb, men da jeg var på vei hjem kom de selvsagt tilbake... Den i bekkenet er selvsagt verst og det gikk ikke i racer fart hjem... Så lurte mannen på om jeg ville ha noe på butikken på kvelden, men jeg ville jo være med å gå selvsagt.. Nå fungerer ikke ene beinet mitt helt.. Ser jo så teit ut når jeg går! Er vandt med at ting låser seg og ikke fungerer da. Føler meg ikke 25 når kroppen herjer sånn, men jeg håper det gir seg før jeg blir gravid så jeg ikke går inn i et svangerskap med låsninger!

Mannen og jeg snakket også om at vi må flytte før en baby kommer. Vi fortsetter selvsagt å prøve, for vi er innstilt på å flytte i oktober ca. Å ha barn på den plassen vi bor nå er ikke aktuelt, men å kjøpe noe større før jeg er ferdig på skolen er heller ikke aktuelt...

Jeg innså forresten her om dagen at hvis den satt på EL som jeg tror var ca 28 feb. Så får vi julebaby... Kanskje greit om den ikke sitter før pp4? Vil være velkommen uansett når bursdagen blir da :D

Nå skal jeg varme opp hveteposen min enda en gang og ta den med i senga.. har ligget med den siden etter middag der låsningen sitter i bekkenet..

Hvor nøye er dere andre btw? Unngår dere NSAIDS som Ibux mellom EL og mensen, evt hele tiden? Eller lever dere så tilnærmet som normalt frem til testen er positiv? Har en smertestillende som bruker å fungere på meg, men det er NSAID så tør ikke ta det nå.

Og jeg stortrives i praksis :D Er sykt sliten hver dag og sovner tidlig egentlig hver kveld, bare i dag jeg har ligget lenge på sofaen.. Men jeg lærer så enormt mye og får prøve alt :D Jeg vet at jeg har valgt riktig yrke ^^ Jeg elsker jobben uansett :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilken syklusdag er du i nå? Når har du ikm?

Litt usikker på hvordan jeg regner? Men DPO 6? og IKM 14.03. Har plutselig fått kortere sykluser på 25-26 dager. Hvis jeg hadde EL når jeg tror så er jeg vel DPO 7 nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lå og snakket en del i natt :rodmer: om dette med baby selvsagt.. Han er heldigvis enig med meg om at vi skal ikke vite kjønn før fødsel. Jeg har alltid ønsket det sånn så ble veldig glad når han sa at det var det han ønsket. Vi kommer nok til å fortelle foreldrene våre det før de berømte 12 ukene. Litt fordi at skulle vi miste så ønsker jeg at de forstår hva som skjer, og litt fordi jeg er elendig på å holde hemmeligheter!

Vi ble enige om at svigermor med samboer får vite det ved at hun får strikkeoppskrift på hentesett og garn. Svigerfar med samboer får vite det på skype, så vi får se om vi finner på noe gøy. Mine foreldre er vi usikre på hvordan vi skal fortelle det til, men vi har lyst til å gjøre det på en kul måte. Mamma har ingen hobbyer, annet enn å kjøpe masse leker til barnebarna sine som hun fyller opp stua med til pappas store fortvilelse. Pappa elsker å sykle og stå på ski og alt som er egentlig, han kommer til å bli ekstra tussete. Kanskje kjøpe sånne "første ski" og skrive en lapp med håper du vil lære meg dette om et par år bestefar eller noe.

Vi snakket om litt andre ting også :) Men ble en koselig natt hvor ingen av oss fikk sove pga smerte forskjellig sted :P Han i skulderen og jeg i bekkenet med strålinger. Jeg burde virkelig starte å trene! Satser på at det blir bedre fremover da, for jeg har byttet litt arbeidsstilling på jobben og sånt. Så får jeg være ekstra flink til å variere mellom å stå og sitte på jobb. Tok jo denne utdannelsen fordi den skulle fungere med de rygg og nakkeskadene jeg har så håper ikke jeg tok feil der...

Jaja, en fin lørdag til dere alle :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet du har litt vel lyst på barn og har lest alt for mye når du reagerer på at i filmen du ser så tar de ultralyd alt for høyt oppe på magen i forhold til ukene de påstår kvinnen er i + fosteret er alt for stort og utviklet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Wei Wei

Du vet du har litt vel lyst på barn og har lest alt for mye når du reagerer på at i filmen du ser så tar de ultralyd alt for høyt oppe på magen i forhold til ukene de påstår kvinnen er i + fosteret er alt for stort og utviklet...

Da er jeg ikke en prøver =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg ikke en prøver =)

Jeg har akkurat hatt en oppgave om svangerskap på skolen og jeg leser masse om det hjemme så jeg er kanskje over snittet interessert :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg har en søt samboer da :) han er på mer symptomjakt enn meg :P bare jeg har litt luft i magen (okey det har vært ekstremt, men jeg skylder på brød og banan), eller litt kvalm, eller får ømme pupper så lyser hele han opp i ett stort glis medstjerner i øynene *rødme* Jeg prøver selvsagt å ikke innbille meg noe og prøver å finne logiske forklaringer på alt, samtidig som jeg prøver å roe han ned så han ikke blir skuffa! Men må si at jeg blir litt mer forelska av å se han sånn <3 søte mannen min med stjerne øyne :)

Endret av shoppedilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier du å slite med bekkenet? Noen oppdager at de er gravid pga bekkensmerter men om du hadde nettopp eggløsning så er det for tidlig for symptomer :)

Får du løs mage av banan? Spør fordi sønnen min får det og jeg vet ikke om noen andre som får det.

Så herlig den beskrivelsen av samboeren din ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...