Gå til innhold

Hverdagen med vannmelonen på utsiden


Nautika

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk og velkommen til dere som har funnet veien inn hit. :blomst:

Må jo komme med litt gravidrelatert også ;)

Symptomer så langt:

Murring i korsrygg

Tørst! => tissatrengt!

Forbedret luktesans (på tross av neste punkt)

Forkjølelse? :klo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannmelon høres så innmari...svææært og vondt ut. Hadde det ikke vært bedre med en litt forvokst aubergin eller noe? :klo:

Hehe, er heldigvis ikke diameteren det gåe ut på, men lengde og vekt. :P En vannmelom er vel alt fra tre til fem-seks kg..

Men ja, når noen sier at å føde er som å drite ut en vannmelom så er jeg ikke enig. Altså, det FØLES sånn når hode skal ut, men heldigvis ER det ikke sånn. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha! :ler: Heldigvis er det vekt det går på og ikke diameter! Ouch! :daane:

Update fra sjuklingheimen:

Definitivt ørebetennelse, ingen ledige timer hos fastlegen i dag, og fikk beskjed om å ta paracet og bruke nesespray (og da må man google om nesespray er trygt for gravide, uten å komme til noe fasitsvar) :sjenert:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! :ler: Heldigvis er det vekt det går på og ikke diameter! Ouch! :daane:

Update fra sjuklingheimen:

Definitivt ørebetennelse, ingen ledige timer hos fastlegen i dag, og fikk beskjed om å ta paracet og bruke nesespray (og da må man google om nesespray er trygt for gravide, uten å komme til noe fasitsvar) :sjenert:

Er det ikke sånn at gravide skal unngå sånn vanlig nesespray? At man skal bruke saltvannspray? Og spesielt i første trimester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke sånn at gravide skal unngå sånn vanlig nesespray? At man skal bruke saltvannspray? Og spesielt i første trimester.

Aner ikke, de lærde strides tror jeg. På apotek1 sine nettsider står det at det er greit så lenge man holder seg innenfor maks-dosen, men mange av produsentene skriver i pakningsvedlegget at det ikke skal brukes av gravide. Jeg hadde heldigvis en saltvannsspray som jeg kjøpte i forrige uke, så jeg prøver først med den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk!

Jeg fikk legetime i dag i 13-tiden. Må jo ha sykemelding snart for jeg er på tredje og siste egenmeldingsdag i dag. Formen svinger veldig! Noen ganger får jeg dårlig samvittighet for å være hjemme fra jobb, men når man våkner midt på natta av øreverk og ikke får sove mer så er det vel lov å være hjemme. Proppene/vondtene i ørene har kommet tilbake nå etter at jeg hadde en pause mens jeg var i dusjen. Er så redd for at legen skal si "men hvorfor jobber du ikke i dag? dette er jo ikke så ille" :sjenert:

Bikkja må en tur til veterinæren i dag for å trekke en melketann som ikke har falt ut av seg selv, den nye tanna har begynt å vokse opp ved siden av melketanna. Stakkaren kan ikke få frokost heller. Tror nok det er best at jeg blir med, så er han litt tryggere, men så er det dette med at jeg egentlig er syk og skal i mitt hode holde senga :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går nøs jeg på meg dotter i ørene, og de er enda ikke borte!! Kjennes som om jeg har bomull dytta langt inn i øregangene... #stakkarsoss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring :klem:

Kjenner til den "er jeg hjemme fra jobb, skal jeg holde meg i senga eller til nød på sofaen"-holdninga :P

Har omsider greid å legge den litt ifra meg, og tør å vise meg utenfor huset :) Kan jo ikke bare sitte hjemme hvis jeg skal fortsette å være sykmeldt de neste 4-5 mnd :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bikkja slapp å trekke tann! :hoppe: (i denne omgang) Vi skal rugge og rikke på den de nærmeste par ukene, så må han få trekt den ut hvis den ikke har falt ut til det...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lommeboka ble glad for det ja!

Tilbake fra legen. Jeg ble sykemeldt ut uka. Tydeligvis ikke ørebetennelse, men "bare" væske i mellomøret. Han anbefalte otrivin, og det var i følge han ingen risiko for gravide å benytte det. Så da får jeg stole på det.

Men hjelpes! Så masse skjema når man er sykemeldt! :bond: Første gang, og aner ikke hva jeg skal gjøre. *google*

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...