Gå til innhold

ønskebarnet har ankommet! ♡


missdior

Anbefalte innlegg

Har tenkt litt på å ha ei mørkere gråfarge på en vegg, men jeg vet ikke? Hvite lister da, og 2-stavs eikegulv i laminat, litt sånn gråaktig. Kjenner at jeg må ta i bruk bloggen min igjen snart og blogge om oppussing! Faaaader som jeg gleder meg!! Husk å poste masse interiørting her hos meg da! :hoppe:

Vi driver og pusser opp stua nå, og har kjøpt inn panel som vi skal børste og beise i fargen Sjøsand (Jotun interiørbeis) og kle én vegg. Tror det kommer til å bli veldig fint! Jeg personlig har gått litt lei av fondvegger i annen farge, synes det er spennende med annen tekstur. Vi maler vegger og tak i fargen bomull og legger lyst laminatgulv ("Polar Ask" fra Berry Alloc).

Tenker stort sett ikke annet på oppussing for tiden, morsomt å dele tips og tanker :danse:

Endret av Focklop
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helgen går for fort! Det er så deilig å ha mrdior hjemme, sånn at jeg får gjort litt på dagtid ALENE :ler: Lillingen er fortsatt like vrien når det gjelder dagsoving, og sover som regel 30 minutter når vi går tur... Jeg går jo minst 5 km hver dag, så dere kan jo tenke dere hvor lenge han ligger våken i vogna og bare kikker i kalesjen... Det må jo være gørrkjedelig, men han klager ikke :P Skjønner ikke hvordan en liten pjokk overlever på så lite søvn.... Han er ganske sutrere på ettermiddagene, for han er jo trøøøtt, men skal ikke sove nei! :fnise:

I går var det strålende vær, så jeg bestemte meg for å trille til moloen i finværet. Mrdior ville ikke være med, så jeg gikk alene. Og plutselig fikk jeg snap fra LilleNinja som også gikk tur, og vi var nesten på samme plass! Så da møttes vi og hang i byen en stund. Fikk kjøpt insektsnett til vogna! :5: Måtte amme lillingen to ganger i løpet av oppholdet i byen, og han sov faktisk i nesten 1,5 time tilsammen på dagen i går :5: Da vi skulle trille hjem gikk vi innom Cielo for å kjøpe Chai Latta, men det var skuffende. De ansatte sto bare å skravla og glemte totalt av teen vår, og hun ene skulle levere en grisefull kopp av kokende varm te.. OVER den åpne barnevogna der lillingen lå.... Altså, nei? Man gjør ikke det..................... Chai Latte smakte bajs uansett, og ble kasta i søpla på en busstopp :laugh: Mrdior hadde faktisk støvsugd og vaska HELE leiligheten da vi kom tilbake! DET liker vi.

Idag har vi trille tur rundt i nabolaget, og bare kost oss egentlig. Lillingen har vært en liten surfis i dag, og har hyla mye. Han har spist dårlig også, for hver gang han ble lagt til puppen spiste han i to minutter før han begynte å hylskrike. Aner ikke hva som var problemet. Han fikk seg et langt bad og etter det var egentlig alt fint. Han sovna før 21 i dag, og jeg fikk organisert litt på kjøkkenet. Kan seriøst ikke vente til vi får oss vitrineskap, for skapene våre flommer over av... alt? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du den god morgen yoghurt med sitron og lime smakte nesten lime kesam

Finnes det??? Må se etter den !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi driver og pusser opp stua nå, og har kjøpt inn panel som vi skal børste og beise i fargen Sjøsand (Jotun interiørbeis) og kle én vegg. Tror det kommer til å bli veldig fint! Jeg personlig har gått litt lei av fondvegger i annen farge, synes det er spennende med annen tekstur. Vi maler vegger og tak i fargen bomull og legger lyst laminatgulv ("Polar Ask" fra Berry Alloc).

Tenker stort sett ikke annet på oppussing for tiden, morsomt å dele tips og tanker :danse:

Jeg. Hater. Panel. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :laugh: Jeg seriøst haterhaterhater det, verste som finnes! Alle syns det er så fint og kult og alt atte, men nei, aldri i mitt hus! Blir sikkert veldig stilig hos dere,og ideen høres slettes ikke verst ut, men nei :ler: Liker fargepaletten dere har lagt dere på :jepp: Vi skal som sagt ha hvit lin på barnerommet og muligens en litt mørkere gråfarge på ene veggen. Leter etter strie som IKKE har sånne gørrstøgge riller, vet du hvor man får tak i det?? :hoppe:

Ja, absolutt! Elsker oppussing :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UUuuh, i morgen skal jeg trille på helsestasjonen og måle+veie lillingen. Er så spent på hvor tung og lang han er nå. Rimelig sikker på at han har bikka 5 kg. Vi har også gått over til strl 3 i bleier, måtte nesten det, siden han fikk rørleggersprekk i 2erbleiene.. Haha. Lille gutten blir jo så stooor!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg. Hater. Panel. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :laugh: Jeg seriøst haterhaterhater det, verste som finnes! Alle syns det er så fint og kult og alt atte, men nei, aldri i mitt hus! Blir sikkert veldig stilig hos dere,og ideen høres slettes ikke verst ut, men nei :ler: Liker fargepaletten dere har lagt dere på :jepp: Vi skal som sagt ha hvit lin på barnerommet og muligens en litt mørkere gråfarge på ene veggen. Leter etter strie som IKKE har sånne gørrstøgge riller, vet du hvor man får tak i det?? :hoppe:

Ja, absolutt! Elsker oppussing :hjerte:

Hahaha! :ler: Må si at vanlig, ubehandlet furupanel er det VERSTE jeg ser, men har stortrua på at den veggen blir knallfin når vi får behandlet den riktig :) Hver sin smak, hehe!

Jeg har null peiling på strie da jeg hater strie! :laugh: Men det er kanskje fordi jeg bare vet av disse med gørrstøgge riller? :P Hele huset her er dekt med slik strie og ubehandlet furupanel i tak, så gjett om vi har lengtet etter å pusse opp :fnise: Da vi pusset opp soverommet var vi så desperat etter å få bort den stria at vi helsparklet alle 4 vegger (rom på 17m2)! Vi har herved lært, og skal aldri helsparkle mer. Herregud hvorfor valgte vi ikke bare å legge gips... :fnise: Det gikk med litt sparkel, for å si det sånn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha! :ler: Må si at vanlig, ubehandlet furupanel er det VERSTE jeg ser, men har stortrua på at den veggen blir knallfin når vi får behandlet den riktig :) Hver sin smak, hehe!

Jeg har null peiling på strie da jeg hater strie! :laugh: Men det er kanskje fordi jeg bare vet av disse med gørrstøgge riller? :P Hele huset her er dekt med slik strie og ubehandlet furupanel i tak, så gjett om vi har lengtet etter å pusse opp :fnise: Da vi pusset opp soverommet var vi så desperat etter å få bort den stria at vi helsparklet alle 4 vegger (rom på 17m2)! Vi har herved lært, og skal aldri helsparkle mer. Herregud hvorfor valgte vi ikke bare å legge gips... :fnise: Det gikk med litt sparkel, for å si det sånn :P

Heller ubehandlet enn de der "smartpanel" :ler: Har nok mye med at jeg har vokst opp i et hus med bare panel :) Blir nok stilig hos dere! Vi skal legge noe som heter veggfornyer! Det er som en litt tjukk tapet, og veggen blir helt glatt og fin :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okeeei, lillingen sov dra 20.30-08.30... spiste to overfylte pupper nå og.. sover igjen? :ler: Noe måtte han jo arve fra mora!

Han er litt surkete på ettermiddagene og krever å bli bært rundt. Sover også litt urolig de første timene av natta og sliter tydelig med luft i magen. Tror vi skal prøve oss på en ny runde minifom! :)

Var på helsestasjonen på mandag og veide han siden jeg var litt bekymra for vekta hans. Han sover jo hele natta og spiser bare i halve døgnet, og da ikke mer enn 10-12 ganger. Men jeg bekymret meg uten grunn!! 5406g og 62,2 cm lang. Store lillingen min :hjerte: Han har gått opp nesten 650g siden 7. april :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller ubehandlet enn de der "smartpanel" :ler: Har nok mye med at jeg har vokst opp i et hus med bare panel :) Blir nok stilig hos dere! Vi skal legge noe som heter veggfornyer! Det er som en litt tjukk tapet, og veggen blir helt glatt og fin :hjerte:

Så kjekt! Vi driver og skrur rehab-gips nå, de er bare 6,5mm kontra vanlig gipsplater som er 13mm tykke. Dyrere, men mye mer praktisk! Gleder meg sånn til det er ferdig :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sover jo hele natta og spiser bare i halve døgnet, og da ikke mer enn 10-12 ganger.

Han spiser nok på dagen. Ellers så skulle han våkne om natta og vise tegn på at han er sulten.

Her i huset er jenta på nesten 4 mnd vant til å spise omtrent hver 3. time. Det blir lenger pauser om vi er ute og triller eller om hun sover. 24 timer om dagen delt på 3 gir 8 måltider, eller 7.

Det er så spennende å følge med dagboka di. Jeg har begynt å lese lenge før dere ble prøvere, når du har kjøpt inn litt baby klær for LilleDior. Så ble dere prøvere i mange måneder. Det er flere år til sammen, om jeg tenker på det.

Har du tenkt noe om introduksjon av mat? Eller skal du amme til han er 6 mnd.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wow,det er jo en super vektøkning!

Ja, veldig fornøyd med det! Gleder meg til 3mndskontroll på torsdag, tipper han er 5600 da iallefall :D

Så kjekt! Vi driver og skrur rehab-gips nå, de er bare 6,5mm kontra vanlig gipsplater som er 13mm tykke. Dyrere, men mye mer praktisk! Gleder meg sånn til det er ferdig :biggrin:

Det tror jeg på! Jeg gleder meg ekstremt til vi skal begynne! Har skaffa meg fargekart og greier, så hver kveld nå sitter jeg i sofaen og ser på.. farger :ler:

Han spiser nok på dagen. Ellers så skulle han våkne om natta og vise tegn på at han er sulten.

Her i huset er jenta på nesten 4 mnd vant til å spise omtrent hver 3. time. Det blir lenger pauser om vi er ute og triller eller om hun sover. 24 timer om dagen delt på 3 gir 8 måltider, eller 7.

Det er så spennende å følge med dagboka di. Jeg har begynt å lese lenge før dere ble prøvere, når du har kjøpt inn litt baby klær for LilleDior. Så ble dere prøvere i mange måneder. Det er flere år til sammen, om jeg tenker på det.

Har du tenkt noe om introduksjon av mat? Eller skal du amme til han er 6 mnd.?

Nå har han heldigvis slutta med det der, og han sover fortsatt hele natta :hoppe: På dagtid spiser han ganske ofte syns jeg, gjerne annenhver time. Kan gå lengre tid hvis vi triller langt, akkurat sånn som hos dere :)

Ja, jeg husker at du var blandt de første som kommenterte :D Babyprosjektet varte jo plutselig veldig lenge for oss, og da er koselig at dere fortsatt vil følge med! Tror jeg skal stenge denne dagboka og starte en ny en under generell dagbok, for jeg er jo ikke gravid lengre. Håper du følger meg over dit!

Mrdior er veldig gira på at vi skal begynne å gi han mos fra 4 mnd, men jeg er ikke helt sikker. Ser for meg at han skal få smaksprøver av avokado og gulrot kanskje når nærmer seg 5 mnd. Enn så lenge så legger han fint på seg av morsmelken, og jeg trives ufattelig godt med å amme! Kommer nok til å prøve ¨å fullamme frem til iallefall 6 mnd, for da skal jeg tilbake i jobb i 10 uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars dagboka mi dør jo ut :ler: Merker også at det er stille her inne generelt, og jeg "tar" jo opp plass til andre gravide. Skal be en moderator stenge denne dagboken, så skal jeg lage en ny! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars dagboka mi dør jo ut :ler: Merker også at det er stille her inne generelt, og jeg "tar" jo opp plass til andre gravide. Skal be en moderator stenge denne dagboken, så skal jeg lage en ny! :)

De kan sikkert flytte den til generell dagbok
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De kan sikkert flytte den til generell dagbok

Er på tide med en ny tror jeg :nigo: Dessuten så skal jeg bruke den andre igjen når vi skal prøve på nummer to ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på tide med en ny tror jeg :nigo: Dessuten så skal jeg bruke den andre igjen når vi skal prøve på nummer to ;)

Jasså, dere har planer om det allerede? :fnise: Joiner FruN og vil ha link her :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...