Gå til innhold

A4-livet er komplett! -Livet som tobarnsmor


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Torsdag i dag og snart helg! :hjerte: Gleder meg til å ha R hjemme, spise god mat og kose oss. :) O skal overnatte hos mamma. Bare "synd" vi ikke får hundre % voksentid i og med at vi har J :P Men det er nå bare en periode. Om noen måneder (alt er relativt, blir vel fort over halvåret til) kan J være med på overnatting slik at vi kan dra på kino, resturant ellerl ignende. :) Det gleder jeg meg til. Enn så lenge får vi bare nyte en mer rolig ettermiddag og morgen enn ellers. ;)

Var på seksukerskontroll med J i dag. Det vil si, bare legekontrollen. De måtte visst dele det opp, så skal til helsesøster neste torsdag. :P Men fikk i alle fall veid og målt. J er nå 6405 g og 59,8 cm! Han har altså gått opp nesten 1,9 kg på 6,5 uker! Herlighet den ungen spiser godt. :fnise: Han er god og rundt også, men synes egentlig ikke han er så veldig rund. Han er nok sånn som broren sin, kompakt i kroppen. :) O har jo også alltid ligget godt over snittet, men alltid vært ganske slank. Per dags dato synes jeg faktisk han er for tynn. Anyway, det spiller ingen rolle. Er bare glad J legger på seg og er fornøyd. :)

Magevondten kommer og går denne uken. Vet ikke hvorfor? Spiser ikke noe anderledes enn før, så. Håper det gir seg snart. :)

Synes ellers jeg har vært flink med kostholdet denne uken! Var sånn høvelig flink forrige uke også, men hadde noen små utskeielser her og der. Denne uken så har eneste utskeielsen vært et lite kakestykke i bursdag til svigermor. :) Det kombinert med nesten 3 tilbakelagte mil med trilling hittil denne uken lover jo godt for vektnegangen. Men jeg har ikke tro på at jeg har gått ned 1,1 kg slik jeg hadde gjort forrige uke. Skal vel godt gjøre så gode resultater to uker på rad. :)

I morgen skal jeg og J til mamma på formiddagen. Da skal jeg kjøpe meg en iskaffe! :nigo: Det er en fredagstradisjon jeg har. :P Mmmmm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Yey, gått ned 800 g siden forrige fredag. :) Da gjenstår 2,9 kg til jeg når startvekt. Håper jeg klarer minst 600 g til neste fredag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min egen del: hvordan unngå å miste melka pga trening/for lite mat? Du har tydeligvis kontroll på det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er!! Nå må vi snart få trilla litt i lag! Synd vi bor så langt unna hverandre :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min egen del: hvordan unngå å miste melka pga trening/for lite mat? Du har tydeligvis kontroll på det ;)

Joda, men nå er produksjonen hos meg såpass stabil, så den påvirkes ikke så veldig lett. :) Men jeg spiser ganske normalt. Ligger nok ikke noe særlig i underskudd på kalorier matmessig. Det som tar vekten er aktivitetsnivået og kaloriene ammingen forbrenner. :) Jeg spiser når jeg er sulten, men har i det siste blitt flinkere til å velge sunn mat. Var litt på kjøret de første ukene kan du si. :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er!! Nå må vi snart få trilla litt i lag! Synd vi bor så langt unna hverandre :(

Det må vi få gjort ja!

Ja det blir jo litt tungvint når det er sånn avstand!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om 4 mnd har vi en baby i armene igjen!!! Hjeeeelp, jeg er ikke klar for det!

"Gjest" her på forumet spådde meg en sovebaby de første 6 mnd, i en tarottråd hun hadde :fnise: blir jo spennende å se om det er rett, hadde jo ikke gjort noe!

Hva bruker du elgen din til? Steker du steker? Gryteretter? Speker du kjøttet?

Vi fikk rundt 20 kg kjøtt i fryseren, så blei ikke så mye, når en skal dele med flere. Blir nok til at jeg speker noe kjøtt, ihvertfall til barnedåpen.

Fikk jeg rett? Er det sovebaby?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk jeg rett? Er det sovebaby?

Hehe, han sover mer enn broren sin ihvertfall! Koser meg mye mer i denne permisjonen. Men han har litt luft i magen, men ikke noe kolikk☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, han sover mer enn broren sin ihvertfall! Koser meg mye mer i denne permisjonen. Men han har litt luft i magen, men ikke noe kolikk☺

Ok. Takk for feedback.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag?? :)

Både onsdag og torsdag blir nok vanskelig. Hadde i forrige uke tenkt å spørre deg om fredag, men så kom jeg på at det er 1 mai og røddag da. :P Så jeg, R, O og J skal på tur hvis været er fint. :) Så det må nok bli neste uke. :)

____

Åh, nå begynner jeg å bli leeeei. Vi som har hatt så enkle legginger med J i flere uker nå. De fire siste kveldene har det ikke gått like bra, og i dag har det tatt en evighet. Han sovnet på puppen 1850, noe som egentlig er litt for tidlig, men jeg la han nå siden jeg ikke fikk vekt han. Stellet og la O, ryddet kjøkkene og 1920 våknet han. Har siden da ammet to ganger og vært nede x antall ganger.

Han er jo bare syv uker så vet jo at vi har vært heldig med sånn som det har vært, men det er ikke så fristende å gå tilbake til å ikke ha kveldene for seg selv igjen. :P Han sliter bare mer og mer med å sovne selv.

Men nå tror jeg endelig han er rolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Halloooo?? :P

Hallo! :jepp:

Her er alt bra, bare glemt av dagboken litt. Folk er jo opptatt med sitt, så det er ikke så mange som leser her lenger, så da blir det litt kjedelig å oppdatere :P

Men dagene går nå bra. J har blitt 9 uker og er en skikkelig smilegutt. På dagtid føles det som om han er i fanget mitt hele tiden :P Men hender han er villig til å ligge litt under babygymmen så jeg får nå gjort litt. Også liker han nå å ligge i vippestol og se på mens jeg lager middag, så det er ikke like stressende under middagslaging lenger :P

De siste ti dagene har han faktisk bare spist to ganger i løpet av natten. Først sovet fra 1930 til 01-02 og deretter til 04-05. Så har det vært morgen mellom 06-0630. I tidligste laget, men uansett godt å slippe tre ammerunder. MEN i natt ble det faktisk bare en amming! Han våknet kl 01. Prøvde å gi smokk som alltid, og da våknet han ikke før 04! Sov deretter videre fra 0420 til 0620. Da var det morgen. ;)

Likevel har jeg følt meg sååå sliten i det siste. Har nok presset meg for mye med tanke på trilleturer og sånt. Så jeg går ikke like langt lenger. En og annen lang tur blir det, men sånn som i dag så var fem km mer enn nok. :)

Vært flink i helga med tanke på kostholdet da. Taco og 80 g sjokolade på lørdag, litt kake i bursdag i går og ellers normal mat. :) Det vistes på vekta i morges. Har ikke gått opp like mye som jeg pleier, så er nok nede i fredagsvekten og mer til i morgen. Noe som gir god tid til å gå mer ned til fredag. :) Legger alltid på meg mye vannvekt i helgene, så. :)

Ellers er det like før det blir skikkelig byggeplass her. Skal bytte bordkledning, alle vinduer, bygge ny balkong ut mot havet, bygge ut gangen og pusse opp badet og gangen til hybeldel. Gruer meg, men blir kjempebra når de er ferdig! :) Skal kjøpe hvit maling i morgen, så skal vi begynne å male gjerde og garasje på torsdag. :)

Ellers er O så god. Han var helt eksemplarisk i bursdagen i går. :) Så deilig med slike dager. Også tar han nok en gang fraser fra oss voksne/barnehagen:

Meg: O, nå kom det sand og møkk i hele gangen og på badet fordi du gikk inn med sko.

O: Det e sånt som skjer mamma

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor er motivasjonen? Ønsket om å gå videre ned i vekt (har fortsatt to kg igjen) er så sterkt, men forrige uke og denne uken er motivasjonen virkelig på bånn. Resultatet deretter, med bare 200 g ned forrige fredag. :P Har bare lyst til å spise alt mulig. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellu :) Grattis med baby!!! ❤️

2 kg er da ingenting....seriøst dame; du fødte for et par mnd siden!!!! De 2 kg forsvinner før du vet ordet av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hellu :) Grattis med baby!!! ❤️

2 kg er da ingenting....seriøst dame; du fødte for et par mnd siden!!!! De 2 kg forsvinner før du vet ordet av det :)

Hehe nei du har rett i det. Er bare det at jeg har skeiet for mye ut i det siste, og det er da jeg blir irritert på egen innsats og får dårlig samvittighet. :P

________

Første trening på senter unnagjort! :) Jogget ute forrige tirsdag og det var altså første trening etter fødsel. Gikk overraskende bra. Jogget fem km, og det som stoppet meg var knærne, ikke kondisen. I dag ble det 35 min med rimelig hard kondisjonstrening. Intervalltrening for å øke kondisjonen. :) Droppet styrketrening. Skal gjenoppta det også, men akkurat nå fokuserer jeg på kondisjonen.

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe nei du har rett i det. Er bare det at jeg har skeiet for mye ut i det siste, og det er da jeg blir irritert på egen innsats og får dårlig samvittighet. :P

Krever masse energi nå i starten med all melken du skal produsere ;) Da trenger mor mer mat også❤️ De 2 kg er borte på et blink skal du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, som du trener. Flink du er! :) jeg er imponert. Nesten så jeg gleder meg til jeg ikke er bundet til sofaen mer, men min indre sofagris trives litt for godt på sofaen... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinka!!! Døh, når skal vi møtes a? Ungene rekker jo å begynne på skolen før de får møtt hverandre :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...