Gå til innhold

Ataraxia ønsker seg en mini!


Ataraxia

Anbefalte innlegg

For å unngå prøverpsykose av en annen verden har jeg kommet til at det beste er å opprette dagbok, så jeg får mulighet til å uttrykke noen av tankene, følelsene og usikkerheten knyttet til prosessen jeg og samboer er midt oppi. Det gjøres ikke minst av hensyn til ham, så min engstelighet for at hvaomhvisomatte ikke skal få prege prøvingen alt for mye  :plystre:

 

 

Litt om meg: Jeg er 26 år, bor på østlandet, holder på med en mastergrad og altfor mye annet. Er veldig klar for barn, har forsøkt å forberede meg mentalt siden vi begynte å snakke om det for litt over et år siden, og jeg forsvant for fullt inn i prøverboblen i april. Er nå i prøveperiode fire, og håper virkelig det klaffer snart. Er ikke verdens mest tålmodige sjel, så en langdryg prosess virker ikke noe særlig.. Selv om, ja, jeg vet jo det kan ta tid, at det er helt normalt, og ikke minst, at det er mange som har prøvd uendelig mye lenger enn meg! 

 

Skal ha eggløsning i disse dager, men har enda ikke fått positiv eggløsningstest (er ikke verdens mest samvittighetsfulle når det kommer til testingen, glemmer det hele tiden, så vet ikke hvor mye jeg kan basere meg på det), og IKM er i følge app 14.08. Litt frustrerende å ikke vite når jeg er over i DPOland, men er ganske regelmessig  (har syklus på alt fra 26 til 32 dager, som regel ligger jeg på 28/29 dager), så satser på å kjenne posteggløsningssymptomer ila få dager.

Spennende!  :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Eg har gjort det same som deg, oppretta dagbok for å ha ein stad å skrive alle desse tankane ein får og har. Veit eigentleg ikkje om det hjelpe noko på prøvepsykosa, men lov å håpe😆

Ein ting er sikkert, dpo land har ei anna klokke en den verkelege verda går etter. God venting😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Eg har gjort det same som deg, oppretta dagbok for å ha ein stad å skrive alle desse tankane ein får og har. Veit eigentleg ikkje om det hjelpe noko på prøvepsykosa, men lov å håpe

Ein ting er sikkert, dpo land har ei anna klokke en den verkelege verda går etter. God venting

 

Velkommen, DMS!  :blomst:

Hehe, ja, er åpen for at jeg muligens er litt naiv når jeg forventer/håper at det kan hjelpe  :laugh:

Har du prøvd lenge, eller? Og hvordan opplever du prøveperioden? Skal passe på å legge igjen et spor i dagboka di også, så jeg får fulgt med. 

Dagene som kommer er helt klart de lengste, og på mange måter de mest slitsomme, veksler hele tiden mellom håp og pessimisme, akkurat nå føler jeg meg ganske sikker på at det ikke har klaffet, men vi får se. God venting til deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i samme båt, tenker at hvis jeg skriver en prøvedagbok får kanskje mannen en pause fra all stresset og prøvepsykosen xD Håper du får en god og rask (!!) ventetid :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen, DMS! :blomst:

Hehe, ja, er åpen for at jeg muligens er litt naiv når jeg forventer/håper at det kan hjelpe :laugh:

Har du prøvd lenge, eller? Og hvordan opplever du prøveperioden? Skal passe på å legge igjen et spor i dagboka di også, så jeg får fulgt med.

Dagene som kommer er helt klart de lengste, og på mange måter de mest slitsomme, veksler hele tiden mellom håp og pessimisme, akkurat nå føler jeg meg ganske sikker på at det ikke har klaffet, men vi får se. God venting til deg også!

Ikkje lenge. Hatt ei prøveperiode, og då var El 2 dagar etter vi bestemte oss for å byrje å prøve, så vart kasta rett i dpo-land og vart mykje meir oppslukt enn forventa pga visse teikn frå kroppen. Reknar med El er sundag eller mandag så vert ei gøy helg;)

Må seiast at eg har vore verpesjuke sia gutten min var 4-5 mnd (skulle tru at maks mengde samanhengande søvn på 3,5 timar skulle dempe den lysta, men den gang ei...) Så var veldig gøy å få mannen med på å byrje no og ikkje måtte vente lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i samme båt, tenker at hvis jeg skriver en prøvedagbok får kanskje mannen en pause fra all stresset og prøvepsykosen xD Håper du får en god og rask (!!) ventetid :-D

 

Føler du at det hjelper? Jeg kjenner jeg er litt ambivalent, for på en måte slapper jeg nesten mer av når jeg prøver å ikke tenke så veldig mye på det, samtidig er det tidvis vanskelig å få til, og da merker jeg at en plattform som denne kan være grei å ty til. 

 

Takk for det, og jeg krysser fingrene for det samme for deg! :-) 

 

 

Ikkje lenge. Hatt ei prøveperiode, og då var El 2 dagar etter vi bestemte oss for å byrje å prøve, så vart kasta rett i dpo-land og vart mykje meir oppslukt enn forventa pga visse teikn frå kroppen. Reknar med El er sundag eller mandag så vert ei gøy helg;)

Må seiast at eg har vore verpesjuke sia gutten min var 4-5 mnd (skulle tru at maks mengde samanhengande søvn på 3,5 timar skulle dempe den lysta, men den gang ei...) Så var veldig gøy å få mannen med på å byrje no og ikkje måtte vente lenger.

 

 

Ah, ja, det er rart hvor fort man forsvinner inn i bobla, jeg hadde virkelig ikke regnet med det. Hadde en forestilling om at jeg ville akseptere mangelen på kontroll, at det skjer når det skjer, og at det er helt greit, men utålmodigheten og frustrasjonen griper meg likevel. Merker og det er litt anstrengende å kjenne så veldig etter hele tiden. Tror jeg er noen DPO nå, og kjenner jeg begynner å få ømme bryster, men den informasjonen gir meg egentlig ingenting, for er det PMS eller graviditetssymptomer? Det eneste det bidrar til er å minne meg på at vi prøver:) 

 

Håper dere har fått utnyttet helga godt, da, med eggløsning og alt:) Imponerende å ha overskudd når dere samtidig har et lite barn, det må jeg si! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ah, ja, det er rart hvor fort man forsvinner inn i bobla, jeg hadde virkelig ikke regnet med det. Hadde en forestilling om at jeg ville akseptere mangelen på kontroll, at det skjer når det skjer, og at det er helt greit, men utålmodigheten og frustrasjonen griper meg likevel. Merker og det er litt anstrengende å kjenne så veldig etter hele tiden. Tror jeg er noen DPO nå, og kjenner jeg begynner å få ømme bryster, men den informasjonen gir meg egentlig ingenting, for er det PMS eller graviditetssymptomer? Det eneste det bidrar til er å minne meg på at vi prøver:)

Håper dere har fått utnyttet helga godt, da, med eggløsning og alt:) Imponerende å ha overskudd når dere samtidig har et lite barn, det må jeg si! [/

Nett no er vi superheldige som bur med foreldra mine (vi bygger hus🏯), og får mykje støtte frå dei. Vi fekk lagt inn fleire aksjer så no er det berre å vente i spenning på kva utvikling kursen har:P

Heilt enig at det er litt både og å henge her på forumet, lett å verte enda meir oppslukt. Og vi er vel i værste tida for å verte oppslukt no...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler du at det hjelper? Jeg kjenner jeg er litt ambivalent, for på en måte slapper jeg nesten mer av når jeg prøver å ikke tenke så veldig mye på det, samtidig er det tidvis vanskelig å få til, og da merker jeg at en plattform som denne kan være grei å ty til. 

 

Takk for det, og jeg krysser fingrene for det samme for deg! :-) 

 

 

Jeg kjenner også at jeg har et veldig ambivalent forhold til forumet. Av og til føler jeg det hjelper, og av og til ikke. Jeg blir jo så overlykkelig når jeg ser at andre får positive tester, men så blir jeg kanskje enda mer lei meg når det ikke går for oss. Jeg er jo klar over at jeg akkurat har begynt å prøve, men ville jo helst at det skulle klaffe i går liksom ;) Jeg tror jeg bare har innsett at jeg tenker mye på det uansett om jeg er på forumet eller ikke, og det hjelper å snakke med andre :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) her vil jeg gjerne følge med. Jeg synes også det er så godt å ha en dagbok å skrive ned ting ift prøvingen, ellers føler liksom ikke jeg kan snakke sånn alt for mye om det til andre, snakker jo selvsagt med samboer, men han hadde vel blitt litt gal om jeg bablet om det heletiden :fnise: godt med dagbok,ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...