Gå til innhold

A4-livet er komplett; to barn og stasjonsvogn


A4-livet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Han pleier å sove til mellom 8 og 8.30 så vi er rimelig bortskjemte.Likner på mora si, jeg har alltid vært b-menneske. Blir tøft når han begynner i barnehagen og må vekkes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm- lucky you😉Min våkna kl 5 idag... Men sov i det minste natta gjennom! Trur 2 års jekslane er på veg. Tannframbrot er noko skit😖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenner er no dritt ja. Var et mareritt da junior fikk de to jekslene han har, blir nok ikke noe bedre når de to neste skal frem.

I dag sov han til 9.05. Prøver å legge han nå, men er bare grining. Har generelt ikke vært i sånn kjempegodt humør i dag, vi har vært en tur på Havaristen og det var dårlig stemning i baksetet begge veier. Satser på bedre humør etter en dupp (om han noensinne sovner...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trodde det skulle gå fint å legge han i dag, men neida... Bare tuller, griner og dunker hodet i sengekanten (ja, med vilje). Sove skal han hvertfall ikke... Men stemningen ble bedre i stad da, så vi har faktisk hatt en koselig kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off, det er så fælt når dei små ikkje får søvnen dei trenge. Alt er ille, grining som knapt kan trøystast vekk. Til å verte sliten av. Er så glad at vår stort sett er grei å legge no😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jekslene oppe på vei ut. Det forklarer dårlig stemning i heimen de siste dagene. Og hvorfor det ikke har vært så lett å legge junior. Ooooog hvorfor han har sovet dårlig på kveldene. Har ligget halvvåken en periode de to siste kveldene. Etter marerittlegging på dagen i dag og et helt sinnsykt dårlig humør etter duppen måtte jeg kjenne etter, og jammen har ikke begge jekslene kommet såvidt ut. Ble en stikkpille og så har vi kjøpt flytende paracet. Ganske kjipt med de stikkpillene...

Men dagen har vært fin da, vi har vært en tur i barnehagen (junior synes hønene og grisene er VELDIG spennende), en tur til sentrum der han satt på ryggen min i bæresele, og en tur for å mate endene. I morgen skal vi til mamma og spise middag, tipper vi drar dit etter duppen til junior. Men før det skal jeg på spa! :bolledeig: Fikk det i bursdagsgave av mannen, så på tide å bruke det. Hadde bursdag i februar.... Nå skal jeg lese litt pensum mens mannen legger junior. Så flink jeg plutselig er til å ligge foran er det veldig surt om det ikke er plass på det emnet jeg har tenkt å ta. Da gidder jeg ikke ta noe annet, men venter heller et år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så deilig med spa, håper du koste deg skikkelig!

Når får du vite om du får plass? Syns du er skikkelig flink som allerede har begynt å lese altså! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så deilig med spa, håper du koste deg skikkelig!

Når får du vite om du får plass? Syns du er skikkelig flink som allerede har begynt å lese altså! :jepp:

Eh, har glemt å svare deg jeg :sjenert: Er ikke før 17. august, etter at alle som ikke tar enkeltemner har meldt seg på. Tror det blir plass da, historieemnene er aldri fulle...

Bah, i dag ble sykkelen min stjålet. Rakk å ha den i hele fem uker før noen stjal den fra rett utenfor døra. Hadde stjålet sykkel hos noen andre naboer også. Utrolig kjipt og unødvendig, og det blir mye ekstra jobb. Men må skryte av forsikringsselskapet som allerede har utbetalt penger. Tok fire timer eller noe. Jaja, ellers går livet sin vante gang. Junior driver og får en hjørnetann nå, det er heldigvis ikke like vondt som jeksler. Men nå har han plutselig 13 tenner, og straks kommer det vel tre til. Og om litt over to uker er han barnehagegutt. Håper det går like fint som med de andre ungene her ikke på kg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, så kjedelig med stjålen sykkel da. Drittfolk! Og med jeksler, det høres så vondt ut ... Stor gutt, både masse tenner og barnehagestart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykkelbanditter er det søren meg mye av på Sørlandet også :kjefte: En kollega av meg har blitt frastjålet sykkelen sin 3 ganger på kort tid! Han har kapitulert og kjøpte en gammel bruktsykkel som kan benyttes til og fra bussholdeplassen :blink:

 

Gleder han seg til å begynne i barnehagen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eh, har glemt å svare deg jeg :sjenert: Er ikke før 17. august, etter at alle som ikke tar enkeltemner har meldt seg på. Tror det blir plass da, historieemnene er aldri fulle...

Bah, i dag ble sykkelen min stjålet. Rakk å ha den i hele fem uker før noen stjal den fra rett utenfor døra. Hadde stjålet sykkel hos noen andre naboer også. Utrolig kjipt og unødvendig, og det blir mye ekstra jobb. Men må skryte av forsikringsselskapet som allerede har utbetalt penger. Tok fire timer eller noe. Jaja, ellers går livet sin vante gang. Junior driver og får en hjørnetann nå, det er heldigvis ikke like vondt som jeksler. Men nå har han plutselig 13 tenner, og straks kommer det vel tre til. Og om litt over to uker er han barnehagegutt. Håper det går like fint som med de andre ungene her ikke på kg :)

Det gjer det sikkert, er så mykje morosamt å finne på i barnehagen. Vår har knapt tida å seie hade når vi går😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykkelbanditter er det søren meg mye av på Sørlandet også :kjefte: En kollega av meg har blitt frastjålet sykkelen sin 3 ganger på kort tid! Han har kapitulert og kjøpte en gammel bruktsykkel som kan benyttes til og fra bussholdeplassen :blink:

Nå ble jeg veldig nysgjerrig på hvor du jobber, for nøyaktig det samme har skjedd med en eks-kollega av meg, har jeg sett på fb ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, så kjedelig med stjålen sykkel da. Drittfolk! Og med jeksler, det høres så vondt ut ... Stor gutt, både masse tenner og barnehagestart!

Jeg fikk ny i går da, så det gikk forsåvidt greit. Men er veldig kjedelig når sånt skjer. Var jo forberedt på at sykkelen min kunne bli stjålet en gang, men da trodde jeg den skulle bli stjålet på togstasjonen der det faktisk blir stjålet ganske mye sykler. Men nå står hvertfall våre trygt i garasjen :)

 

Sykkelbanditter er det søren meg mye av på Sørlandet også :kjefte: En kollega av meg har blitt frastjålet sykkelen sin 3 ganger på kort tid! Han har kapitulert og kjøpte en gammel bruktsykkel som kan benyttes til og fra bussholdeplassen :blink:

 

Gleder han seg til å begynne i barnehagen? :)

Oj, da hadde jeg også kjøpt en gammel sykkel. En gang går fint liksom, men etter tre ganger er det bare å gi opp.

 

Tja, han skjønner vel ikke helt at han skal begynne i barnehagen. Men vi har vært der flere ganger, og han vil ikke gå derfra så det tyder jo på at det kommer til å gå fint. Han vil helst være på uteområdet til de store barna da, så spørs om han ikke blir skuffa når han skal være på det andre området  :fnise:

 

Det gjer det sikkert, er så mykje morosamt å finne på i barnehagen. Vår har knapt tida å seie hade når vi går

Tipper det blir sånn her også etter hvert.  Han er jo en sosial fyr så tror han kommer til å storkose seg :)

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Hadde en fin helg med besøk av broren min med familie på lørdag og bærplukking hos svigerfar sammen med svigerinna min med familie på søndag. Plukket masse rips som jeg ga til kona til broren min, for hun har saftkoker. Skal ta en tur til svigerfar til helgen også tenke vi, må jo plukke solbær også :) Junior syntes rips var supergodt da! Den gutten er veldig glad i bær. Og så fikk han pizza fra Peppes (spiste over et helt stykke) og kroneis. Eller, han og jeg skulle dele, men så var jeg så dum at han skulle få litt først og da fikk jeg den jo ikke tilbake. Skulle bare hjelpe han, og da måtte jeg ta fra han isen. Da ble han sånn:  :grine: helt til han fikk den tilbake. Hadde en kjempefornærma mine i to sekunder til før han ble sånn: :nigo: og sa is (eller, ish). Lo så tårene trilla, ikke noen tvil om hva som er viktig i livet  :fnise:

 

I dag begynte jeg mini-permisjonen min frem til barnehagestart. Skal være hjemme ut neste uke pluss barnehagetilvenning. Fint vær her i dag, så tok en tur i skogen. Junior gikk selv i ca 40 minutter, da ble han sliten og sur, og klikke fordi han ikke fikk gå tilbake til no vann han ville tråkke i (tror jeg). Så da var det tilbake i bæreselen resten av turen. Så sov han i 45 minutter, og så vaska vi fram til mannen kom hjem. Mannen har jo ikke gjort sånn kjempemye husarbeid i permisjonen, så i dag støvsugde og vasket jeg alle gulv pluss at jeg vasket badene. Deilig at det er skikkelig reint her :) Da jeg holdt på i 2. etg satt junior i senga vår hele tiden, storkoste seg han. Var litt usikker på om han kom til å falle ut, men han satt bare oppi der og surra. Han har jo falt ut av senga to ganger før liksom, hadde ikke blitt så overraska om det skjedde igjen  :fnise:  (men han lærte seg plutselig å krabbe opp i sofaen i stad og holdt på å gå på huet over armlenet...)

 

Nå får vi straks besøk av søstra min og mannen, de ringte akkurat og spurte om å få komme en tur (jaggu bra jeg tok en sjau her i dag). Skal prøve å være flinkere til å oppdatere, og ikke minst legge igjen spor i andres dagbøker, men tida går litt fra meg om dagen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå ble jeg veldig nysgjerrig på hvor du jobber, for nøyaktig det samme har skjedd med en eks-kollega av meg, har jeg sett på fb ;)

Det blir stjålet sykler overalt, men du skal ikke se bort ifra at vi tenker på samme person :P Verden er liten har jeg skjønt :fnise:

----

Hehe :fnise: han høres helskjønn ut! Synes du er flink som klarer å balansere alt sammen. Du får nyte været i miniperm. Høres helt ok ut det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Junior er ikke spesielt lysten på å sove gitt. Igjen.... Tror han egentlig er litt sliten, for på butikken(e) i stad var det masse hyling. Og når vi skulle gå vekk fra en gravemaskin vi stoppa ved på vei hjem. Mange som har ledd av han i dag (meg inkludert, det er jo ikke annet å gjøre). Skal på jobb en tur i ettermiddag/kveld da, så fra halv fire har jeg barnefri. Må ordne noe som tar litt tid og som egentlig er min oppgave, så sa at jeg kunne komme innom å gjøre det så de andre (som sikkert hadde brukt tre ganger så lang tid) slipper å gjøre det. Dessuten får jeg litt plusstimer, noe som er kjekt å ha når junior begynner i barnehagen og vi går over til vintertid på jobb.

Eller kan jeg berette om at politiet er ganske så raske. De registrerte anmeldelsen min på tirsdag, henla den i går, og jeg fikk henleggelsen i posten i dag. Skulle bare mangle da, jeg vil heller at de konsentrerer seg om viktigere forbrytelser enn et sykkeltyverier. Og hva skulle de gjort, kjørt kommunen rundt på leting etter noen med samme sykkel og sjekka rammenummeret på alle sammen? Nei, da får de heller konsentrere seg om noen som kjører med promille eller denger barna sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliten... Jobba fra fire til litt over halv elleve. Nå er jeg innom McDonald's for å kjøpe meg middag. Jaja, fikk tjent litt penger og litt avspasering da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...