Gå til innhold

A4-livet er komplett; to barn og stasjonsvogn


A4-livet

Anbefalte innlegg

Faen ass, noen ganger oppfører mannen mins seg som en dritt! I dag ble han dritsur fordi junior kastet treleker i gulvet, for det er tydeligvis krise om det blir hakk i den nye parketten. Så da sa jeg at da kan han ikke ha noen harde leker da, for det er ikke så lett å hindre han i å kaste noe på gulvet. Ja, han syntes at det kunne han ikke, så nå har jeg pakket vekk alle lekene som ikke er myke. Det betyr at han har rundt fem leker igjen... Tror jeg må sette hele prøverprosjektet på vent i ubestemt tid, for jeg gidder ikke få en unge til om jeg må være på tå hev hele tiden. (Forøvrig var det null stress at faren hans lagde en stor vannstanden på den nye parketten da vi flyttet sist gang, neeeeeida det var liksom sånn som skjedde)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Grastusta

Oisann! Her trengs det en liten reality check. Skal liksom ikke lillemann få leke med Duplo og Lego før han flytter hjemmefra? Nei vettuhva, hus er til for å brukes. (Og så er det forskjell på "uhell" som skaper riper i gulvet og bevisst dæljing av leker. Det siste tolererer ikke vi heller, selv om parketten vår er langt fra perfekt.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker at jeg var så irritert på min samboer for at han lagde riper i parketten rett før vi flyttet inn. Nå er det så mange riper at noen fra eller til ikke gjør noen forskjell, her mistes det ting på gulvet, vi har en bikkje som løper villmann fra tid til annen, og jeg tipper det blir noen flere riper og hakk når lillemor blir større ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, det var dæljing av leker, og jeg tror nok begge overreagerer. Vi er nok litt slitne begge to, og da blir vi grinete. Får se hva mannen sier i kveld/morgen. Om han fortsatt står på sitt da får han finne seg i at jeg sier fra til alle vi ønsker oss treleker av til bursdagen til junior at vi dessverre må gi de tilbake fordi mannen ikke tåler at junior leker med annet enn kosebamser. Da får kanskje pipa en annen lyd (det, og at det aldri blir noen bilbane her i huset :ler: )

Endret av A4-livet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bah, mannfolk. Skjønner at du blir irritert! Jeg er en person litt uten mellomstadier, jeg er litt enten eller liksom, så litt irritert har aldri helt vært min greie. Hvis mannen er dust må jeg liksom tenke meg gjennom tanken at jeg faktisk ikke orker å ha det sånn, dette kan aldri gå, jeg kommer til å ha det mye bedre alene og sånt noe kan vel INGEN orke å bo med, sånn egentlig. Men så går det over da, hver gang. Heldigvis. :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bah, mannfolk. Skjønner at du blir irritert! Jeg er en person litt uten mellomstadier, jeg er litt enten eller liksom, så litt irritert har aldri helt vært min greie. Hvis mannen er dust må jeg liksom tenke meg gjennom tanken at jeg faktisk ikke orker å ha det sånn, dette kan aldri gå, jeg kommer til å ha det mye bedre alene og sånt noe kan vel INGEN orke å bo med, sånn egentlig. Men så går det over da, hver gang. Heldigvis. :fnise:

Haha, det er sånn jeg har det også. "Nei, da kan jeg like gjerne bli alenemor" liksom. Tre timer etter at jeg tittet gjennom babyklærne til junior og tenkte at kanskje må vi frem med disse klærne igjen om et år :fnise: Skulle gjerne hatt noen hormoner å skylde på, men det er dessverre bare sånn jeg er. Heldigvis har jeg vett nok til å holde kjeft om det jeg tenker :ler:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, det er sånn jeg har det også. "Nei, da kan jeg like gjerne bli alenemor" liksom. Tre timer etter at jeg tittet gjennom babyklærne til junior og tenkte at kanskje må vi frem med disse klærne igjen om et år :fnise: Skulle gjerne hatt noen hormoner å skylde på, men det er dessverre bare sånn jeg er. Heldigvis har jeg vett nok til å holde kjeft om det jeg tenker :ler:

:ler: :ler: Åh, gjenkjennelsen er stor!! Lurer på hvordan jeg blir med hormoner i kroppen? Hjelp ... Ble du verre eller bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: :ler: Åh, gjenkjennelsen er stor!! Lurer på hvordan jeg blir med hormoner i kroppen? Hjelp ... Ble du verre eller bedre?

Jeg merket egentlig ikke noe til de. Noen små hederlige unntak som da jeg satt og grein på gulvet fordi mannen ble sur fordi jeg lagde en ørliten ripe i gulvet (hm, jeg begynner å se et mønster her.....) :fnise: Til mitt forsvar satt jeg allerede på gulvet, men grininga kom muligens fra hormonene. Men ja, ikke mitt stolteste øyeblikk :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merket egentlig ikke noe til de. Noen små hederlige unntak som da jeg satt og grein på gulvet fordi mannen ble sur fordi jeg lagde en ørliten ripe i gulvet (hm, jeg begynner å se et mønster her.....) :fnise: Til mitt forsvar satt jeg allerede på gulvet, men grininga kom muligens fra hormonene. Men ja, ikke mitt stolteste øyeblikk :ler:

:laugh:  :laugh: Det er noe med gulv altså! (Hos min mann er det stoler som står skjevt og skapdører som er halvåpne som er triggere).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, hakk og riper i parketten må man bare regne med når man har barn. (Selv om jeg er enig i at dæljing av leker ikke er ok når barna er store nok til å skjønne det selv.) Vi var jo på "tullevisning" på søndag og A mente han ville ha byttet parketten hvis vi skulle ha kjøpt det rekkehuset. Men jeg ga ganske klar beskjed om at det heller skulle ha blitt bytte når ungen(e) ble større og den faktisk kunne holde seg pen.

 

Det koster ikke SÅ mye å bytte parkett om noen år heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, etter at junior kasta noe i asfalten i går som jeg var redd for at han skulle ødelegge skjønte jeg plutselig at det var jeg som var den urimelige :sjenert: Ok, så ble mannen i overkant irritert, men så satt jo junior og kasta treklosser i gulvet også da. Så da fikk mannen en liten unnskyldning for at jeg har vært i dårlig humør, og han sa at sånn blir man jo når man har en ettåring som hyler hele tiden (mannens versjon av "jeg beklager også"). Så nå er alle venner og livet er verdt å leve igjen :) Hehe, skal prøve å ikke skrive her inne i sinne igjen :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Junior har begynt med en ny greie; dunke hodet i veggen for så å hyle for å få trøst/oppmerksomhet. Gjenta hvert tredje sekund :fnise:

Ellers kjøpte jeg meg sykkel i dag, greit å komme seg litt raskt frem og tilbake til toget, sparer nok hvertfall ti minutter hver vei og får litt trim på veien hjem som er 90% oppoverbakker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Husker ikke om jeg har vært her inne før jeg. Men deg vil jeg følge!

 

Virkelig morsomt å lese om byggeklosser og riper i parketten ;) Jeg må innrømme at jeg er "mannen" i forholdet ettersom jeg er den som skriker "pass på parketten-riper og bulk i bilen Uæææææ" :fnise: Jeg skjønner at ikke alt kan være perfekt, men jeg liker prinsippet om å ta vare på det man har :) Selvsagt må man regne med litt svinn med småbarn, og jeg er sikker på at jeg kommer til å tenke litt annerledes om dette når jeg selv får barn en gang :)

 

Forøvrig for å løse ripeproblematikken; hadde det vært en idé med teppe? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, siela :vinke: Tror vi måtte hatt vegg til vegg-teppe, så det utgår. Vi får bare prøve å gi han disse trelekene litt innimellom og ta de vekk om han kaster de i gulvet. Han gjør det nemlig ikke med andre leker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Velkommen tilbake! Så gøy at dere har begynt å tenke på nummer to alt! :nigo:

Jeg personlig er sjeleglad for å være ferdig, men ei i barselgruppa mi fikk nr to i forrige uke. Puh! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk en venninne som bygger nytt hus nå, og de skal legge vegg-til-vegg teppe i hele andreetasje. Det er IKKE noe for meg altså!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk en venninne som bygger nytt hus nå, og de skal legge vegg-til-vegg teppe i hele andreetasje. Det er IKKE noe for meg altså!!

 

Vegg-til-veggteppe?! :hakeslepp: *pustpustpust* 

Altså, nå fikk jeg full flashback til 70-80-tallet i skjønn forening med heldekkende vinylgulv på barnerommet (allikevel bedre enn vegg-til-vegg-teppe :dry:

Det er faktisk noe som forundret meg mye da jeg så siste sesong av Norges styggeste rom. Aldri sett noen som er så entusiastisk for vegg-til-vegg teppe enn han derre Halvor Bakke!  :vetikke: Og ikke skjønner jeg hvordan noen kan synes det er fint. Eksempelvis hotell-rom. Jeg synes det er så ekkelt å tenke på at noen har gått på det gulvet barbeint før meg. Jeg vil ikke ha en annens persons fotsvette overført til mine føtter *grøss*. Nei takke meg til litt sliten parkett som man kan støvsuge/vaske uten problem ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste stedet jeg kunne hatt vegg til vegg-teppe er på soverommet. Men parkett er best, hvertfall nå som vi har et nytt hus og slipper knirkende gulv (og trapp). Egentlig er jeg mest glad for at svigerfar har fjernet teppet foran doen sin (dere veit sånn som er formet for å passe foran doen som alle hadde på 80-/90-tallet). Det hjelper ikke hvor mye han vasket det (mannen påstod det var en gang i uka, men åssen skal han vite det når han ikke har bodd hjemme på 13 år?), følelsen av å sette føttene på noe som suger til seg alt av bakterier og søl er bare ekkel...

Nå er det helg. Skulle kanskje tro jeg var superfornøyd med det, men med en liten gutt hjemme som ligger på gulvet og hylgriner store deler av ettermifdagen er det faktisk deilig å kunne gå på jobb :fnise: Tror vi skal ta en tur til ene barnehagen rett ved oss så han kan surre rundt der og få ut litt energi. Kanskje jeg til og med får han med meg inn uten å bli halvveis døv på det ene øret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...