Gå til innhold

Kaffemor og lillemann


kaffemor

Anbefalte innlegg

Har OUL 18. August, men fikk sett bebisen allerede på tirsdag på legeundersøkelse og alt var bra :)

Får håpe at du ikke opplever at kvalmen blir verre. Å være litt kvalm om morningen kan man jo leve med :)

Og hunder <3 Elsker dem. Og tollere er jo så søte og :)

 

Så herlig å ha sett at alt står bra til med den lille :hjerte: Så spennende med OUL! Det er jo virkelig ikke lenge til! Har du noen følelse ang kjønn?

Tollere er så fine ja! Hun er så nydelig, er helt forelska! :fnise: Verdens mykeste pels!

 

æææ dette har jeg gått glipp av !!  :danse:  :danse:  :danse:  :danse:  :danse:  HURRA! Gratulerer kjære Kaffemor :blomst:  :blomst:  :blomst:

Tusen takk :hoppendeglad::strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag har kvalmen virkelig vært til stede for fullt. Våknet i 6 tiden av den, lå og vred meg et par timer og sovnet igjen. Da jeg våknet rundt klokken 09 var jeg så kvalm at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg. Hjalp med mat og vann, men jeg er fortsatt ganske kvalm. Jeg merker jeg er veldig spent på hvordan det skal gå i morgen. Opp klokken 06, og jeg bruker en time til jobb med kollektiv. Livredd for å kaste opp på toget :sjokk:

Samboer er helt fantastisk da. Løper rundt og ordner mat og drikke, kos og hva jeg måtte ønske. Han er så fin! Vi begge begynner virkelig å merke hormontrollet aka meg også da :ler: Vi lå i sengen i sted og tullet og lo -generelt god stemning. Så tuller han med noe og jeg bryter ut i gråt :hoho: Han skjønte jo ingenting stakkars, og det gjorde vel egentlig ikke jeg heller :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har kvalmen virkelig vært til stede for fullt. Våknet i 6 tiden av den, lå og vred meg et par timer og sovnet igjen. Da jeg våknet rundt klokken 09 var jeg så kvalm at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg. Hjalp med mat og vann, men jeg er fortsatt ganske kvalm. Jeg merker jeg er veldig spent på hvordan det skal gå i morgen. Opp klokken 06, og jeg bruker en time til jobb med kollektiv. Livredd for å kaste opp på toget :sjokk:

Samboer er helt fantastisk da. Løper rundt og ordner mat og drikke, kos og hva jeg måtte ønske. Han er så fin! Vi begge begynner virkelig å merke hormontrollet aka meg også da :ler: Vi lå i sengen i sted og tullet og lo -generelt god stemning. Så tuller han med noe og jeg bryter ut i gråt :hoho: Han skjønte jo ingenting stakkars, og det gjorde vel egentlig ikke jeg heller :sjenert:

 Ikke noe særlig med kvalme :( Synes selv at det er noe av det værste :( Du får trøste deg med grunnen til det og ta det med ro :)

Hormoner er jo kjempegøy! Han og du kommer vel til å flire av slike episoder når dere blir vant til det :) Her har sambo trøstet så godt han har kunnet når det har skjedd :grine: , samtidig som vi har ledd både da og etterpå  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe særlig med kvalme :( Synes selv at det er noe av det værste :( Du får trøste deg med grunnen til det og ta det med ro :)

Hormoner er jo kjempegøy! Han og du kommer vel til å flire av slike episoder når dere blir vant til det :) Her har sambo trøstet så godt han har kunnet når det har skjedd :grine: , samtidig som vi har ledd både da og etterpå  :fnise:

Hehe ja han trøstet så godt han kunne der jeg lå og hulket :ler:

Kvalme er kjipt, men det er på en måte helt greit også, når grunnen til kvalmen er at det utvikler seg en bebis i magen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig å ha sett at alt står bra til med den lille :hjerte: Så spennende med OUL! Det er jo virkelig ikke lenge til! Har du noen følelse ang kjønn?

Tollere er så fine ja! Hun er så nydelig, er helt forelska! :fnise: Verdens mykeste pels!

Tusen takk :hoppendeglad::strix:

Jeg har hatt en guttefølelse fra ganske tidlig i svangerskapet, men noen ganger så føler jeg at det er ei jente, så er ikke sikker,hehe.

Er ikke noe gøy å være kvalm når man reiser nollektivt til jobb nei :( Du får kanskje ta med en pose for sikkerhetsskyld, sånn at du slipper å løpe rundt for å finne en søppelkasse. Men får håpe at du slipper å spy uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tenker jeg tar med meg en pose på toget i morgen. Har ikke kastet opp i dag, men i dag har jeg kunnet slappe av.. Ofte tar jeg et tog som har toalett, så om jeg må spy håper jeg at jeg får det toget med do :) Det er i hvertfall litt bedre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krysser fingrene for at du slipper å måtte spy på toget! Det høres virkelig ikke moro ut :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for at du slipper å måtte spy på toget! Det høres virkelig ikke moro ut :(

 

Jeg ble kjørt til jobb i dag av min supersnille samboer :nigo: Så ingen spying på toget :hoppe: Takk for fingerkryssing :hjerte:

 

 

Da var det tilbake til hverdagen. Hjernen er i mega feriemodus fortsatt og jeg eier ikke konsentrasjon. Jeg har omtrent ikke gjort noe i dag - såpass lite at jeg skammer med litt :sjenert: Men jeg "trøster" meg med at det faktisk er bare meg det går utover, da jeg må ta igjen for dette sløveriet senere. Jeg har i hvertfall stor sympati for mennesker med ADHD og andre former for konsentrasjonsvansker!

 

I dag morges testet jeg ut trikset jeg har lest overalt når det kommer til morgenkvalme - nemlig å spise et knekkebrød i senga før jeg stod opp. Følte det nesten absurd der jeg hadde på vekkeklokka 05:45 for å trøkke i meg et knekkebrød i halvsøvne. Men det funka! :hoppendeglad: Var fortsatt veldig uggen og alt måtte gå i et veldig langsomt tempo, men det tok vekk spyfølelsen! Veldig fornøyd. Skal fortsette med det. Alt tok veldig lang tid da, så må nok stå opp enda tidligere etterhvert :sprettoy:  :sleeping:

 

Det jeg lurer på er hvorfor det i huleste kalles morgenkvalme når den varer hele dagen?? Det hadde jeg ikke forbredt meg på :pisk:  Jeg begynner også å skjønne hvorfor noen legger på seg "umenneskelig" mange kilo i svangerskapet. Jeg må jo spise hele tiden for å holde unna kvalmen. Ikke bare pga den heller, jeg har enorm apetitt :kokk:  Kollegaene mine så på meg med store øyne i dag der jeg stappet i meg flere posjoner med kylling fra kantinen :sjenert::ler:

 

Velvel, nok babling. Får lage meg en kopp te og begynne å skrive noe fornuftig og jobbrelatert her på PCen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen i klubben  :danse: haha :fnise: Men jeg må ærlig innrømme at jeg kanskje skammer meg bittelitt jeg også :sjenert: Men så må jeg bare ta igjen det tapte selv da det er mitt ansvar. 

 

Du har jammen funnet deg en flott kar som er så snill og kjører deg til jobb! *tommelopp* Godt det hjalp litt med knekkebrød. Kvalme unner jeg ingen ass :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med spire :hoppe: Denne gangen kommer det til å gå bra! Håper at kvalmen gir seg også. Hvor mange dpo var du da du testet positivt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen i klubben  :danse: haha :fnise: Men jeg må ærlig innrømme at jeg kanskje skammer meg bittelitt jeg også :sjenert: Men så må jeg bare ta igjen det tapte selv da det er mitt ansvar. 

 

Du har jammen funnet deg en flott kar som er så snill og kjører deg til jobb! *tommelopp* Godt det hjalp litt med knekkebrød. Kvalme unner jeg ingen ass :(

 

Ja han er veldig snill :) Jeg føler meg veldig heldig!

Uff lite motivert for jobb nå. Satser på at innsatsen min blir litt bedre når vi blir flere på jobb. Akkurat nå er vi bare fire stykker. Synes det er litt trist når vi er så få. Liker å ha mange rundt meg :)

 

Gratulerer så mye med spire :hoppe: Denne gangen kommer det til å gå bra! Håper at kvalmen gir seg også. Hvor mange dpo var du da du testet positivt? :)

 

Tusen takk :danse: Jeg er litt usikker egentlig, siden jeg ikke vet helt når IKM var pga SA sist syklus. Men jeg tror jeg testet positivt 13 dpo :)

 

Det er vel bedre å referere til det som svangerskapskvalme ;)

Ja, det høres mer riktig ut ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du ble kjørt og at knekkebrødtipset fungerte for deg :) Også bra at kvalmen ikke kommer i veien for apetitten din :)

Kvalmen er nok verst på morningen for de fleste, men den kan dukke opp når som helst på døgnet ja :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at du ble kjørt og at knekkebrødtipset fungerte for deg :) Også bra at kvalmen ikke kommer i veien for apetitten din :)

Kvalmen er nok verst på morningen for de fleste, men den kan dukke opp når som helst på døgnet ja :(

Hehe ja av en eller annen grunn påvirker det ikke apetitten min i nevneverdig grad. Jeg tror det har litt med at jeg har lest at mange holder kvalmen i sjakk ved å spise, og at det er derfor jeg har denne trangen til å stadig trykke i meg mat :ler: Veide meg i dag hos svigers (vi har ikke vekt hjemme), og jeg har ikke gått opp i vekt enda da. Litt overraskende egentlig, ettersom jeg har spist masse!

Kvalmen er verst på natten/morgningen for meg også, men får bølger med kvalme gjennom hele dagen. I dag har det vært bedre da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Legger igjen et spor her jeg :) Gøy å følge med de i samme båt :)

 

Jeg slet med kvalme i første svangerskap. Måtte spise ca 20 sek etter jeg våkna for å ikke spy :fnise: Var et dilemma å velge mellom å tisse eller å spise når jeg våknet :P

For meg hjalp det å drikke en iskald smoothie til frokost. Banan, frosne bær, yoghurt f.eks.. Sunt for baby også :)

 

Kjenner meg igjen med å spise HELE tiden!! Men forbrenningen øker når man er gravid og man har økt blodvolum i kroppen. Da trenger vi mere mat :)

Håper formen din kommer seg snart :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Legger igjen et spor her jeg :) Gøy å følge med de i samme båt :)

Jeg slet med kvalme i første svangerskap. Måtte spise ca 20 sek etter jeg våkna for å ikke spy :fnise: Var et dilemma å velge mellom å tisse eller å spise når jeg våknet :P

For meg hjalp det å drikke en iskald smoothie til frokost. Banan, frosne bær, yoghurt f.eks.. Sunt for baby også :)

Kjenner meg igjen med å spise HELE tiden!! Men forbrenningen øker når man er gravid og man har økt blodvolum i kroppen. Da trenger vi mere mat :)

Håper formen din kommer seg snart :klemmer:

Så koselig at du vil følge! :hoppe: Ja, det er gøy å følge de som er i samme situasjon :) Har tenkt på det flere ganger at jeg må få rævva i gir og sjekke ut gravidbøkene, foreløpig har jeg jo bare hengt her på prøverdelen.

Det samme dilemmaet har jeg også :hoho: I dag lå jeg og holdt meg alt jeg kunne, men fikk bare stappa i meg et halvt knekkebrød før jeg ga opp og løp for å tisse :ler: Smoothie drikker jeg mye av :) Tar med på jobb som et av de 100 mellommåltidene jeg må ha fortiden :ler: Synes også de fungerer bra mot kvalmen :)

Hvordan er formen din nå? Har du sluppet unna den verste kvalmen? :)

Endret av kaffemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag var jeg hos min nye fastlege for første gang. Skulle ta celleprøve, men fikk også resept på noe kvalmestillende når jeg først var der. Hurra :hoppendeglad: Håper de funker! Dagen i dag har vært veldig fin hittil mtp kvalmen da heldigvis, så har ikke hatt behov for de i dag :)

Legen min var først litt avvente med å ta celleprøve siden jeg var gravid.. Hun ville først vente til etter fødselen. Men siden jeg har hatt celleforandringer tidligere (mange år siden) endte vi opp med å ta. Har jo lest at det er helt trygt, men ble litt småredd nå ettersom hun var litt nølende til det :klo: Uff, håper ikke at det skjer noe galt pga det nå :(

Den nye legen var forsåvidt ålreit, men veldig direkte. Veldig typisk lege kanskje? :ler: Fikk ingen sympati for den tidligere SAen akkurat. Da jeg sa at jeg var veldig redd for ny SA avfeide hun meg bare med: jaja, 10-15 % av alle svangerskap ender med SA, men om du får 3 stykker på rad er det greit å ta en sjekk. Det er bare å vente og se! Var ikke aktuelt med noe offentlig UL nei..

Tenker jeg derfor bestiller privat UL til den uka jeg blir 12 uker :) Bare litt usikker på hvor jeg skal ta det. Ganske dyrt mange steder, men så at Oslo city legesenter hadde ok pris (1180kr). Var bare så varierende med hvor fornøyde folk var :klo: Så ble litt usikker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig trivelig lege det der! Det er noen ganger man kan undres over at ikke de hadde noooe mer mellommenneskelig kunnskap på legestudiet. Eller kanskje det er sånn de blir lært opp til å være. Akkurat som at alle leger (og tannleger) sier at; "nå blir det kanskje noe ubehag", mens du har så vondt at du ligger i bro og gnager tunga av.

 

Så kjedelig med kvalmen. Jeg er også sånn som spiser hele tiden, og jeg får dessverre mest lyst på usunne ting når jeg er kvalm. Håper kvalmestillende hjelper! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydelig den legen ikke har barn? Og i hvertfall ikke opplevd en SA..

Fikk ikke så mye sympati sånn egentlig jeg heller for mine bekymringer for en ny MA. Legen er sympatisk, med gjorde ikke noe videre enn å se på meg med dådyrøyne :hoho:

 

Du må pelle deg inn i preggisdagbøkene :lur: Det er jo der det skjer :nigo:

Har litt hekta på de mens jeg er preggo. Plutselig har jeg 25 stk å følge med på. Ikke lett :plystre:

 

Formen min er overraskende bra. Sliten som F etter jobb, så sofan er min venn :danse:

I dag har jeg vært litt kvalm. Virker som det henger sammen med at jeg er sliten. Men det aboslutt ikke noe å klage over. Var mye kvalmere da jeg var gravid med storebror. Så jeg er veldig spent på om det er enda en gutt, eller ei jente denne gangen :)

 

Har du noen magefølelse på hva slags kjønn det blir?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig trivelig lege det der! Det er noen ganger man kan undres over at ikke de hadde noooe mer mellommenneskelig kunnskap på legestudiet. Eller kanskje det er sånn de blir lært opp til å være. Akkurat som at alle leger (og tannleger) sier at; "nå blir det kanskje noe ubehag", mens du har så vondt at du ligger i bro og gnager tunga av.

 

Så kjedelig med kvalmen. Jeg er også sånn som spiser hele tiden, og jeg får dessverre mest lyst på usunne ting når jeg er kvalm. Håper kvalmestillende hjelper!

  

Ja, hun legen var jo en empatisk solstråle :fnise: Menmen, hun virket ok sånn ellers heldigvis :)

Jeg craver omtrent alltid usunn mat jeg :hoho: Ikke så mye sukker, men fastfood. Mcdonalds, pølser, pizza... Mmmmm! Er veldig sunn i praksis altså. Høres jo ikke sånn ut men :ler: Det er mest tankene mine som "synder" :hoho: (selvom jeg spiste en pølse isted som mellommåltid da... *hysj*)

Tydelig den legen ikke har barn? Og i hvertfall ikke opplevd en SA..

Fikk ikke så mye sympati sånn egentlig jeg heller for mine bekymringer for en ny MA. Legen er sympatisk, med gjorde ikke noe videre enn å se på meg med dådyrøyne :hoho:

 

Du må pelle deg inn i preggisdagbøkene :lur: Det er jo der det skjer :nigo:

Har litt hekta på de mens jeg er preggo. Plutselig har jeg 25 stk å følge med på. Ikke lett :plystre:

 

Formen min er overraskende bra. Sliten som F etter jobb, så sofan er min venn :danse:

I dag har jeg vært litt kvalm. Virker som det henger sammen med at jeg er sliten. Men det aboslutt ikke noe å klage over. Var mye kvalmere da jeg var gravid med storebror. Så jeg er veldig spent på om det er enda en gutt, eller ei jente denne gangen :)

 

Har du noen magefølelse på hva slags kjønn det blir?

Haha jaa, jeg skal få rævva i gir snart, jeg lover! :ler:

Bra du er mindre kvalm denne gangen! Kvalme er noe drit. Finnes det noen "kjerringråd" ang kjønn og formen til den gravide? Spennende om det blir lillebror eller lillesøster da :hoppe: Herlig uansett :rodmer: Det er jo egentlig ikke så lenge til du får vite da :sjokk:

Hmm da jeg fant ut at jeg var gravid hadde jeg sterk følelse på gutt. Var liksom helt sikker på at det var en liten gutt der inne. Men nå er jeg veldig usikker. Tror vel kanskje fortsatt mest gutt. Men følelsen er ikke like sterk lenger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...