Gå til innhold

Bjørkepollen


Bjørka

Anbefalte innlegg

Jeg testet på ikm 19/6. Blankt - sånn type blankt som roper "her er det ikke antydning til å skulle prøve å se en strek". Pms på ca dpo 12. Stikkinger/krampe i/ved livmor dpo 16 og 17. Ingen menstrasjon. (Her tar jg utgangspunkt i at jeg fant el denne perioden, men det er godt mulig den var senere enn jeg tolket testene til.) 

 

Jeg er veldig klar over at det ikke er lenge siden jeg sluttet på ppillene, og tenker at det kan være grunnen. Likevel er det kjedelig å ikke få starte på ny syklus. Ny prøveperiode. Nytt lodd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er enig. Ingen tr her heller. Men det KAN jo bety graviditet og da? Hvis EL var senere enn forventet vil jo også ikm bli senere ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i dag våknet jeg med mensen! Ny syklus :skya: Og ikke minst en uke eller to med øl og vin til maten! Heldigvis er det noen positive deler ved å ikke bli gravid. 

 

Siden mensen kom fem dager senere enn antatt, så var kanskje el også fem dager senere enn antatt. Om dette er tilfelle hadde jeg el dagen etter at Bjørkemannen hadde ligget med omgangen i to dager. Disse dagene fikk vi ikke lagt inn noen aksjer, så fall er det nok ikke rart om vi ikke traff denne perioden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i dag våknet jeg med mensen! Ny syklus :skya: Og ikke minst en uke eller to med øl og vin til maten! Heldigvis er det noen positive deler ved å ikke bli gravid. 

 

Siden mensen kom fem dager senere enn antatt, så var kanskje el også fem dager senere enn antatt. Om dette er tilfelle hadde jeg el dagen etter at Bjørkemannen hadde ligget med omgangen i to dager. Disse dagene fikk vi ikke lagt inn noen aksjer, så fall er det nok ikke rart om vi ikke traff denne perioden. 

Vi er jo fryktelig samkjørte da! Mensen her også - også for sen, og jeg håper og satser på at det klaffer for oss begge i juli!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja - vi får se om vi er like samkjørte når det gjelder å bli gravid også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja - vi får se om vi er like samkjørte når det gjelder å bli gravid også :)

Det hadde jo vært fryktelig morsomt da! Særlig hvis det skjer sånn ca neste mnd! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jag har falt litt ut av internettet den siste tiden, men er inne å snikleser litt i dagbøkene likevel. Ser barn over alt hvor jeg går, og har bare lyst til å skrike ut til alle, spesielt mamma, at vi prøver. Ser for meg mammaen min kanskje har noen gode råd eller hadde kunnet trygge meg på at det bare er å gi det tid. Innimellom går jeg rett i "jeg kan ikke få barn"-fella, og blir skikkelig trist, selv om jeg vet at det ikke er noe å bli trist over, ennda  :rolleyes:

 

Heldigvis er det snart sommerferie. Uheldigvis skal jeg på en liten jobbreise tirsdag-fredag neste uke, og i følge app skal jeg ha el rundt fredag-lørdag. Jeg kommer hjem fredag, så det er sikkert ikke noe problem, men kjennes litt unødvendig å miste "lodd" dagene før. 

 

I det minste har jeg fått kost meg med masse vin innimellom jobb den siste uken.  :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt en kan "drukne sorgene i  :vin: " :fnise:;)

 

Jeg fortalte det i starten til ei venninne da vi kom inn på samtalen om barn. Nå angrer jeg. Hun er ikke av den typen som graver og spør om dette ved hver anledning, men jeg føler at jeg har fortalt en hemmelighet som jeg ikke kan trekke tilbake. Hva om jeg ikke kan bli gravid også liksom? Forøvrig synes jeg det er mye mer gøy å overraske skikkelig dersom det en dag skulle klaffe. I stedet for at alle bare "åja, det var på tide så lenge som dere har prøvd": Og mamma gidder jeg iallefall ikke si noe til da hun greide å lire av seg at hun trodde ikke det ville bli noe søsken nummer 2 på meg. Da jeg spurte hvor lang tid det tok sa hun "Ihvertfall hele 3 måneder": Altså, schøss meg bak :P

 

Håper det klaffer for dere denne måneden  :blomst:  Skjønner dette med å miste "lodd". Tester du etter EL? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Oj, jeg forsvant vist litt fra internettet da det ble litt mer sommerstemning ute.

 

Ja, jeg har testet etter el, men tror kanskje den har vært senere enn hva jeg har kommet fram til. Kanskje jeg ikke har testet lenge nok, eller bare greid å tisse feil :fnise:  :rolleyes: Jeg får iallefall endringer på strekene på eltestene, og tar det som et godt tegn på at jeg har el. Uffja, det er skummelt å fortelle - for man vet liksom ikke helt hvordan det kommer til å gå. Jeg har også mest lyst til å overraske, men tror kanskje familien forventer det. De er snille nok til å ikke si noe direkte, men de hinter. Jeg vet ikke helt hva jeg synes om det, så velger å overse. 

 

Oppdatering: Nå går jeg ut i ferie!  :biggrin: Har ikke testet etter el denne perioden, da jeg var på jobbreise og ikke ville stresse unødig sånn i tilfelle jeg testet positivt for el første dag borte osv. Jeg tror, etter å ha sett på de sist fire sykluser, at jeg har el en gang mellom nå og tirsdag. Håper og krysser fingrene for det. Om det ikke skulle klaffe så håper jeg på en tidlig mens - slik at jeg kan drikke store mengder vin når vi reiser til varmere strøk. Det er viktig å se det positive i alt. 

 

Jeg tror nok ikke jeg vil være så aktiv her i ferien - så vi får skrives mer i løpet av august. Forhåpentligvis har det klaffet innen da. Både for meg, og dere andre prøvere! Ønsker dere alle som skulle titte innom en fantastisk (og fruktbar) sommer! 

 

Endret skrivefeil. 

Endret av Bjørka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God sommer til deg, Bjørka! :biggrin:

Endret av FrøkenStrøken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Gjest_Idja

Ser barn over alt hvor jeg går, og har bare lyst til å skrike ut til alle, spesielt mamma, at vi prøver. Ser for meg mammaen min kanskje har noen gode råd eller hadde kunnet trygge meg på at det bare er å gi det tid. Innimellom går jeg rett i "jeg kan ikke få barn"-fella, og blir skikkelig trist, selv om jeg vet at det ikke er noe å bli trist over, ennda  :rolleyes:

 

 

Jeg har også skikkelig lyst til å skrike det ut til noen, spesielt mamma. Men jeg har henne aldri på tomannshånd, så anledningen byr seg aldri.

 

Da vi var nygifte spurte alle hele tiden om vi ikke skulle få barn snart, og vi svarte litt unnvikende. Spesielt pappa maste (jeg er attpåklatt, så alle de andre barnebarna hans er tenåringer, og de lenger etter ny baby i familien :ler:). Tror de har forstått at vi kanskje sliter litt, for nå er det ingen som spør eller hinter eller noe som helst. 

 

Håper du har en fin sommer, og kanskje kommer tilbake med gode nyheter i august? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stort hei til alle som har vært innom å sett etter livstegn - nå er jeg tilbake!  :smilbla: 

 

Sommeren har ikke forandret situasjonen min, så her er det fremdeles syklusregning, symptomjakt og masse håp i lufta! Nå har jo sommeren i grunn bare vært en og en halv pp, men det kjennes mye lenger. Håper dere andre prøvere har fått nytt sommeren og kanskje også endret status...? Jeg skal i allefall ta en runde i prøve-dagbøkene snarest. 

 

Vi startet ferien i hjemlige trakter med mye familie og venner på besøksliten og mange sammenkomster den lille uken vi var der (el-uken). Dette førte til ekstra styr og komiske situasjoner for å få mulighet til sex. Ikke bare var vi opptatte på hver vår kant, men det kan også være litt greit med huset for seg selv når man skal ha midt-på-dagen-sex. Dere kan tro jeg følte meg som en skjøge da jeg kjørte ens ærend til svigers sitt hus for å ligge med Bjørkemannen og dra igjen så fort vi var ferdige. Enda mer komisk ble det da jeg stod i gangen hos en venninne 15 min etterpå og kjente at noe rant nedover innsiden av låret mitt.  :ler:

 

Vel, med mange aksjer inne fortsatte ferien i varmere strøk. Vi drakk og spiste godt, badet, shoppet, gikk på museum og solet - og har nytt feriefølelsene til det fulle. Etter 1,5 uke kom mensen - og store mengder vin ble kjøpt og konsumert på kveldene. Litt for å virkelig utnytte ferien og muligheten, og litt på trass fordi det ikke gikk denne gangen heller. Jeg får en litt sånn "da skal jeg i vertfall drikke vin" mentalitet. 

 

Ferien er over, el var sist uke, og all tax-free vin står fint på hylla og samler støv. (Enn så lenge...?) Har regnet ut en ca IKM 24.08. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_Idja

Haha, måtte le litt av historien din om tur til svigers. Dere er virkelig målrettede, det skal dere ha. ;)

Her har vi også ganske mye tax-free vin som vi ikke har hatt anledning til å smake på. Så i går tenkte jeg plutselig "å nei, tenk om jeg blir gravid nå og mannen min må drikke all den vinen alene!" :hoho: Alvorlige bekymringer, ja... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha  :fnise: Det er utrolig hvor virkelige bekymringer man kan bygge seg inne i hodet. Jeg tok meg i å google barnehagen i gata her for å finne åpningstider, slik at jeg kunne få en pekepinn på hvordan vi må legge opp dagene når den tid kommer - Også kom jeg på at vi uansett skal flytte før et eventuelt barn rekker å bli født.  :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å ha deg tilbake :blomst: Ser for meg at det ikke alltid er så lett å få tid og ikke minst mulighet å få lagt inn aksjer når man er på ferie med familie, men dere klarte jo å være kreative så :fnise: Håper virkelig det snart klaffer for dere! Hvilke pp er dere i nå? :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi startet å prøve i februar, så vi er bare i pp7. Dessuten var Bjørkemannen utenlands et par måneder inni der, så vi har vel bare hatt fem reelle sykluser. Men det føles så mye lenger! Blir nesten litt sint på meg selv for at jeg er så utålmodig.  :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...