Gå til innhold

Bjørkepollen


Bjørka

Anbefalte innlegg

Den husken altså, det skal ikke være lett! Fjorten dager er en kjempebra start! Er onico den uten nikotin? Eller er jeg helt på villspor nå? Uansett er du i gang med slutt :)

Så gøy at vi tenker å starte ca. likt! Haha, jeg gleder meg til den dagen jeg kan si det er deilig å ha slutta! Så langt har de tre første dagene gått helt fint - men det er et godt stykke igjen til følelsen "jess, jeg er kvitt snus" slår "NIKOTIIIIIIIN :hjerte::hjerte::hjerte: "-følelsen.

Onico er den uten nikotin ja... Jeg har tatt et par snus i løpet av mine 18 dager :P Fordi mannen snuser fortsatt så er det jo snus her.. og første dag med mensen når vi håpte den ikke skulle komme så ble det en trøste snus! Så var det vel en snus fordi jeg var veldig utenfor.. Men ellers er det lettere nå med onico, fortsatt lyst på nikotin, men klarer meg! Har spart masse penger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg glemte at jeg hadde sluttet her om dagen. Tidenes verste følelse da jeg kom på at jeg faktisk hadde sluttet. Tenkte etter et langt og kjipt møte på jobben at " nå skal det bli sykt digg med en snus", før det forferdelige øyeblikket kom da jeg kom på at jeg hadde sluttet :( Arg.. Sparer penger da. Og er jo greit å ha sluttet før prøvingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, ja det må være mye vanskeligere å slutte når du har snus tilgjengelig hjemme. Her er det kun jeg som har vært den store stygge nikotinbrukeren, og bjørkemannen er sjeleglad for at jeg endelig har tatt til fornuften.

Kaffemor - jeg kjenner meg igjen! Hadde hånda godt på vei ned i veska da jeg satte meg inn i bilen på vei hjem fra jobb idag. Nedtur!

Det er det jeg óg tenker, det er veldig greit å ha sluttet før jeg absolutt slutte. Og det er nok mer penger som har gått med enn jeg liker å inrømme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, i dag dere - i dag kom bjørkemannen hjem fra biblioteket og hadde lånt med seg "pappa-bøker"! :fnise: Han er så søt! Må legge til at han også hadde med en fire-fem fagbøker til studiene sine altså, men det var boken om barnets første leveår som fikk størst oppmerksomhet på sofaen i ettermiddag.

Så - jeg så mitt snitt til å krype sammen i lesestolen med min bok og tenkte med meg selv at akkurat i ettermiddag så vi ut som et veldig kultivert par. Lese-ro fikk jeg derimot ikke, da bjørkemannen er veldig entusiastisk i å dele sine åpenbaringer og helgen vår har startet med samtaler om vaginal fødsel, hareskår, moro-refleksen og ikke minst råmelk.

Og nå, nå er vi allerede langt inne i helga! God helg alle! :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Februaroppdatering:

- Kuttet nikotin og det går fint. (Men tar meg selv i å ha pastiller under leppa... :lur: )

- Glemmer å ta folat en av fire dager. (Men husker tre av fire dager! Klapp på skuldra :smilorange: )

- Fikk pakke med el-tester, og greide ikke å holde meg unna. (Jeg måtte jo prøve hvordan de fungerte... Fordi det er jo så innmari vanskelig å tisse på pinne. Eller, i dette tilfellet, tisse i kopp og stripse oppi... :rolleyes:)

Dessuten har graviditet på hjernen. Kollegaer, naboer og familie har toddlere og alt jeg vel er å rope ut at vi også prøver å få en liten en og diskutere deres graviditet og prøveperiode. Men, det biter jeg i meg enn så lenge. Håper bare vår prøveperiode ikke blir alt for lang.

Endret av Bjørka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den folaten sliter jeg også med å huske hver dag. Eller jeg husker den, men så er det så tiltak å gå til kjøkkenskapet og skru av lokket. :ler:

Kjenner igjen den lysten til å rope ut. Jeg har kjempelyst til å snakke om det, men må bare holde kjeft... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha - det er alt for lett å tenke "tar den senere".

Føler at hver gang noen prater om graviditet så sniker jeg meg plutselig med i samtalen og har plutselig deklarert hypotetiske gravidtanker med virkelige mødre. Og ror meg i land med at vi ikke har planer før om en to-tre år og slenger med noen bemerkninger om all rødvinen jeg skal konsumere i helgen. Håper ingen har gjennomskuet meg ennda.

Vi får prøve å holde praten her på kåge intill videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her! Må passe meg for å ikke si noe :) godt man kan snakke om det er inne da i hvertfall

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, helldigvis! Føler jeg har ventet og ventet. Men jeg vet ikke hvor stor tro jeg har på mars, altså.

Det er nemlig slik at bjørkemannen drar utenlands hele april og halve mai, så der mister vi mange prøveperioder - så om vi ikke er utrolig helldige denne måneden så er det plutselig så lenge til neste sjanse. Pluss at jeg må sitte hjemme, alene, ugravid helt til mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På den andre siden så er det virkelig ikke lenge til mai. I allefall ikke når man tenker på at det nettopp var 1. desember. Tiden går nok fort til dere også begynner å prøve Kaffemor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, jeg går bare å tripper etter å få mensen i disse dager. For med mensen kommer ny syklus og med ny syklus kan vi gå inn for å prøve å bli gavide!

Jeg greide ikke å holde meg unna el-testene etter jeg kastet pillene i begynnelsen av februar, da jeg var så spennt på om jeg har el og å få kartlagt syklus litt osv. Og jeg hadde el (testene var jo enkle og litt for gøy) for tretten dager siden, og jeg regner derfor med en bortfallsblødning fra i morgen. Mens senere enn i morgen betyr senere el - og jeg håper så inderlig vi rekker å forsøke denne måneden

Endret av Bjørka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skrekkblandet fryd når vi endelig er her. Hva om det klaffer på første og vi ikke er klare. Hva om graviditet og hormoner blir for overveldende. Hva om vi mister? Hvordan er det mulig å stå sammen gjennom det? Hva om det ikke klaffer... Hva om det aldri klaffer...

Det er litt stort å tenke på akkurat hvor store endringer i livene våre vi prøver å skape. På samme tid er det akkurat denne endringen vi begge ønsker så inderlig.

Og nå venter vi i spenning på eggløsning og eneste forsøk vi får lagt inn før sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal en av dere reise bort, siden det er eneste pp før sommeren? Går mye med de samme tankene.. Spennende tid vi går i møte! Og veldig skummel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Bjørkemannen reiser bort med studiene sine rett over påske og kommer tilbake i slutten av mai. Så vi mister to prøveperioder der. Det var usikkert om det ble tur, men da han fikk tilbud var det ikke noe å takke nei til, da han ikke vil få mulighet til å reise slik igjen senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...