Gå til innhold

Skrive jobbsøknad


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det var visst lenge siden jeg har skrevet en jobbsøknad, og jeg syntes plutselig det er så vanskelig! Noen som vil hjelpe meg?

Som person er jeg glad i å jobbe i team, og jeg er ikke redd for å ta i et tak....

Det høres jo så teit ut. Men jeg er i alle fall flink til å samarbeide, jeg jobber godt under press/stress, og jeg liker at det skjer noe rundt meg. Jeg blir sett på som ansvarsfull og jeg jobber hardt. Men hvordan formulere alt dette? Og hva annet bør man ha med?

Har visst veldig lyst på denne jobben..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ellers har jeg startet søknaden med hvilken stilling jeg søker på, hvor jeg fant annonsen, hvem jeg er og hvor jeg jobber, og et lite avsnitt om hva jeg har gjort, siden det er noen ting litt utenom det vanlige som jeg tror har gjort meg bedre rustet for jobben.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest showhoe

Det jeg reagerer på når jeg leser jobbsøknader, er dårlig layout, skrive/stavefeil, dårlig settningsoppbygging eller gramatikk. Får du dette riktig, kan du igrunn skrive hva du vil innenfor rimelighetens grenser.

begynn med innledelse, deretter bakgrunn og hvorfor jobben passer for deg, interesser. Avslutt med når du er ledig til intervju osv.

lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :)

Ville du hatt med lengre reiseopphold i søknaden? Er dette negativt eller positivt? Jeg reiste noen måneder som ryggsekkturist.

Interesser hadde jeg egentlig ikke tenkt på. Politisk aktiv, er det positivt eller negativt?

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest showhoe

Reieopphold er aldri negativt. Det betyr at du har mange erfaringer og kan derfor takle ulike situasjoner på en bedre måte enn folk uten disse erfaringene.

politisk aktiv er heller aldri negativt. men jeg ville kanskje latt være å spesifisere om jeg var nynazist eller facist =p hehe neida..

dersom du er en aktiv person, enten det er trening, politikk, friluft eller kjæledyr; så er det å være aktiv utenfor jobb alltid positiv. Det viser arbeidsgiver at du er lojal ovenfor det du tilknytter deg. Dersom du er mye på stevner, reiser osv i forbindelse med fritid, ville jeg skrevet at dette ikke trenger å kollidere med arbeidstider :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...