Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg selger togbilletter og hadde en kunde som skulle kjøpe en tur-retur billett til Stockholm. Han var ikke sikker på om han rakk toget hjem på søndag for han skulle nemlig i begravelse, men personen hadde ikke dødd ennå.

... :sjokkert:

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Allergikeren

At dere ikke vil ha originalposen til brødet er helt i orden for meg. Men ta den med til kassa likevel, så jeg vet hvor mye jeg skal ta betalt for brødet! Det tar meg to sekunder, knapt nok det, å hive posen etter at jeg har scannet den(evt slått inn riktig kode). Å forlate kassen for å finne riktig brød og pris, kan ta noen minutter, avhengig av avstanden og hvor godt kunden husker hvilket brød h*n har tatt.

Ikke bare sparer dere oss alle for merarbeid, men det er det mest økonomiske også. Å slå inn det dyreste vil kunden tape på hvis vedkommende har tatt et billigere brød. Å slå inn feil type brød uansett pris fører til kluss i bestillingene; manko på noen brød og for mange av andre brød, som igjen blir svinn for butikken siden dagens brød ikke kan selges i morgen. Svinn for butikken gir økte kostnader, som igjen, i verste konsekvens, fører til økte priser for å dekke tapet ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss som jobber i bransjen er det der ikke en kunde fra helvete, men en helt vanlig kunde som skal ha mat for hele familien.

Vi får betalt for å gjøre nettopp slike bestillinger.

irriterer meg grønn når kunder ser på meg og sier: ta to vanlige hamburgertallerkner med ost og bacon så blir det ikke så vanskelig. Er ikke så vanskelig å lage en med bare ost og uten tomat altså, ha litt tiltro menneske.

Var en tur innom Subway på vei hjem fra jobb for å kjøpe lettvinn "middag" i dag. Det ble en tidkrevende affære for mannen før meg i køen var "kunden fra helvete". Subway har tilbud på skinke og ost sub til 25 kr og han skulle ha 5 stykker. På 4 forskjellige brødtyper. 3 skulle varmes. 2 skulle ikke varmes. Alle 5 skulle ha forskjellig sammensetning av grønnsaker, dressing, salt og pepper. Det var en ansatt på jobb og jeg kunne se at hun var stressa, men hun klarte å beholde fatningen til tross for at køen vokste ganske kraftig mens hun ekspederte ham. Beundringsverdig! :takke::takke::takke:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok så jeg jobber i dagligvaren, ganske stor butikk, og er kveldssjef relativt ofte. En rolig onsdag kveld resulterer i at jeg tar ned gitteret for inngangen (tre andre gitte er fremdeles åpne) kl 21:58:45. Vi stenger 22, og de som skal ha noe nå får komme mellom kassene så vi har noen lunde kontroll på hvor mange som er i butikken. Så kommer det en mann, henter seg en vogn (ca 15 meter fra kasseområdet hvor jeg og min kollega er)

Jeg utbryter "unnskyld, men vi stenger ti:-)"

Han brøler at han vet da det! Men at det er ti minutt til!

Jeg "nei dessverre, den er ett på.."

"Hva faen har du stengt for? Klokka er ti på?!"

"Den er ett på, og du får kjøpe melk og brød om du trenger, men noen handlevogn-handel er det ikke tid til dessve..."

"Helvete! Slipp meg inn! Skal ha kylling fra ferskvaren bare"

"Men vi ste..."

"Få snakke med sjefen din, jævla hore"

"Eh.. Jeg ER sjefen. Rema er åpent til elleve. Dra til helvete." (Meget uproft, ja.)

Så stengte jeg alle gitrene, og vi begynte å telle kassene. Jeg har nå meldt min oppsigelse.

Faen ta skole i åtte timer før kveldsskift i sju. Aldri mer. Jeg får leve på stipendet og lånet:( vi er ikke dørmatter, og stengetider er hellig.

Endret av vestia
  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kanskje en smule uproft å be en kunde om å dra til helvete. Men det må være helt greit å fortelle en kunde at han er uønsket i butikken og nekte ham å handle, når han kaller ansatte for "jævla hore". Mener en arbeidsgiver at arbeidstakere får tåle såpass får arbeidsgiver finne seg i å betale ett smusstillegg per tilfelle.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

Er kanskje en smule uproft å be en kunde om å dra til helvete. Men det må være helt greit å fortelle en kunde at han er uønsket i butikken og nekte ham å handle, når han kaller ansatte for "jævla hore". Mener en arbeidsgiver at arbeidstakere får tåle såpass får arbeidsgiver finne seg i å betale ett smusstillegg per tilfelle.

Forsåvidt helt enig. Men det er rett og slett folk som er så vandt med å komme seg frem ved å kjefte og smelle at de tror folk bare legger seg flate for dem om de bruker den fremgangsmåten. Når man faktisk røsker skikkelig tak i slike drittsekker blir de ofte perplekse og mer ydmyke. De tror ikke folk tør ta igjen.

Man skal ha god kundeservice..men djevler skal man ikke legge seg flate for. Kast dem ut! Butikken tjener ikke på disse gribbene uansett.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja.. Men hadde vurdert fram og tilbake om jeg orket jobben, det er jo så mange koselige kunder og artige hendelser også. Men det var liksom dråpen:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. Men hadde vurdert fram og tilbake om jeg orket jobben, det er jo så mange koselige kunder og artige hendelser også. Men det var liksom dråpen:-(

Du ble kalt en jævla hore, jeg skjønner deg veldig godt :\

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. Men hadde vurdert fram og tilbake om jeg orket jobben, det er jo så mange koselige kunder og artige hendelser også. Men det var liksom dråpen:-(

Jeg skjønner deg. Man er bare et menneske. Og når man studerer til vanlig kan det bli noen slitsomme kveldsvakter på jobb! Så folk får ikke forvente annet når de kommer i en butikk og oppfører seg som idioter. Jeg har også latt frustrasjonen min gå ut over irriterende kunder når jeg har vært sliten og lei :P

En gang var det masse surr med kortterminalene, over hele landet (kjeden der jeg jobba hvert fall), så ingenting vi kunne gjøre annet enn å vente hvert fall, noe som skapte masse kø, mas, stress og sure kunder, pluss at jeg måtte jobbe to timer overtid. Jeg var så dau sliten og drittlei til slutt, og det kom selvfølgelig en idiot-kunde som skulle diskutere. Jeg måtte bare til slutt si at "jeg orker ikke det her, det har vært masse stress og mas idag og jeg har snart jobba i 10 timer...." også snudde jeg meg og gjorde noe annet. Så fikk han stå der og sutre for seg selv. Da ORKA jeg bare ikke noen ting! :P

Endret av Kjempeliten
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cluet er å be de dra til helvete på en så pen måte at de lurer på hvorfor de ikke har tenkt på det før og gleder seg til å starte å pakke.

Typisk at når man har litt dårlig tid, havner man bak en sinke i køa. Hver vare legges opp sakte slik at kassadamen fikk tid å slå inn en før neste rakk å komme på båndet. Så subbe til betalingen. Vente med å ta opp lommeboka helt til de blir spurt om medlemskort. Fram med det. Men bankkort er ikke mulig å ta fram før summen blir nevnt og spurt om kort eller kontant. Blir slike mennesker overrasket over at de må ta frem kortet idag og????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine kunder omdagen er så.. forbanna treige! Jesus altså.

Var ei som skulle handle for 600,- å hadde en tilgodlapp på 445. Men, tror at autopiloten hos oss gikk på, for begge parter, så hun betalte med kort.

Helt greit, fortalte henne at da tar jeg alt i retur, så får hun tilbake i cash, for så slå det inn igjen, for så betale med tilgodelappen hennes. Ikke forsto hun hvorfor vi skulle det, å lurte heller på at hun kunne få det tilgodelappen tilsa i kontant. For det første, så går det ikke an. For det andre, så ville jo det gitt minus i kassen. Det forsto hun heller ikke.

Herregud, sto og forklarte henne det i nesten 5 min før hun tja.. "forsto" det :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det en kunde som nøs utover hele ansiktet mitt mens vi pratet sammen, jeg kunne kjenne masse snørrdråper :(

Verste er at hun ikke unnskyldte seg heller, bare sa at det er oppskrytt å nyse i albuen :trist:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest constance90

Tror jeg hadde spyttet tilbake og sagt "oppskrytt å spytte på bakken"

Håper du holder deg frisk nå!

I dag var det en kunde som nøs utover hele ansiktet mitt mens vi pratet sammen, jeg kunne kjenne masse snørrdråper :(

Verste er at hun ikke unnskyldte seg heller, bare sa at det er oppskrytt å nyse i albuen :trist:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg hadde spyttet tilbake og sagt "oppskrytt å spytte på bakken"

Håper du holder deg frisk nå!

Værste jeg visste, var kunder som snakket og de nærmest spyttet i tillegg...Så når de kundene som hadde no clue på personal space, står så nært deg, at du kjenner spyttet på ditt ansikt...det er fælt..

Men jeg hadde kunder jeg også som nøs på meg...Men de virket litt tilbakestående......:fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang var det masse surr med kortterminalene, over hele landet (kjeden der jeg jobba hvert fall), så ingenting vi kunne gjøre annet enn å vente hvert fall, noe som skapte masse kø, mas, stress og sure kunder, pluss at jeg måtte jobbe to timer overtid. Jeg var så dau sliten og drittlei til slutt, og det kom selvfølgelig en idiot-kunde som skulle diskutere. Jeg måtte bare til slutt si at "jeg orker ikke det her, det har vært masse stress og mas idag og jeg har snart jobba i 10 timer...." også snudde jeg meg og gjorde noe annet. Så fikk han stå der og sutre for seg selv. Da ORKA jeg bare ikke noen ting! :P

Awwwh. Vi har alle vært der. Føler med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Awwwh. Vi har alle vært der. Føler med deg!

Har søkt på en anna jobb, noe heeeelt annet, håper jeg får den, så skal jeg slutte på bensinstasjon :P Greie folk jeg jobber med og alt er bra sånn sett, men blir så lei bl.annet kundene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest denne tråden opp og ned i flere måneder, og kjenner jeg priser meg lykkelig over mine herlige kunder! Har en hendelse som tok kaka, i løpet av mine 4 år i servicebransjen.

Det var 16 Mai i år, og folk var antageligvis livredde for at butikken aldri skulle åpne igjen. Jeg jobber i matbutikk. Det var kjempe masse kunder, mye kaos og oppi alt det her så fikk jeg en kunde med sine barn 3 ganger den dagen. Første gangen var tidligere på dagen, hvor jeg merket at denne forelderen ikke hadde noe kontroll på barna sine. Denne handelen gikk regelrett greit, for h*n hadde ikke penger så h*n måtte dra hjem igjen for å ordne det.

Noen timer senere kommer h*n tilbake med ungene, og begynner å handle. På dette tidspunktet har kundene begynt å strømme på og det var kø i kassen. Jeg prøvde å ekspedere kundene så fort jeg kunne, uten at det skulle ses på som dårlig service. HELT til denne kunden med barna kom. Det eldste barnet (kanskje 10 - 11 år?) var rett og slett en pain in the ass. Jeg står og ekspederer kunden foran disse, og han står med pantelapp og godteri og vifter det i ansiktet mitt, jeg ber han høflig om å vente litt til det var deres tur. Da begynte han bare å snakke enda høyere og vifte enda nærmere ansiktet mitt. Jeg ser bort på forelderen, og h*n står og ler av hele stiuasjonen.

Så fikk jeg ferdig kunden før disse, og det var deres tur. Da skulle guttungen ha pengene for pantelappen, så jeg tar i mot lappen og kassen åpner seg. Det den guttungen gjør da er å kaste henda sine NED i kassa mi for å ta penger. Jeg tar tak i hånden hans og sier at sånn gjør man bare ikke. Forelderen står fortsatt og ler. Forelderen ser at jeg tydelig begynner å få nok, og h*n sier "nå holder det" og ler. Så skulle forelderen ha flax lodd, og det var siste del av handelen. ENDELIG kvitt de tenkte jeg. Men den gang ei...

Da kommer guttungen løpendes inn igjen, mens det er kø. Han hopper i mellom køen, vifter flaxloddet i ansiktet på meg (treffer meg nesten i øyet), mens han sier "Jeg vant. jeg skal ha nytt. jeg skal ha pengene nå!". Selvom irritasjonen var enorm, så svarer jeg høflig at han er nødt til å vente for jeg ekspederer en kunde, og han fortsetter like fordømt. Da sa det nok for meg, så jeg tok det flaxloddet fra han og kasta det nedover båndet. Jeg var så utrolig lei. Og skulle tro at guttungen ble satt ut av det? Nei, han fortsatte å mase. Jeg ble avlastet da, og gikk rett på kontoret og satt meg ned. Tårene kom, jeg har ALDRI vært så sint i en jobbsituasjon før, det var ubehagelig.

Jeg vet at det var forferdelig galt at jeg både tok tak i hånden hans når han strakte seg etter penger i kassen, og jeg vet at det var galt at jeg tok flaxloddet og kastet det. Men der og da sa det nok. Forelderen står og ler mens h*n ser at jeg blir bare mer og mer irritert, gjør ingenting for at ungen faktisk skal oppføre seg.

Jeg har ikke møtt de siden, og håper jeg aldri ser de igjen!

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest constance90

Nå har jeg lest denne tråden opp og ned i flere måneder, og kjenner jeg priser meg lykkelig over mine herlige kunder! Har en hendelse som tok kaka, i løpet av mine 4 år i servicebransjen.

Det var 16 Mai i år, og folk var antageligvis livredde for at butikken aldri skulle åpne igjen. Jeg jobber i matbutikk. Det var kjempe masse kunder, mye kaos og oppi alt det her så fikk jeg en kunde med sine barn 3 ganger den dagen. Første gangen var tidligere på dagen, hvor jeg merket at denne forelderen ikke hadde noe kontroll på barna sine. Denne handelen gikk regelrett greit, for h*n hadde ikke penger så h*n måtte dra hjem igjen for å ordne det.

Noen timer senere kommer h*n tilbake med ungene, og begynner å handle. På dette tidspunktet har kundene begynt å strømme på og det var kø i kassen. Jeg prøvde å ekspedere kundene så fort jeg kunne, uten at det skulle ses på som dårlig service. HELT til denne kunden med barna kom. Det eldste barnet (kanskje 10 - 11 år?) var rett og slett en pain in the ass. Jeg står og ekspederer kunden foran disse, og han står med pantelapp og godteri og vifter det i ansiktet mitt, jeg ber han høflig om å vente litt til det var deres tur. Da begynte han bare å snakke enda høyere og vifte enda nærmere ansiktet mitt. Jeg ser bort på forelderen, og h*n står og ler av hele stiuasjonen.

Så fikk jeg ferdig kunden før disse, og det var deres tur. Da skulle guttungen ha pengene for pantelappen, så jeg tar i mot lappen og kassen åpner seg. Det den guttungen gjør da er å kaste henda sine NED i kassa mi for å ta penger. Jeg tar tak i hånden hans og sier at sånn gjør man bare ikke. Forelderen står fortsatt og ler. Forelderen ser at jeg tydelig begynner å få nok, og h*n sier "nå holder det" og ler. Så skulle forelderen ha flax lodd, og det var siste del av handelen. ENDELIG kvitt de tenkte jeg. Men den gang ei...

Da kommer guttungen løpendes inn igjen, mens det er kø. Han hopper i mellom køen, vifter flaxloddet i ansiktet på meg (treffer meg nesten i øyet), mens han sier "Jeg vant. jeg skal ha nytt. jeg skal ha pengene nå!". Selvom irritasjonen var enorm, så svarer jeg høflig at han er nødt til å vente for jeg ekspederer en kunde, og han fortsetter like fordømt. Da sa det nok for meg, så jeg tok det flaxloddet fra han og kasta det nedover båndet. Jeg var så utrolig lei. Og skulle tro at guttungen ble satt ut av det? Nei, han fortsatte å mase. Jeg ble avlastet da, og gikk rett på kontoret og satt meg ned. Tårene kom, jeg har ALDRI vært så sint i en jobbsituasjon før, det var ubehagelig.

Jeg vet at det var forferdelig galt at jeg både tok tak i hånden hans når han strakte seg etter penger i kassen, og jeg vet at det var galt at jeg tok flaxloddet og kastet det. Men der og da sa det nok. Forelderen står og ler mens h*n ser at jeg blir bare mer og mer irritert, gjør ingenting for at ungen faktisk skal oppføre seg.

Jeg har ikke møtt de siden, og håper jeg aldri ser de igjen!

Galt at du tok hånden når han strakte seg ned i kassen? Nei, det var absolutt ikke galt av deg. Har skjedd med meg og, fortalte gitten at sånt er å stjele og da ringer man politiet. Han begynte å gråta da og ba om unnskyldning.

Men de får lære at man ikke skal gjøre sånt. Barn er rett og slett frekke innimellom.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Galt at du tok hånden når han strakte seg ned i kassen? Nei, det var absolutt ikke galt av deg. Har skjedd med meg og, fortalte gitten at sånt er å stjele og da ringer man politiet. Han begynte å gråta da og ba om unnskyldning.

Men de får lære at man ikke skal gjøre sånt. Barn er rett og slett frekke innimellom.

Sant nok, men selv føler jeg at det er galt å ta tak i barn som ikke er mine egne. Men noen måtte jo gjøre det, når forelderen bare står og ler og ser på..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...