Gå til innhold

Hva skal vi velge?


Daiquiry

Anbefalte innlegg

Jeg har lovet datteren min på seks år en hamster når hun begynner på skolen, men de sover jo hele dagen og er våken og løper i hjulet sitt hele natten, så det blir ikke mye selskap for henne. Men hva annet kan vi velge? Kanin er utelukket, det er hun for liten til og gullfisk blir jo ikke helt det samme....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med marsvin? Vi hadde et marsvin og min sønn som da var 5 år gammel da vi fikk hun var helt i ekstase. De krever ikke like mye som f.eks katt eller hund, og samtidig så er det litt mer stas enn f.eks en gullfisk som du sier selv. Mus? De er jo ca samme størrelse som et lite hamster, og er våken på dagen.. veldig søte også til tross for at ikke alle er enige ;p Marsvin lager i allefall noen helt fantasiske, skjønne kose lyder x)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar. Tenkte faktisk ikke på marsvin...:) får høre med frøkenen hva hun mener....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Da vil jeg bare informere om at marsvin er flokkdyr og trives overhodet ikke alene. Derfor bør en ha minst to (av samme kjønn). I tillegg krever marsvin stor plass/stort bur og man skal gjerne ha de ute av buret hver eneste dag.

Marsvin bør også ha friske grønnsaker daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest herreud

JEG SYNES IKE DATEREN DIN BURDE FÅ ET DYR SÅ TIDLIG. ET SÅ LITE DYR ER VELDIG SÅRT. ET LITE FALL KAN VÆRE FATALT. HELT RIKITG AV GJEST OVER. DE TRENGER Å VÆRE FLERE. HA STOORT BUR Å FÅ FRISK GRØNT HVER DAG PLUSS BUR SKAL SKIFTES VANN MÅ SKIFTES. DU BÆR REGNE MED AT DET ER DU SOM KOMMER TIL Å HA STØRSTE ANSVARET. DE TRENGER OGSÅ MORSJON OG AKTIVISERINGSLEKER, VETRINERBESØK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, vær så snill å ikke skriv med store bokstaver, da skriker du :) Jeg er oppvokst med dyr hele livet, og vet nøyaktig hva dette innebærer, og ville aldri gitt henne et dyr som jeg visste at hun ikke kunne ta vare på. Så dette er gjennomtenkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også enig med marsvin. Har jobbet på dyrebutikk før og vi anbefalte marsvin til alle som skulle kjøpe et kjærledyr til småbarna sin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sosiale og flotte dyr som lett blir tamme er også hetterotten. Men, mange har noe aversjon mot disse dyrene, pga. gamle dager og pesten, og selvsagt halen - som mange finner ufyselig.

Eneste negative med rotter, er at de gjerne gnager på alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katt er ikke aktuelt, vi bor i 4 etasje, og hvis man skal ha innekatt bør man ha to, og det er ikke min samboer helt klar for.

Hetterotte er jo en ide da! skal sjekke på dyrebutikken....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oxford

Jeg har (hatt) katt, kanin, marsvin og rotte - og jeg vil, som flere her, anbefale rotter til barn. :)

Endret av Oxford
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville heller anbefalt rotter enn marsvin.

Rotter tåler litt mer, og tar litt mindre plass i forholdt til marsvin. I tillegg blir marsvin fort syke (i forholdt til andre dyr) og de skjuler det gjerne helt fram til de nesten er døde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...