Gå til innhold

er det teit med klær på valper/hunder?


Gjest kirsty

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Til dere som kler på hundene deres teite klær.

Se for dere at dere går en tur med hunden som har klær på - noe som jo er unaturlig for hunden.

På den samme turen må dere gå nakne - noe som er unaturlig for mennesket.

fornuftig :hoho: ÅNEI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg må vel være teit som bruker regnfrakk på hunden når det regner skikkelig, for å unngå våteksem...

leser du hele innleggene som er lagt inn her, så ser du vel at ingen har sagt at de synes plagg som har en funksjon for hundens beste, er teite.

men det var det der med å bare lese det en kan la seg terge av da... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Med mindre man har en god grunn: JA det er skikkelig teit!

(med god grunn tenker jeg ikke på "matche matmors t-shirt" :sjenert::ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Helteit! Skaff deg ei dokke, mye fine dokkevogner å få kjøpt, masse klær og annet fint tilbehør. Eller klem ut en unge du kan dolle og fjolle med. La dyra være! Er det snakk om noe hunden trenger for helsens skyld, er det ikke snakk om plagg/klær, men dekken. Selv har jeg hatt polarhund og den fryser selvsagt ikke i -20. Men til den måtte jeg sy sokker til potene om vinteren for at den ikke skulle skjære opp potene på isen eller skara. Det blir litt annerledes. Tviler på at hunden trenger en pysjamas på natten nå om sommeren eller? Nå får du pinadø tenke, er det best for hunden eller er det bare jeg som syns det er søtt! Det er ikke en bamse du har skaffet deg, men et levende vesen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Enkelte her er utrolig puritanske, for ikke aa si protestantiske....noe som ikke er ABSOLUTT noedvendig maa BORT, for det er SYND!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler ikke om å være puritansk. Det handler om at hunder/dyr skal få ha et så naturlig liv som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallo! :overrasket: En kan da vel ikke påstå at det er naturlig for hunder å gå med klær?!?

For mennesket er det naturlig i og med at vi har mista så godt som all pelsen vi hadde, men de aller fleste hunder har faktisk pels.

For de rasene som er uten, eller har så lite at det blir for kaldt for dem å gå uten dekken om høsten/vinteren er det noe annet. Det samme gjelder de hundene som trenger regndekken for å unngå eksem.

Edit: skrivleif

Endret av Saeria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
JA - så sant det ikke er en spesiell grunn til at de må ha på seg noe - type liten hund - uten pels og -40.

Dette er et menneskeskapt behov. Man ser jo i usa hvor ekstrem folk er.

Hunden har ikke behov for dette. Det kan blir for varmt for dyret ditt å måtte ligge i pysj. Hunden føler seg ikke vel og det er ikke bra for pelsen. Kan fort få plager som eksem osv..

Er det savnet av barn som får folk til å gjøre slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Gjest

T-shorter og annet dill synes jeg er noe stort tull.

Men varmedekken på vinteren og regndekker når det regner synes jeg er helt greit. Og faktisk ofte på sin plass. Hundene bor inne å får dermed ikke en like tykk vinterpels slik som er naturlig dersom de er ute. Dermed fryser de faktisk ganske lett på kalde dager.

Mange hunder barberes også slik at en naturlig vannavvisende pels (slik en del hunder har) ikke lengre er vannavvisende. Da kan det være godt med et regndekken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Dette er et menneskeskapt behov. Man ser jo i usa hvor ekstrem folk er.

Hunden har ikke behov for dette. Det kan blir for varmt for dyret ditt å måtte ligge i pysj. Hunden føler seg ikke vel og det er ikke bra for pelsen. Kan fort få plager som eksem osv..

Dårlig vinterpels som resultat av at hundene lever inne er et menneskeskapt problem. Derfor er det mange hunder som fryser når man kaster dem rett ut i kulden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår lille tass frøs fryktelig i vinter da vi startet på valpekurs med ham, så jeg kjøpte en liten fleecedress til ham. Han frøs mindre, men den hemmet ham enormt og han klarte ikke å prestere noe som helst. Så der stod vi - skulle vi la ham fryse så han fikk lært det han skulle, eller skulle vi kle på ham slik at alt han klarte å konsentrere seg om var den dumme dressen?

Jeg ser at denne tråden er to år gammel, så trådstarter er vel for lengst over alle haugene, men temaet kan kanskje være interessant for andre?

Å kle ut hunden sin for egen fornøyelses skyld, synes jeg er helt borti natta, og sier en god del (negativt) om eieren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Augie

Hadde det vært naturlig for hunder å gå med klær hadde de greid å kle på seg sjøl.

...men det finnes jo faktisk en del raser som rett og slett ikke takler sånne kalde klimaer som det vi har her på vinterstid, og da kan det jo være greit med et varmedekken e.l. Men å kle på bare for at det er søtt er helt på trynet spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Et groteskt eksempel på denne hundeklærmoten så jeg i petshopgirls sin butikk.Der fantes det flere typer hundeklær som var påsatt ekte pels.Undrer meg over hvordan noen kan finne det ok å kjøpe slikt,det er avskyelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Pia 30.08.08

Klær på bikkjer som ikke trenger det er det dummeste jeg ser. Ene bikkja mi er nakenhund, og det sier seg da selv at hun må ha litt beskyttelse mot vind og vær når vinteren er på sitt verste, så hun har faktisk litt av hvert. Fleecesokker og vanntette sokker, til hvert sitt bruk. Hun har en hel fleecedress, som er veldig fin når det er "tørr" vinter, altså ikke sludder ute. Hun har også et uforet regndekken, et regndekken med fleecefor og et med boblefor. Også til forskjellige former for vær. Til sist har hun et veldig tykt foret dekken i skikkelig regntøy-stoff, som brukes for seg selv til de gode vinterdagene, eller over et dekken, og evt. over fleecedressen hvis det er skikkelig kaldt ute.

Vi savnet også et strikket dekken til høstkveldene i fjor, så det spørs om ikke svigermor må ty til strikkepinnene til høsten :)

Men det aller teiteste jeg ser er småbikkjer som løper rundt i t-skjorter, eller det aller, aller verste - TRUSER!!

Blir rett å slett dårlig av sånt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det er tåpelig med unødvendige klær på hunder. Da er det bedre om man skaffer seg en teddybjørn å kle opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Revenka

Ja, det er superteit med klær til hunder som ikke er for hundens beste (f.eks varmedekken osv). Det er ikke naturlig for hund å ha på seg klær. Kan du ikke heller få deg en dukke? :fnise: Hilsen en som aldri ville ha kledd på hunden klær

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Dyr burde gå med klær. Dere mennesker ville vel ikke likt å gå naken. Og tenk på de andre dyrene som ser tissen til hunden din.

Også er blotting forbudt så da har vi en til grunn

Nakenhet er unaturlig og fysj og æsj

:ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...