Gå til innhold

hvordan sove lengre lurer?


Susa

Anbefalte innlegg

Gutten min på 8 mnd vil helst sovne ved puppen. Men plutselig sover han så korte lurer, 15-20 minutter! De siste tre ukene tror jeg det er. Med kun 2x20 minutter om dagen så er han stup trøtt kl 17.30. Må dra det ut til 19. Hvis jeg legger han tidligere våkner han etter en halvtimes tid og er lys våken.

what to do?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gutten min på 8 mnd vil helst sovne ved puppen. Men plutselig sover han så korte lurer, 15-20 minutter! De siste tre ukene tror jeg det er. Med kun 2x20 minutter om dagen så er han stup trøtt kl 17.30. Må dra det ut til 19. Hvis jeg legger han tidligere våkner han etter en halvtimes tid og er lys våken.

what to do?

Hvis han har veldig tidsbestemt søvn kan du prøve å gå ut 5-10 minutter før han pleier å våkne, og begynne å trille (hvis han sover i vogn da!)

Anonymous poster hash: aac67...948

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg deler din frustrasjon! Mini på 6 mnd sover bare 30 min, våkner garantert!! Men overhodet ikke uthvilt, jeg har forsøkt alt tror jeg... Han har vært sånn siden 2-3 mnd. Det beste her er hengevugge som jeg vugger han videre i, men da må jeg vugge videre i 30 min før han sover tungt nok igjen. På den måten får jeg stort sett til 2 x 1,5t. Men nå virker det som han våkner tidligere og tidligere om morgenen, så nå må vi vel endre rutiner igjen. Har prøvd å gå inn før/trille/sette inn smokk/amme etc, men ingenting virker hos oss.. Håper noen andre kan gi oss en mirakelkur.. Følger spent...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste her er hengevugge som jeg vugger han videre i, men da må jeg vugge videre i 30 min før han sover tungt nok igjen. På den måten får jeg stort sett til 2 x 1,5t. 

Dette kunne vært skrevet av meg for noen måneder siden. Hadde en baby som bare sov maks 30 min, hvis jeg ikke vugga han på riktig tidspunkt så han falt i søvn igjen. Det kunne også funke å trille lang tur til han kom over "halvtimeskneika".

 

Etterhvert gikk det seg til så han begynte å sove 1,5 t også i stillestående vogn eller vugge. Det var som om han til slutt vente seg til at det var så lenge han skulle sove.

 

Da vi gikk over til én dupp ved 9 mnd ble det enda enklere, da kunne han sove 3 timer i strekk. Men de færreste babyer er vel klare til å kutte til én dupp så tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker ikke med trilling, kan trille til jeg blir blå, og han sovner ikke!

Hengevugge har vi, men han begynner å stå på alle fire, så jeg syns det er litt skummelt å ha han oppi der.

Men, bank i bordet! Idag har han sovnet av seg selv begge lurene! Første luren sov han jo bare 20 minutter, men han sov 45 minutter nå! Kanskje vi bare må øve på å sovne selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker ikke med trilling, kan trille til jeg blir blå, og han sovner ikke!

Hengevugge har vi, men han begynner å stå på alle fire, så jeg syns det er litt skummelt å ha han oppi der.

Men, bank i bordet! Idag har han sovnet av seg selv begge lurene! Første luren sov han jo bare 20 minutter, men han sov 45 minutter nå! Kanskje vi bare må øve på å sovne selv?

Vår begynte å sove lengre lurer når vi begynte å legge i vogn, da sportsvogn med seler. Triller ikke bare legger oppi, noen fanger må vi stryke litt på pannen og kinnet før h*n sovner, men stort sett er det bare å legge h*n i vogna si sov godt og gå unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her sover hun korte lurer (3x30). Når hun sover ute derimot kan hun sove opptil 2 timer. Så prøv å gå lange turer (eller bare være ute), så kanskje han sover bedre?

Anonymous poster hash: a1819...da2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...