Gå til innhold

Har 2 100% stillinger.. Hva skjer om jeg sykemeldes i den ene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå er saken slik at jeg jobber i 200% stilling. 
Ergo, jeg har en 100% stilling i min kommune, samt en 100% stilling i nabokommunen. 
Nå har det seg slik at jeg har vært ute for et uhell som førte til en skade, som gjør at jeg ikke kan jobbe for nabokommunen. Regner med at legen sykemelder meg på mandag. Stillingen jeg har i min kommune er fremdeles overkommelig. 
Hva skjer i en slik sak? 

Vil jeg få sykepenger for 100% stilling, mens jeg fremdeles får 100% lønn fra den andre jobben? Eller vil nav kreve 200% sykemelding? 



Anonymous poster hash: 08eef...3cf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vondt for å tro at du får sykepenger for en 100% stilling men du mottar 100% lønn fra en annen stilling, men hva vet jeg. Det er tross alt ikke vanlig med to 100% stillinger. Hvordan får du egentlig tid til det? :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du får sykepenger så lenge du kan jobbe 100 % .

Anonymous poster hash: bed50...0ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes usannsynlig ut, men for all del, jeg har aldri vært borti problemstillingen, da 2 100% stillinger betyr at det er 8,5 timer igjen av døgnet når du er ferdig på jobb, og det trenger for folk flest til å sove. Når man skal få tid til å spise, være sammen med familie og barn og kjøre frem og tilbake til jobben inngår ikke i den kabalen. NAV kan gi deg et ordentlig svar.



Anonymous poster hash: abca4...b30
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sykemeldt, vil du aldri få inntektsdekning fra det offentlige for mer enn 100% jobb. Ergo - blir du sykemeldt fra en av jobbene, kan du heller ikke jobbe i den andre jobben.

Anonymous poster hash: 4d69a...49b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Interessant problemstilling. Kanskje den ene jobben en fysisk krevende og krever friske ben. Mens den andre stillingen er sovende nattevakt eller noe og kan gjennomføres selv med et hinkende ben..

Men jeg aner ikke hvordan NAV stiller seg til dette..



Anonymous poster hash: 698af...086
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det hørtes usannsynlig ut, men for all del, jeg har aldri vært borti problemstillingen, da 2 100% stillinger betyr at det er 8,5 timer igjen av døgnet når du er ferdig på jobb, og det trenger for folk flest til å sove. Når man skal få tid til å spise, være sammen med familie og barn og kjøre frem og tilbake til jobben inngår ikke i den kabalen. NAV kan gi deg et ordentlig svar.

Anonymous poster hash: abca4...b30

 

Kan være ADD/ADHD inne i bildet kanskje? Ei jeg kjenner har det og hun har 2 100% stillinger rett og slett fordi hun har utrolig mye energi og lite behov for søvn. Om det er bra for henne likevel er en diskusjonssak:P

Anonymous poster hash: 66885...354

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant problemstilling. Kanskje den ene jobben en fysisk krevende og krever friske ben. Mens den andre stillingen er sovende nattevakt eller noe og kan gjennomføres selv med et hinkende ben..Men jeg aner ikke hvordan NAV stiller seg til dette.. Anonymous poster hash: 698af...086

Spiller ingen rolle. Man kan kun bli sykemeldt 100% av en hel stilling, og alle timer msn jobber uansett hvor, vil gå til fratrekk av sykepenger.

Anonymous poster hash: 4d69a...49b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller ingen rolle. Man kan kun bli sykemeldt 100% av en hel stilling, og alle timer msn jobber uansett hvor, vil gå til fratrekk av sykepenger.

Anonymous poster hash: 4d69a...49b

 

Men hvis hun jobber 200% så er jo det hele stillingen; altså 100%. Man må jo se på helheten. Da må det gå an å bli 50% sykmeldt slik at man ikke kan jobbe den ene jobben som krever friske ben.

Anonymous poster hash: 698af...086

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du skal blande inn NAV, har du planer om å være sykemeldt lenge? 



Anonymous poster hash: e2c1c...d7f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig å bli sykemeldt fra en jobb, mens man samtidig jobber som normalt i en annen. Men hvordan dette er når det er to 100% stillinger vet jeg ikke. Spør legen, eller ring NAV, som har kontroll på reglene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro det vil være en langvarig sykemelding ja på den ene jobben. 
Den andre utføres fra hjemmet, og den kan jeg fint klare. :) 
TS



Anonymous poster hash: 08eef...3cf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hvis hun jobber 200% så er jo det hele stillingen; altså 100%. Man må jo se på helheten. Da må det gå an å bli 50% sykmeldt slik at man ikke kan jobbe den ene jobben som krever friske ben. Anonymous poster hash: 698af...086

Nei. Hun har en. 100% stilling, også har hun ekstrajobb. Størrelsen på denne er irrelevant så lenge hun skal motta stønad fra det offentlige, da denne pluss arbeidsinntekt aldri kan overstige en hel stilling, altså 100%. Alt hun jobber i jobb nr 2 vil gå til fratrekk av sykepenger for jobb nr 1, % for %.

Anonymous poster hash: 4d69a...49b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Hun har en. 100% stilling, også har hun ekstrajobb. Størrelsen på denne er irrelevant så lenge hun skal motta stønad fra det offentlige, da denne pluss arbeidsinntekt aldri kan overstige en hel stilling, altså 100%. Alt hun jobber i jobb nr 2 vil gå til fratrekk av sykepenger for jobb nr 1, % for %.

Anonymous poster hash: 4d69a...49b

Dette høres veldig riktig ut. Jeg tror faktisk ikke en gang ts har lov til å utføre den "andre" jobben hvis h*n er 100% sykemeldt. 100% sykemelding betyr nemlig at man har 0% restarbeidsevne, og da kan man heller ikke jobbe!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sykemeldt, vil du aldri få inntektsdekning fra det offentlige for mer enn 100% jobb. Ergo - blir du sykemeldt fra en av jobbene, kan du heller ikke jobbe i den andre jobben.

Anonymous poster hash: 4d69a...49b

 

 

JO man kan fint jobbe i en jobb og være sykemeldt i en annen, hos oss var det ei som var sykemeldt fra helgestillingen sin mens hu jobba ved siden av som lærerassistent.  

 

Hvordan det er mulig å jobbe 16 timer hver dag, er en annen sak. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

JO man kan fint jobbe i en jobb og være sykemeldt i en annen, hos oss var det ei som var sykemeldt fra helgestillingen sin mens hu jobba ved siden av som lærerassistent.  

 

Hvordan det er mulig å jobbe 16 timer hver dag, er en annen sak.

Hvis TS er sovende nattevakt er det fullt mulig hvis han eller hun ikke har familie f.eks. Da sover han/hun bare på jobben uansett

Anonymous poster hash: ee47b...3c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JO man kan fint jobbe i en jobb og være sykemeldt i en annen, hos oss var det ei som var sykemeldt fra helgestillingen sin mens hu jobba ved siden av som lærerassistent.  

 

Hvordan det er mulig å jobbe 16 timer hver dag, er en annen sak. 

Hvor mange prosent utgjorde de to stillingene til sammen? Det er nemlig det som er interssant, ikke antallet jobber...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange prosent utgjorde de to stillingene til sammen? Det er nemlig det som er interssant, ikke antallet jobber...

Står ikke det svart på hvitt? 100 prosent i jobb nr en og 100 prosent i jobb nr2. Altså 200 prosent. 100 prosent er vel vanligvis 35-40 timers uke avh av om det er turnus eller ikke eller betalt pause eller ikke... osv...

Anonymous poster hash: a386d...264

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står ikke det svart på hvitt? 100 prosent i jobb nr en og 100 prosent i jobb nr2. Altså 200 prosent. 100 prosent er vel vanligvis 35-40 timers uke avh av om det er turnus eller ikke eller betalt pause eller ikke... osv...

Anonymous poster hash: a386d...264

Nei? Jeg siterte og spurte DreamOn, ikke ts. Les skikkelig før du klikker! Jeez!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...