Gå til innhold

Familiens grunnmur er rystet- datter har tatt et utdanningsmål jeg ikke forstår!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Egentlig er jeg helt satt ut! Vi har hatt en kjempekrangel med vår datter i kveld- hun mente jeg var en akademisk kjerring som antagelig aldri hadde hatt det gøy! Hun har alltid sagt at hun har tenkt til å bli lege eller psykolog, og hun har jobbet hardt for å ha muligheter til å bli hva hun vil- det har vært vårt omkved, jobb hardt og du vil aldri ha begrensninger i drømmene dine.. Hun slipper nå bomben-hun har tenkt til å ta teaterhøyskolen- master i skuespillerfag. Visste ikke at det går an å ta en master i det? Hva skal man bruke det til? Hun har alltid vært en utadvendt og glad jente, men skuespiller- hvor mange lykkes med det??

Anonymous poster hash: 6bba9...9a3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er hennes liv, hun må få følge sine egne drømmer. Hvis du vil ha et godt forhold til henne støtter du henne nå.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å komme inn påteaterhøyskoen, så slapp litt av. Antar at hun er myndig, og kan ta avgjørelser selv. Hvis hun kommer inn, kan du jo være at hun ikke fullfører løpet hvis hun finner ut at det likevel kanskje ikke var tingen....

Anonymous poster hash: 54428...eda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Honeyfern

Skjønner deg godt, er ikke mye matnyttig med en teatergrad. Du må være veldig god og ha et spesielt talent for å klare å bli en av de gode og kunne leve av det.

Dette er noe hun heller burde bruke fritiden sin på, eller ta ett år med teater på folkehøyskole så får hun et innblikk i hvordan det er.

På den andre siden så er det hennes valg, men det skader ikke å veilede.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei? La henne prøve det da. Får hun lyst senere så kan hun jo ta medisinstudiet etter teaterutdanningen. Ikke stress. Hun er sikkert ikke middelaldrende enda.

Anonymous poster hash: 4b2ad...645

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må være troll. Ingen oppegående mor kan være så dum. La henne få gjøre det hun ønsker. Det er ikke ditt liv er det vell?



Anonymous poster hash: 37b19...a47
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er gode muligheter hvis hun faktisk klarer å kommer inn.

Hva er mulighetene?

Anonymous poster hash: 6bba9...9a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må være troll. Ingen oppegående mor kan være så dum. La henne få gjøre det hun ønsker. Det er ikke ditt liv er det vell?

Anonymous poster hash: 37b19...a47

Det er ikke mitt liv nei, men det er min datter og jeg føler hun skusler bort masse studielån på en utdannelse som ikke kan brukes til stort! Klart jeg er oppegående, jeg vil mitt barns beste og om jeg er uenig med henne så gjør ikke det meg til en dårlig mor, hun er myndig og kan bestemme selv men å stå på sidelinjen og heie på alt barnet sitt gjør , er ikke min definisjon av å være en god mor..

Anonymous poster hash: 6bba9...9a3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en venninne som er helt lik. Hun har prøvd i alle år og bli skuespiller. Hun er nå 35 og her ikke slått igjennom enda. Hun hadde også foreldre med helt andre forventninger til henne. men hun ble faktisk motivert av å følge skuespillerdrømmen nettopp for å stå imot foreldrene sine og deres press. Så mitt tips er å late som dere støtter henne uansett hva hun gjør. Dette kan faktisk gjøre det lettere for henne å endre mening.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en venninne som er helt lik. Hun har prøvd i alle år og bli skuespiller. Hun er nå 35 og her ikke slått igjennom enda. Hun hadde også foreldre med helt andre forventninger til henne. men hun ble faktisk motivert av å følge skuespillerdrømmen nettopp for å stå imot foreldrene sine og deres press. Så mitt tips er å late som dere støtter henne uansett hva hun gjør. Dette kan faktisk gjøre det lettere for henne å endre mening.

Pappaen hennes sier det samme.. Jeg må roe meg ned, skaffe informasjon og oversikt over hva dette egentlig innebærer og late som jeg støtter... Kanskje det går over og at hun er litt trassen for tiden! Hun har snudd helt på flisen, dette er ikke en drøm hun har snakket høyt om... TS

Anonymous poster hash: 6bba9...9a3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, du må roe ned, ingen vits i at du trigger dette med masse kritikk og mas.

Sett deg ned og snakk med henne, få vite hvorfor, og hvordan hun tenker dette. Det er tross alt hennes liv.

Du har lov å si at du ikke forstår et slikt valg, og at du mener lege er mer sikkert. Men, å prøve å nekte, nei, det er liten vits i. Rydd opp mellom dere, så kommer grunnmuren tilbake til familien,

Liker ikke helt hva sønnen min studerer jeg heller, men støtter han det jeg kan uansett. Det er hans liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis din datters utdanningsvalg utgjør grunnmuren i familien deres, bør dere revurdere en del livsvalg...

Anonymous poster hash: 4df91...693

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis din datters utdanningsvalg utgjør grunnmuren i familien deres, bør dere revurdere en del livsvalg...

Anonymous poster hash: 4df91...693

Selvsagt er det ikke det. TS

Anonymous poster hash: 6bba9...9a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er det ikke det. TSAnonymous poster hash: 6bba9...9a3

Jeg siktet til trådens tittel. Men du overdramatiserer bare, kanskje. Datteren din kan nok etter hvert lære deg å ikke overspille. Sånn sett vil utdanningen hennes komme dere begge til nytte.

Anonymous poster hash: 4df91...693

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med TS. Det er alt for lett å utdanne seg til noe "tull" som ikke er samfunnsnyttig. Jeg har sett mange som kun har utdannet seg til sine "sære" ønsker, og sitter med en utdannelse i etterkant som ubrukelig. Flere av de sitter med flere årsstudier i fag som aldri burde ha vært tilbudt på et universitet.

Dette høres mer ut som en hobby hun kan ha på si. Er ikke skuespilleryrket en av de vanskeligste yrkene å slå igjennom i?

Har selv et veldig godt forhold til min mor. Hun har kommet med utallige i råd gjennom, som jeg i etterkant ser at jeg burde ha fulgt, men ofte må man lære seg livets lekser på egen hånd. Uansett bør du nok prøve å støtte din datters valg.



Anonymous poster hash: ea74f...f15
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det viktigste at hun gjör noe hun trives med og har det bra?

Skulle hun senere finne ut at hun burde tatt en annen utdanning så kan hun jo ta den utdanningen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...