Gå til innhold

Gåturer i naturen med overnatting


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Noen som har tips til gåturer med overnatting i telt her på Østlandet? Tenker på helgeturer. Ikke Besseggen, for den er unnagjort.

Har ikke sykkel, så det må bli gåtur.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Rognebær

Siden du nevner Besseggen, regner jeg med at reiseradiusen din er ganske stor selv om du skriver Østlandet...

- Rondane er kjempefint, mange flotte totusenmeterstopper.

- Oslomarka er en klassiker, veldig mange fine steder å telte.

- Mange synes Femundsmarka er flott, jeg har aldri vært der selv.

- Hva med Hardangervidda?

Det kommer jo litt an på hvor langt du vil dra og hva slags terreng du vil ha...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk Åberg

Vet ikke hvor omfatende tur du snakker om, og om du vil gå i skog eller fjell. Hvis du går inn på Turistforeningens side, har de flere tips til turer i de ulike landsdelene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Siden du nevner Besseggen, regner jeg med at reiseradiusen din er ganske stor selv om du skriver Østlandet...

- Rondane er kjempefint, mange flotte totusenmeterstopper.

- Oslomarka er en klassiker, veldig mange fine steder å telte.

- Mange synes Femundsmarka er flott, jeg har aldri vært der selv.

- Hva med Hardangervidda?

Det kommer jo litt an på hvor langt du vil dra og hva slags terreng du vil ha...

Takk for svar. :)

Rondane blir litt langt unna for ei helg, og Hardangervidda synes jeg rett og slett er kjedelig.

Kanskje jeg skal sjekke ut litt info om Femundsmarka. Oslomarka er nesten overbefolket.

Gå fra Øvsterbø og ned Aurlandsdalen  det er en flott tur.

  :ironi:  :forvirret:  :forvirret:  ;)  ;)  ;)  :ironi: 

    God tur!

Takk for svar. :)

Aurlandsdalen er allerede plottet inn, men først til høsten. Har hørt det er så flott der med alle høstfargene.

Vet ikke hvor omfatende tur du snakker om, og om du vil gå i skog eller fjell. Hvis du går inn på Turistforeningens side, har de flere tips til turer i de ulike landsdelene.

Hvor omfattende kan en helgetur bli da? Kan gå i både skog og fjell jeg. :)

Jeg synes Turistforeningens side ikke er særlig god. Greit nok at de ramser opp en rekke forskjellige ruter, men kan være greit med litt mer info enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rognebær

Du kan jo ta turen til fjellene rundt Hemsedal, eller kanskje til Gaustatoppen? Gaustatoppen har et voldsomt utsyn, siden det ikke er andre fjell rundt som skygger. Det kan gås som dagstur, men det er sikkert fint å gjøre en overnattingstur ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Takk Rognebær. :)

Tror Gaustadtoppen skal få et besøk. Tro om Totak ligger i nærheten.

Da har vi to turen fremover - Aurlandsdalen og Gaustadtoppen.

Hvor lang tid tar det forresten å gå på toppen av Gaustadtoppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rognebær
Takk Rognebær. :)

Tror Gaustadtoppen skal få et besøk.  Tro om Totak ligger i nærheten.

Da har vi to turen fremover - Aurlandsdalen og Gaustadtoppen.

Hvor lang tid tar det forresten å gå på toppen av Gaustadtoppen?

Her kan du lese mer om Gaustatoppen (uten d, forresten!), bl.a. turbeskrivelse. (Fin side også for andre fjell og fjellområder!)

Totak ligger i nærheten, ja, men jeg vet ikke hvor lang tid det tar å kjøre fra det ene stedet til det andre. Det er noen mil. Burde uansett være mulig å kombinere i løpet av en helg dersom dere har bil. Skal dere padle?

Kan i så fall anbefale å padle Telemarkskanalen, det er en kjempeflott tur. Jeg har startet fra Kviteseid og padlet til Ulefoss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk Åberg
Hvor omfattende kan en helgetur bli da?  Kan gå i både skog og fjell jeg. :)

Jeg synes Turistforeningens side ikke er særlig god.  Greit nok at de ramser opp en rekke forskjellige ruter, men kan være greit med litt mer info enn det.

Mente bare at det er forskjell på om dere vil begynne fredag ettermiddag, og gå skikkelig på i 8 timer hver dag, eller om dere vil rusle rolig 3 timer på lørdag, sette opp telt, og rusle tilbake søndag. Det er jo forskjell på det, mener jeg.

Og er enig, turistforeningens side gir lite beskrivelse om hvordan de ulike rutene er, kun et par opplysninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Gå fra Øvsterbø og ned Aurlandsdalen  det er en flott tur.

  :ironi:  :forvirret:  :forvirret:  ;)  ;)  ;)  :ironi: 

    God tur!

hva i all verden slags smily bruk er dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...