Gå til innhold

Overnaturlige/sprøe ting som skjer i heimen


Gjest Iben

Anbefalte innlegg

Har du en kjøkkenskuff som skranter litt? Det sitter veldig ofte slike kuler i den der skinna som skuffen glir inn og ut på. Muligens også i skyve-skap-dører hvis du har noen over der koppen sto.

Koppen stod på kjøkkendisken, men ikke direkte under noe skap. Skuffene er under kjøkkendisken, så jeg ser ikke hvordan kulene kan ha ramlet oppover og oppi koppen. Har sjekket taket over kjøkkendsken for merker etter kuler i treverket, men finner ingen merker.

Jeg tenker det mest logiske kanskje er at disse kulene befant seg i sukkerposen, men i så fall merkelig at jeg ikke la merke til dem før neste dag. Og i så fall lurer jeg også på hvor mange av disse kulene jeg evt. kan ha fått i meg....

Endret av Iben
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kulene kan ha vært veldig aktive. Enkelte kuler er mye kulere enn andre kuler.

Det får nesten forbli moralen i historien, enn så lenge. Det er ihvertfall en mer beroligende tanke enn at noen i DanSukker eller Lipton forsøker å blyforgifte meg, for jeg har aldri gjort noen derfra noe.

ser ut som sånne man putter i neglelakker og maling o.l for å forhindre at det klumper og skiller seg.

Ja, en av tankene som slo meg var at dette kanskje var noe Lipton putter i t-posene for å "grinde" tebladene skikkelig, eller noe sånn. Men det slår meg i så fall som en nokså risikabel praksis, og ikke fant jeg noe i de andre te-posene heller.

Endret av Iben
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er de av bly da? Prøv med en magnet eller noe. Hvis de er av bly så er de så myke at du kan bite de flate med tennene og samtidig bli litt forgiftet. :lur:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummels

Jeg vet ikke hva det kan være. Tror ikke på gjenferd, selv om jeg har opplevd rare ting jeg også.

Har opplevd:

- At lyset plutselig slo seg på når jeg akkurat hadde slukket det og lagt meg i senga.

- Et kraftig smell fra soverommet mitt, skikkelig kraftig, som om noe stort og tungt falt fra taket og i gulvet. Jeg løp ut på rommet for å se hva som skjedde, men der var alt normalt. Fant ingenting som hadde falt eller noe sånt. Jeg vet det kan av og til kommer kraftige smell liksom i veggene. Spesielt hvis det er kaldt ute. Men det var ikke et sånt smell, for sånne er jeg vant med.

Niesa mi på 5 år klarer aldri sove alene hjemme hos mamma/oss. (Jeg bor i kjelleren). Hun påstår hun har sett en "mann" i trappa ned til kjelleren. Jeg var ikke hjemme den gangen. Men søstera mi sa hun begynte å skrike. Søstera mi hadde løpt ut til henne å spurt hva det var. Hun hadde åpnet døra til kjelleren, lyset var på fra før. Hun sa hun så en mann der som gikk ned i kjelleren. Søstera mi gikk ned for å se. Det var jo ingen der og dørene var låst. Jeg tror det er fantasien hennes.

Nevøen min som er 6 år, var nede i kjelleren med meg og broren hans på 8 år og spilte tv-spill. Etterpå lå jeg og slappet av i sofaen mens guttene gikk å lekte. De gikk inn på vaskerommet. Der er det ikke vindu. Så uten lys på er det helt mørkt. De skulle visst se en og en hvor lenge de klarte å være der inne uten å bli redd. Han på 6 år gikk inn uten lyset på og lukket døra. Etter en stund kommer han gråtende inn til meg. Jeg spør hva det er. Han svarer han så en lys kule svevende i rommet. Jeg sa du så bare syne. Han sa nei, og gråt enda mer. Nå tørr han ikke gå inn der mer. Ikke med lyset på en gang. Det var nok bare fantasien hans også. Eller broren hans som tullet med han på en eller annen måte. Selv om han sto utenfor den gangen. Det er uansett trist at han ble så skremt.

Spøkelser og sånt tror jeg vertfall ikke på. Alt har en forklaring mener jeg :P

Endret av Hummels
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er de av bly da? Prøv med en magnet eller noe. Hvis de er av bly så er de så myke at du kan bite de flate med tennene og samtidig bli litt forgiftet. :lur:

Har ingen magnet, men klarte ikke å bite kula flat med tennene. Så da er det vel ikke bly. Vel vel, får grave litt rundt i min egen avføring de neste par dagene, og se om det dukker opp noen flere. Uansett hyggelig å ha noen prosjekter å tutle med mens man går hjemme med manne-influensa.

Oppdatering:

Der fant jeg sannelig oppvaskbørsten! Den hadde forvillet seg helt ned i bossbøtta, silly thing. Sikkert meg selv som har kastet den på auto-pilot. Har gjort det før med lommebøker, bankkort og diverse. Så da kan vi i det minste luke ut teorier oppvaskkosttyver og gjenstander som transformeres til andre gjenstander. Metallkulene er riktignok fortsatt er lite mysterium.

Endret av Iben
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

Har ingen magnet, men klarte ikke å bite kula flat med tennene. Så da er det vel ikke bly. Vel vel, får grave litt rundt i min egen avføring de neste par dagene, og se om det dukker opp noen flere. Uansett hyggelig å ha noen prosjekter å tutle med mens man går hjemme med manne-influensa.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen magnet, men klarte ikke å bite kula flat med tennene. Så da er det vel ikke bly. Vel vel, får grave litt rundt i min egen avføring de neste par dagene, og se om det dukker opp noen flere. Uansett hyggelig å ha noen prosjekter å tutle med mens man går hjemme med manne-influensa.

Hvis du har kjøleskap... i pakningen som sitter fast på døra, så sitter det en laaaang myk magnet rundt hele veien, i den delen av pakningen som treffer mot kjøleskapet. Ikke så kraftig, men bør være nok til å teste.

Og jeg kan tenke meg artigere prosjekter enn akkurat det der egentlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har kjøleskap... i pakningen som sitter fast på døra, så sitter det en laaaang myk magnet rundt hele veien, i den delen av pakningen som treffer mot kjøleskapet. Ikke så kraftig, men bør være nok til å teste.

Og jeg kan tenke meg artigere prosjekter enn akkurat det der egentlig.

Fy fader, du er litt av en handyman, du. Kvinner, ta notis av denne mannen. Prøvde med magneten i kjøleskapsdøra, og det viser seg den tiltrekker seg kula. Hva nå?

Og forøvrig, prosjekter er prosjekter. Det viktigste er å holde seg aktiv i hverdagen, om det så skulle lande en på psykiatrisk :icon_lol:

Endret av Iben
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy fader, du er litt av en handyman, du. Kvinner, ta notis av denne mannen. Prøvde med magneten i kjøleskapsdøra, og det viser seg den tiltrekker seg kula. Hva nå?

Takk og takk... :lur:

Da er den nok av jern/stål og stammer kanskje fra et havarert kulelager eller en sånn glideskinne som jeg nevnte.

Noen nevnte blandekuler i neglelakk også, det er mange muligheter her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

daaamn PTR har manneskills.

Ja, det er nesten så en begynner å skamme seg litt over at en selv driver og suller rundt etter oppvaskbørster en selv har kastet i bosset, og ellers planlegger å bruke sykedager på å grave rundt i sin egen avføring, og kaller dette et "prosjekt". :sjenert:

Takk og takk... :lur:

Da er den nok av jern/stål og stammer kanskje fra et havarert kulelager eller en sånn glideskinne som jeg nevnte.

Noen nevnte blandekuler i neglelakk også, det er mange muligheter her.

Veldig bra. Da har vi ihvertfall fått etablert hva disse kulene kan være for noe. Mange takk for hjelpen. Nå gjenstår det bare å finne ut hvordan de kunne ende opp i koppen, men jeg antar den enkleste løsningen er den mest logiske: spøkelser.

...nei da. Jeg tror jeg går for teorien om at de har ramlet ut av et skap, sittet fast i taket eller noe.

Haha Iben... helt ærlig: hvor mange neglelakker har du egentlig??

:laugh:

Hysj, ikke fortell noen at jeg er cross-dresser.

Endret av Iben
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å smak på dem. Kan være sånne som man kan ha på kake.



Anonymous poster hash: bcea4...8e6
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Prøv å smak på dem. Kan være sånne som man kan ha på kake.

Anonymous poster hash: bcea4...8e6

Takk for tipset, men takket være topp assistanse fra PTR over her, har vi nå fått etablert at det i det minste dreier seg om et metall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha Iben... helt ærlig: hvor mange neglelakker har du egentlig??

Tror vi må etterspørre et bilde av de pent lakkede neglene hans neste gang han tar fram neglelakken. Ser for meg en av de der teksturlakkene til Nails Inc.

Anonymous poster hash: 9d90f...56b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

Tror vi må etterspørre et bilde av de pent lakkede neglene hans neste gang han tar fram neglelakken. Ser for meg en av de der teksturlakkene til Nails Inc.

Anonymous poster hash: 9d90f...56b

haha jaaa :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...