Gå til innhold

Telepati - Hvem kan om telepati?


Anbefalte innlegg

Det er psykiske krefter og energier. Jeg tror verken vitenskapsmenn eller rakettforskere ville være særlig interessert i å høre om mine evner, like mye som jeg ville vite om deres. :)

Hæ? Vitenskapsmenn er naturligvis brennende interessert fortsatt at det er reelt. Om du ikke tør å demonstrere evnene dine vitner det kun om at du faktisk ikke tror på dem selv engang.

Anonymous poster hash: 48ce9...73d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hæ? Vitenskapsmenn er naturligvis brennende interessert fortsatt at det er reelt. Om du ikke tør å demonstrere evnene dine vitner det kun om at du faktisk ikke tror på dem selv engang.

Anonymous poster hash: 48ce9...73d

Du driver med stråmanns-argumentasjon, du tilegner meg meninger jeg ikke har. Jeg vil gjerne vise disse vitenskapsfolkene mine evner, men har til nå ikke møtt noen som vil treffe meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du driver med stråmanns-argumentasjon, du tilegner meg meninger jeg ikke har. Jeg vil gjerne vise disse vitenskapsfolkene mine evner, men har til nå ikke møtt noen som vil treffe meg :)

Nei, de går jo ikke rundt og ringer på dører og spør "har du en revolusjonerende evne som aldri er blitt bevist før, som du kan bevise for verden?" Du må nesten ta kontakt selv. James Randi er sikker interessert.

Anonymous poster hash: 48ce9...73d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de går jo ikke rundt og ringer på dører og spør "har du en revolusjonerende evne som aldri er blitt bevist før, som du kan bevise for verden?" Du må nesten ta kontakt selv. James Randi er sikker interessert.

Anonymous poster hash: 48ce9...73d

Jeg orker ikke kontakte mennesker, de får heller kontakte meg om de har spørsmål. Jeg har vist fram til mange leger mine evner og alle har trodd meg. Jeg har ikke tid til å bevise hvor sterk jeg er til hele verden, er mange flere som trenger åndelig hjelp, og det er DE jeg bruker all min tid på. Ikke tvilere og åndelige unnasluntere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de går jo ikke rundt og ringer på dører og spør "har du en revolusjonerende evne som aldri er blitt bevist før, som du kan bevise for verden?" Du må nesten ta kontakt selv. James Randi er sikker interessert.

Anonymous poster hash: 48ce9...73d

Randi har vel allerede gitt ut den millionen sin... eller var det meningen at flere skulle få en million?

Anonymous poster hash: 635e8...a3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isbjørner finnes ikke, for det har jeg aldri sett før. Må være utrolig kjedelig å leve i den tro om at ingenting finnes før det motsatte er bevist. Anonymous poster hash: abbef...1d7

Jeg har aldri sett noe vitenskapelig bevis å at enhjørninger og alver ikke finnes, heller.

HURRA!

Endret av suprarenalis
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ser ut til at det finnes flere Randi-millioner til alle som består testen: http://web.randi.org/the-million-dollar-challenge.html

Jeg foreslår at du melder deg, og hvis du mot formodning skulle reise hjem med en million dollar kan du donere pengene til et godt formål. Evt beholde dem, og la være å ta betalt av alle som søker åndelig hjelp hos deg.

1. Challenge History

1.1 How long has this Challenge been open?

The Challenge was first introduced in 1964 when James Randi offered $1,000 of his own money to the first person who could offer proof of the paranormal. During a live radio panel discussion, James Randi was challenged by a parapsychologist to "put [his] money where [his] mouth is", and Randi responded by offering to pay $1,000 to anyone who could demonstrate paranormal powers in a controlled test. The prize has since grown to One Million Dollars.

1.2 How many people have applied for the Challenge?

Between 1964 and 1982, Randi declared that over 650 people had applied. Between 1997 and 2005, there had been a total of 360 official, notarized applications. New applications for the Million Dollar Paranormal Challenge continue to be received every month.

1.3 Has anyone ever passed the preliminary test?

No.

1.4 Has anyone taken a formal test?

Yes. However, the vast majority of applicants and claimants for the Million Dollar Challenge have not taken a formal test, because none of them have passed the preliminary phase of the Challenge.

This being said, the JREF does reserve the right to waive the preliminary phase of the Million Dollar Challenge. This has happened on special occasion, such as the Primetime Nightline episode where JREF tested a number of paranormal claimants with the one million on the line. (See: http://archive.randi.org/site/index.php/swift-blog/1388-randi-challenges-top-qpsychicsq-after-nightline-episode.html andhttp://abcnews.go.com/Nightline/beyondbelief/ )



Anonymous poster hash: c99e2...d49
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På samme måte som du ikke kan se infrarøde lys, høre hundefløyte, høre hvaler kommunisere via spesielle signaler. Men det verste er vel trangsynhet, da ser man ihvertfall ikke hva som er rett foran nesen på seg. :kosteskaft:

Øhhh...dette er målbare ting som er absolutt reelle, som har utspring fra målbar energi...?

Det verste er vel heller galninger som innbiller seg selv at de "har" noe ingen andre har.

Hvorfor ikke gjøre som nevnt over, å dra og få bevist dette en gang for alle hos en forsker?

Om du tror at vitenskapsmenn og forskere ikke ville vært interessert i dette, må du jo være...gal?

Men det er vel kanskje der problemet ligger også... :fnise: ?

Anonymous poster hash: a215a...59c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg orker ikke kontakte mennesker, de får heller kontakte meg om de har spørsmål. Jeg har vist fram til mange leger mine evner og alle har trodd meg. Jeg har ikke tid til å bevise hvor sterk jeg er til hele verden, er mange flere som trenger åndelig hjelp, og det er DE jeg bruker all min tid på. Ikke tvilere og åndelige unnasluntere. :)

Aha...og alle legene ga skolemedisinen sin på båten med en gang? Så sa de ingenting til media, fordi..?

Er ikke grenser for hvor sterk du er. Men synd at du ikke står frem da, så du kan hjelpe verden.

Anonymous poster hash: a215a...59c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg orker ikke kontakte mennesker, de får heller kontakte meg om de har spørsmål. Jeg har vist fram til mange leger mine evner og alle har trodd meg. Jeg har ikke tid til å bevise hvor sterk jeg er til hele verden, er mange flere som trenger åndelig hjelp, og det er DE jeg bruker all min tid på. Ikke tvilere og åndelige unnasluntere. :)

Mhm. "Jeg har en magisk fe og en ildsprutende drage i kjelleren og viser dem frem til venner mot penger, men jeg nekter vitenskapsmenn eller media å dokumentere at de finnes, for de bryr seg sikkert ikke likevel..."

Er det rart ingen tror på dere?

Tenk så mange som kunne fått hjelp om bare én av dere paranormale hadde valgt å bevise evnene deres? Men neida... "Skal ha det for meg selv..."

Anonymous poster hash: 48ce9...73d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig hvordan fenomener som telepati og klarsynthet fremkaller så mye sinne i enkelte mennesker. Er det frykten for det ukjente, følelsen av utilstrekkelighet, eller hva er det?

Det er en kjent sak at mennesker som lever sammen ofte får evnen til å avslutte hverandres setninger, tenker i samme baner og tar inn hverandres følelser i større grad. Akkurat som kvinner som lever sammen begynner å menstruere samtidig. Det er vel hensiktsmessig fra naturens side at det er sånn, fordi kommunikasjonen blir så mye mer effektiv når man tuner inn på samme frekvens. Er man sensitiv som person tar man gjerne inn tanker og følelser fra andre mennesker enn bare den indre kretsen også, mer eller mindre bevisst.

I min verden er det verken skummelt eller provoserende at mange mennesker har evner og sanser ut over de 6 vi kjenner best til. Det er så himla mye vi ikke vet, og jeg syns det er lite fruktbart og fremsynt å forkaste alt man ikke forstår selv. "En sannhet varer i hundre år" er det noe som heter. Så er man klok er man ikke så bastant i tankesettet sitt, men åpen for at menneskeheten som regel ikke har funnet fasiten på noe som helst. All kunnskap er midlertidig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig hvordan fenomener som telepati og klarsynthet fremkaller så mye sinne i enkelte mennesker. Er det frykten for det ukjente, følelsen av utilstrekkelighet, eller hva er det?

Det er en kjent sak at mennesker som lever sammen ofte får evnen til å avslutte hverandres setninger, tenker i samme baner og tar inn hverandres følelser i større grad. Akkurat som kvinner som lever sammen begynner å menstruere samtidig. Det er vel hensiktsmessig fra naturens side at det er sånn, fordi kommunikasjonen blir så mye mer effektiv når man tuner inn på samme frekvens. Er man sensitiv som person tar man gjerne inn tanker og følelser fra andre mennesker enn bare den indre kretsen også, mer eller mindre bevisst.

I min verden er det verken skummelt eller provoserende at mange mennesker har evner og sanser ut over de 6 vi kjenner best til. Det er så himla mye vi ikke vet, og jeg syns det er lite fruktbart og fremsynt å forkaste alt man ikke forstår

Alt du beskriver er ikke telepati, men vitenskapelig aksepterte og forklarte fenomener.

Det er ingen som blir irriterte for at folk påstår de er telepatiske, men når absolutt alle har holdningen "Jeg har en revolusjonerende evne, men jeg nekter å bevise den" - så er det i beste fall egoistisk, i verste fall tegn på en svindler som selv er fullt klar over at hun ikke kan bevise en evne som ikke finnes.

Poenget er: Ja, vi er åpne, vi vil lære mer, vi vil undersøke, finne ut nye ting, oppdage nye fenomener - men når alle disse paranormale bare stikker nesa i været og sier "Nææ, jeg gidder ikke!" - så er det umulig å lære noe.

Anonymous poster hash: 48ce9...73d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere går ut i fra at vi kan alt om vitenskap og at vi vet om alle måter å måle energi på. Vi er ikke utlært, og det skader ikke å ha et åpent sinn.



Anonymous poster hash: 4a067...f24
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere går ut i fra at vi kan alt om vitenskap og at vi vet om alle måter å måle energi på. Vi er ikke utlært, og det skader ikke å ha et åpent sinn.

Anonymous poster hash: 4a067...f24

Så hvorfor er det ingen av dere gærninger som vil dele kunnskapen deres? Synes jeg ser Edison finne opp lyspæren og si "Jeg forventer at alle har et åpent sinn og tror at lyspæren finnes, men jeg nekter å forklare hvordan den virker eller bevise at den eksisterer".

Dere er besynderlig anti-kunnskap til å preke så mye om å ha et åpent sinn.

Anonymous poster hash: 48ce9...73d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvorfor er det ingen av dere gærninger som vil dele kunnskapen deres? Synes jeg ser Edison finne opp lyspæren og si "Jeg forventer at alle har et åpent sinn og tror at lyspæren finnes, men jeg nekter å forklare hvordan den virker eller bevise at den eksisterer".

Dere er besynderlig anti-kunnskap til å preke så mye om å ha et åpent sinn.

Anonymous poster hash: 48ce9...73d

Vi vet ikke alt selv. Jeg vil derimot trekke linjer mellom Einstein som sa at alt er energi, starten av universet der det eneste som kan ha eksistert fra før er energi, og teorien/sannheten om at energi aldri kan oppstå eller forsvinne, bare forandre seg. Jeg nekter å tro at tanker og bevissthet er noe annet enn energi, derfor tror jeg for eksempel på reinkarnasjon eller "en større bevissthet".

Jeg synes det er spesielt at dyr uten andre kommunikasjonsmidler vet nøyaktig hvordan de skal fly i formasjon, for eksempel. Jeg tror at det er en energiforveksling og kommunikasjon på en annen måte enn den vi vanligvis pleier, som er basert på språk, og at mennesker en gang hadde disse evnene, men at de har forsvunnet og blitt benektet etter hvert som vi bare har tatt i bruk språk og ord.

Som alle andre evner er det noen som er født med mer anlegg for dette enn andre, som kan være grunnen til at noen har lettere til å "tappe inn i" andres energi, for eksempel.

Der, jeg har delt "kunnskapen" min. Jeg er ikke gal, og det aller meste av det jeg tror baserer seg på ting vi ser i naturen og vitenskapelige teorier som mer eller mindre blir akseptert som sannhet.

Anonymous poster hash: 4a067...f24

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt du beskriver er ikke telepati, men vitenskapelig aksepterte og forklarte fenomener.

Det er ingen som blir irriterte for at folk påstår de er telepatiske, men når absolutt alle har holdningen "Jeg har en revolusjonerende evne, men jeg nekter å bevise den" - så er det i beste fall egoistisk, i verste fall tegn på en svindler som selv er fullt klar over at hun ikke kan bevise en evne som ikke finnes.

Anonymous poster hash: 48ce9...73d

Jeg opplever ikke at folk påstår at de har en revolusjonerende evne, men heller at de godtar at mye per i dag ikke kan forklares med vår begrensede "vitenskap". At telepati i ulike grader ikke er revolusjonerende men naturlig.

Har ikke "Snåsakaill'n" latt seg undersøke av vitenskapsfolk? Eller husker jeg feil?

Søstra mi var hos han fordi hun var plaget av astma som ung. Han kommenterte en stor føflekk hun har under armen, der hun satt med alle klærne på. Faren min fikk hjelp av Marcello Haugen da en av oksene var forsvunnet i skogen. Han oppgav eksakt tidspunkt for når oksen ville passere et gitt punkt et par dager frem i tid. Den gjorde som han sa, og ble ikke funnet tidligere til tross for intens leting.

Jeg er sikker på at hadde man hatt en annen tilnærming til temaet enn det vi pr. i dag godtar som vitenskapelige beviser hadde man selvfølgelig landet på at det finnes mye mer der ute enn vi erkjenner. Vår tids vitenskap er utdatert og trenger en makeover.

Endret av la Flaca
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Merkelig hvordan fenomener som telepati og klarsynthet fremkaller så mye sinne i enkelte mennesker. Er det frykten for det ukjente, følelsen av utilstrekkelighet, eller hva er det?

Det er en kjent sak at mennesker som lever sammen ofte får evnen til å avslutte hverandres setninger, tenker i samme baner og tar inn hverandres følelser i større grad. Akkurat som kvinner som lever sammen begynner å menstruere samtidig. Det er vel hensiktsmessig fra naturens side at det er sånn, fordi kommunikasjonen blir så mye mer effektiv når man tuner inn på samme frekvens. Er man sensitiv som person tar man gjerne inn tanker og følelser fra andre mennesker enn bare den indre kretsen også, mer eller mindre bevisst.

I min verden er det verken skummelt eller provoserende at mange mennesker har evner og sanser ut over de 6 vi kjenner best til. Det er så himla mye vi ikke vet, og jeg syns det er lite fruktbart og fremsynt å forkaste alt man ikke forstår selv. "En sannhet varer i hundre år" er det noe som heter. Så er man klok er man ikke så bastant i tankesettet sitt, men åpen for at menneskeheten som regel ikke har funnet fasiten på noe som helst. All kunnskap er midlertidig.

Det er oppgitthet over at (tilsynelatende) oppegående mennesker tror på slikt vrøvl.

Vi har tidligere trodd på hekser, trollmenn, magi, underjordiske osv...men vi har da tatt til vettet nå i 2014??

Folk som mener de har dette har ikke fnugg av troverdighet før noen av de har bevist dette vitenskapelig. Er der en energi der, kan den måles. Basta.

Men de bare fortsetter å drite seg ut og innbille seg ting videre. Hva folk ikke gjør for å virke spesielle...

Anonymous poster hash: a215a...59c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og mannen min opplever tankeoverføring / telepati ofte! Mange ganer tenker vi på det samme.

Anonymous poster hash: 5467d...4a8

Da bør dere med en gang ta kontakt med James Randi - Million Dollar Challenge og få det testet ut.

1 million dollar!

Testen er veldig enkel. Du og din mann blir satt i hvert deres rom og sender meldinger som dere forteller testerne dere får fra hverandre. Du forteller på forhånd hva du sender din mann og vice versa. Og vips så er dere en mille dollar rikere.

Anonymous poster hash: 0882e...95f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er noe som ligger naturlig i meg. Det handler om å lytte og føle energier.

Telepati er en psykisk evne hos mennesker som omfavner den åndelige sannhet. :)

Send meg en tanke.

Anonymous poster hash: 0882e...95f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever ikke at folk påstår at de har en revolusjonerende evne, men heller at de godtar at mye per i dag ikke kan forklares med vår begrensede "vitenskap". At telepati i ulike grader ikke er revolusjonerende men naturlig.

Har ikke "Snåsakaill'n" latt seg undersøke av vitenskapsfolk? Eller husker jeg feil?

Søstra mi var hos han fordi hun var plaget av astma som ung. Han kommenterte en stor føflekk hun har under armen, der hun satt med alle klærne på. Faren min fikk hjelp av Marcello Haugen da en av oksene var forsvunnet i skogen. Han oppgav eksakt tidspunkt for når oksen ville passere et gitt punkt et par dager frem i tid. Den gjorde som han sa, og ble ikke funnet tidligere til tross for intens leting.

Jeg er sikker på at hadde man hatt en annen tilnærming til temaet enn det vi pr. i dag godtar som vitenskapelige beviser hadde man selvfølgelig landet på at det finnes mye mer der ute enn vi erkjenner. Vår tids vitenskap er utdatert og trenger en makeover.

Her er det så mye galt at det er vanskelig å begynne. Men for å ta Snåsa-helten din først: det er godt dukumentert at han har løyet om "helbredelsene" sine og at han bommer når han kommer med konkrete "klarsynte" forutsigelser. I tillegg har han konsekvent nektet å la seg teste på noe vis - til tross for mange tilbud.

Kilder:

http://fritanke.no/index.php?page=vis_nyhet&NyhetID=9342&sok=1

http://tjomlid.com/2011/09/02/snasamannen-en-koselig-logner-lyver-igjen/

http://tjomlid.com/2012/03/09/snasamannen-en-systematisk-analyse/

http://tjomlid.com/2012/11/04/snasamannen-spar-feil-igjen-5-av-7-spadommer-feil/

Den vitenskapen du klager over har forøvrig gitt absolutt alt du bruker av teknologi. Vi bruker vitenskapen fordi den virker. Du har aldri kjørt en "alternativ" bil, tatt et "alternativt" fly, eller benyttet en bro konstruert av "alternative" ingeniører. Legger også ved en tankevekker:

the_economic_argument.png

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...