Gå til innhold

Tror du på livet etter døden?


Gjest Steamboat

Anbefalte innlegg

Ja, tro er jo ofte følelsesbasert. Vanskelig å diskutere. :)

Anonymous poster hash: 89765...9ab

Jeg kunne jo si at tro ikke er noen brukbar erstatning for fakta, men da sårer jeg jo bare følelsene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sannheten er at vi lever i det man kan kalle helvete i DENNE verden.

Helvete handler om repetisjoner og meningsløse smerter og vonder.

Det finnes dog en utvei og det er å ERKJENNE at verden vi lever i er ond og meningsløs.

At hadde våre gamle guder elsket oss, ville verden vært vakkert og ubegrenselig kjærlighet. Det er ikke denne verden, men når man har løst gåten om HVA vi er og HVORFOR vi er her, så vil man føle mye mer forståelse og man vil til slutt finne utvei fra denne virkeligheten. De som ikke klarer å forstå dette vil bli født på ny i denne verden og må gjennomgå nok et liv hvor en må løse gåten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ja, jeg tror det er noe etter døden. Har noen ganger opplevd en slags nærhet de første dagene etter noen jeg var glad i døde, men etterhvert blir denne følelsen svakere og svakere, det føles som de slipper taket og går videre.

Har mange ganger vært tilstede når mennesker dør. Det er alltid veldig spesielt. Alt er så fredfullt og rolig etter at døden har intruffet. Sjelen har forlatt kroppen, men jeg tror den fortsatt eksisterer i en eller annen form.

Anonymous poster hash: ba735...c08

Det har jeg også opplevd, at jeg merker nærhet. Det føles som vedkommende er der, det er bare jeg som ikke ser han eller henne.

Jeg tror ellers at vi har en sjel og at den lever videre og vi blir gjenfødt (reincarnation). Kroppen er bare et fartøy, mens sjelen er føreren, slik jeg ser det.

Anonymous poster hash: 2ab48...7bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Å diskutere åndelige tema her inne på kvinneguiden er stort sett som å diskutere livserfaring med en toåring. Det finnes forum hvor man får klokere svar, for å si det sånn.

Anonymous poster hash: 155e5...b7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne jo si at tro ikke er noen brukbar erstatning for fakta, men da sårer jeg jo bare følelsene dine.

Og hvilke fakta er det hun/han erstatter?

Anonymous poster hash: 08b72...33a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...