Gå til innhold

Tror du på livet etter døden?


Gjest Steamboat

Anbefalte innlegg

Gjest Steamboat

Jeg tror selv om jeg ikke er sikker på hvordan livet blir, om man kommer til himmelen eller blir gjenfødt. Sikker på at jeg har en udødelig sjel.

Endret av Steamboat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Malanthor

Har ikke peiling. Jeg håper på et slags liv etter døden. (så lenge det er positiv form for eksistens og jeg ikke åker rett ned. :fnise: )

Men ingen vet vel noe sikkert eller evt hvordan en slik eksistens vil arte seg.

De aller fleste ønsker vel at essensen deres skal fortsette på en eller annen måte, og nå er det jo slik at energy aldri dør men bare fortsetter men folk flest håper vel på noe mer. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar utgangspunkt i at det ikke er noe annet enn ingenting etter døden, så får det heller komme som en overraskende bonus hvis det er det.

Anonymous poster hash: b403c...589

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tro ikke på at vi har en sjel. Jeg tror kroppen og dermed hjernen vår er oss, og ikke at det finnes noe inni oss som kan leve videre eller reinkarnere oss. Men jeg er oppvokst med foreldre som tror på en oppstandelse av døde med mulighet for evig liv på jorden (Jehovas Vitner). Men det er også en tanke jeg synes virker usannsynlig, for å si det mildt. Vi lever et liv, vi dør og der er det over, men det er min mening. Tror mange mennesker trenger å ha et håp om noe etter døden, og det respekterer jeg. Det som føles rett og godt kan gi et bedre liv for dem mens de fremdeles er i live. Jeg har dyp respekt for det de fleste mener og tror om hva som skjer oss etter døden, selv om jeg ikke er enig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe liv etter døden! Tror du en sjel som kan leve videre blir skapt under graviditeten? Vi er av blod, kjøtt og vann. Vi er ikke et underverk. Vi er en del av kretsløpet.



Anonymous poster hash: 22fe9...30d
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo liv etter døden. Det er flere tegn i verden.



Anonymous poster hash: 0df44...be9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tegn? Du kan alltid finne tegn på ting. Tegn skap av folk som leder andre inn i villedelse.



Anonymous poster hash: 22fe9...30d
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest miora

Jeg håper det, og en del av meg tror nok også det. Har lest og sett endel på "alternative"-ting, og syns mye av det er spennende. Jeg syns også det er spennende å se hvor forskjellig utgangspunkt det ser ut som barn har med en gang de kommer til verden. Noen har øyne som de har levd lenge, noen ser forvirra og redde ut, som ulike nyfødte har levd før og kommer til verden med ulike utgangspunkt pga. det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternativt = Gale folk!



Anonymous poster hash: 22fe9...30d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper det, og en del av meg tror nok også det. Har lest og sett endel på "alternative"-ting, og syns mye av det er spennende. Jeg syns også det er spennende å se hvor forskjellig utgangspunkt det ser ut som barn har med en gang de kommer til verden. Noen har øyne som de har levd lenge, noen ser forvirra og redde ut, som ulike nyfødte har levd før og kommer til verden med ulike utgangspunkt pga. det.

Så du tror på livet etter døden - hva tror du på? Må jo tro på Herren om du skal få det bra etter døden?

Anonymous poster hash: 0df44...be9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tegn? Du kan alltid finne tegn på ting. Tegn skap av folk som leder andre inn i villedelse.

Anonymous poster hash: 22fe9...30d

Se på trærne, himmelen, fugler Hvordan tror du dette ble skapt? av seg selv? Det er jo en Skaper som har Skapt verden, hvem bestemte hvordan et menneskekropp skal fungere feks? Tenk dypt folkens.

Anonymous poster hash: 0df44...be9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest miora

Så du tror på livet etter døden - hva tror du på? Må jo tro på Herren om du skal få det bra etter døden?

Anonymous poster hash: 0df44...be9

Nei, man må ikke tro på Herren for å tro på et liv etter døden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, man må ikke tro på Herren for å tro på et liv etter døden.

Så du tror ikke på han som har Skapt verden. Når det sies at hvis du nekter å tro på skaperen så vil du bli straffet etter døden, gleder du deg da til døden?

Anonymous poster hash: 0df44...be9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Verken tror eller håper på det, må jeg si. Jeg vil at dette livet jeg har nå, er mitt første og siste.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger å tro at det ikke er noe. At når det er slutt, så er det slutt. Tanken på evig liv gir meg søvnløse netter og fullstendig panikk...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steamboat

Vi er av blod, kjøtt og vann. Vi er ikke et underverk. Vi er en del av kretsløpet.

Anonymous poster hash: 22fe9...30d

Du er kanskje blod, kjøtt og vann, jeg er noe mer det er jeg sikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest miora

Så du tror ikke på han som har Skapt verden. Når det sies at hvis du nekter å tro på skaperen så vil du bli straffet etter døden, gleder du deg da til døden?

Anonymous poster hash: 0df44...be9

Haha. Det er fint å være så firkanta, godt man kan tro på det man vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...