Gå til innhold

Hvorfor er du redd / ikke redd for å dø?


Gjest Dumle-Dumbo

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke redd for å være død, men litt redd for prosessen som fører til døden. Jeg er også nysgjerrig på hvordan det er å være død. Er det noe mer, eller forsvinner jeg bare? Så på en måte så gleder jeg meg, på samme måte som jeg gleder meg til den dagen jeg er ferdig med studier, eget hus, kanskje barn, osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag er jeg redd for å dø, men det er fordi jeg har barn, minste er 7 år. Jeg er alene med de, og vet at spesielt minste barnet ville ikke fått det bra hos far.

Men den dagen barna er voksne, så er jeg ikke redd for å dø. Jeg har levd et liv med motgang fra jeg kom til denne verdenen. Og føler de fleste dager er en kamp. Så og få slippe det er ikke skremmende. Men jeg kommer aldri til å ta livet mitt. Lever jo hver dag i håpet om at det skal bli bedre.

Jeg tror og på reinkarnasjon, så håper neste liv blir bedre.



Anonymous poster hash: b708f...172
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til døden, men håper jeg er gammel og lykkelig da..:) Tror at den fysiske kroppen er et hjelpemiddel for sjelen vår, og at livet på jorden er et dukketeater. (Jeg er egentlig ikke gal..;)

Anonymous poster hash: 22774...eee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Før gråt jeg hver dag fordi jeg var redd for nettopp dette. Nå er jeg ikke redd, bidrar ikke like godt som jeg ønsker til verden, og har ikke så mye å leve for. Vil også se om det faktisk er noe på den andre siden, men siden jeg ikke vet noe holder jeg meg her i den gråe hverdagen

Endret av heiduderborte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Ja, jeg er redd for å dø. Grunnen er at om alt blir svart så er det dumt, og om jeg kommer til himmelen er det og dumt fordi om det er slik at jeg ikke vil huske livet her på jorden så føler jeg ikke det er vits. Det er fordi jeg ikke hadde ville levd uten de jeg er glad i her på jorden heller. Så hvorfor være i himmelen uten å vite at jeg i løpet av livet mitt her har vokst opp med en familie som elsker meg og at jeg bor sammen med en mann som elsker meg og er fantastisk på alle måter? Så jeg vet ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde skremsel for døden vært livsfarlig, hadde jeg vært død for lengst.

Men jeg har dog litt historie bak det, da jeg har opplevd det selv. Jeg ble påkjørt i en alder av 17 år, den endte da med hjerneslag, hjerneblødning, tre måneder i koma og litt sånn der. Det gikk to uker før legene sa jeg ville overleve, før den tid var det faktisk ikke så mange som trodde jeg ville overleve. Da av de rundt meg, da jeg aldri fikk noe bedring, heller verre. Men pyttsann, man overlevde!

Jeg har ikke tenkt så mye over døden før, men når mammaen min ganske uventet døde fra meg september i fjor, skjøt tankene fart. Jeg er ikke spesielt synlig redd for å dø, viser ikke så mye av det. Men det er der. Jeg ser for meg hver eneste dødelig fare, og opplever de i tankene mine hver eneste dag. Det er veldig irriterendes og frustrerendes, spesielt når jeg ikke får hjelp med dette. Det synes vel på meg på en måte, da kroppen min sier i fra hvis det blir for mye. Jeg kan brått være sengeliggendes en dag, fordi jeg ikke klarer å bære kroppen min.

Men samtidig er jeg litt sånn "hvilken rolle spiller det om jeg dør, alle dør jo", heller nå enn senere. Så jeg er vel litt av begge deler, litt redd, og litt daredevil, har da opplevd det før, "what difference does it make" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke så redd... Hvorfor? Derfor:



"Alle dør jo", men på en måte tror jeg ikke på at jeg vil dø... eller føler ikke det... "delusion". Og det er egentlig ganske vanlig.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser for meg at eg våkne inni kista og får heilt klausteofobi. Derfor vil eg kremerast.

Ja, for å våkne opp inni ovnen mens det foregår er jo et mye bedre alternativ...

Anonymous poster hash: a7101...1d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke redd for å dø, for jeg er sikker på at døden ikke er en ting. Jeg slutter bare, med alt.

Jeg vil heller si jeg er redd for å slutte å leve. Jeg vil ikke dø, men er ikke redd for det. Jeg er ikke "ferdig" her enda. så mye å gjøre, så lite tid.



Anonymous poster hash: e2f3d...70e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme

Ja, for å våkne opp inni ovnen mens det foregår er jo et mye bedre alternativ...

Anonymous poster hash: a7101...1d9

Er ikkje redd for at det vil skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummels

Nei er ikke redd for å dø. Tror heller ikke det er noe etter døden. Vi er bare død, finnes ikke mer. Litt rart å tenke på at vi aldri mer våkner opp noen sinne. Men det skremmer meg ikke, for vi opplever aldri mer smerter verken fysisk eller psykisk, aldri mer folk som forventer ting av deg, aldri mer noe vondt, aldri mer noe å bekymre seg over.

Livet er derimot er hardt og noe jeg kan være redd for.

Men å bekymre seg over døden (noe vi ikke kan gjøre noe med) er bare bortkastet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Jeg er redd for å dø uten virkelig å ha levd. Jeg er ikke redd for å dø når jeg er åtti, sitter i en gyngestol med strikketøyet mitt og har et langt og begivelsesrikt liv og se tilbake på :)



Anonymous poster hash: f8904...a3d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...