Gå til innhold

Ting du har vært litt treig med å skjønne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Temperance Brennan i Bones - jeg har alltid synes Temperance var et litt snodig navn, men at det var et ord visste jeg ikke før for et par dager siden. Måtehold.

Tilfeldighetene ville ha det til at jeg har Bones-maraton akkurat nå. :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og jeg var på en flyplass her om dagen og da satt en dame å lese en bok av forfatteren Richard Castle. Tittelen var Heat Wave!

Altså… jeg trodde det bare var en figur i en tv-serie, ikke at bøkene finnes på ordentlig.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har faktisk kommet ut en bok.

Men du har mer sjanse med Bones, har et par bøker (fra før tv-tiden) av Kathy Reichs, forøvrig navnet på hovedpersonen i Brennans bøker, og de er veldig bra og ganske annerledes. Bones veksler mellom å jobbe i Virginia (hvilken husker jeg ikke) og Montreal i Canada og har en kjæreste med et helt annet navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var ung kunne jeg ikke forstå hvorfor så mange gikk rundt og pratet om at de hadde hatt ons...

Jeg koblet det til oljemessen jeg :fnise: Kunne ikke forså hva de mente...

Når jeg endelig fikk med meg hva det betydde føle jeg meg ikke som den skarpeste kniven i skuffen nei... :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg var på en flyplass her om dagen og da satt en dame å lese en bok av forfatteren Richard Castle. Tittelen var Heat Wave!

Altså… jeg trodde det bare var en figur i en tv-serie, ikke at bøkene finnes på ordentlig.

Seriøst? Det trodde jeg og.. :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mer enn et par år siden jeg innså at mentholatum ikke heter mentolatOR. (Som jeg da alltid hadde sagt.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Tja, jeg ble vel nesten sytten da jeg skjønte at hudormer ikke var levende ormer......... (Fikk et litt mindre anstrengt forhold til de etterpå da!)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Kvinner er vel det som har tatt meg lengst tid å skjønne.

Har du virkelig greid å skjønne greia med dem altså!?

I så fall så må du lære meg kunsten...Forstår meg ikke alltid på meg selv en gang,

så jeg kan jo ikke forvente at andre skal gjøre det heller...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på sydenferie som barn en gang på 90-tallet da Spice Girls var populære. Mamma kjøpte et Donaldblad til meg som var på svensk.

Det var en historie der om en populær popgruppe som het "Salta brudar" som hadde en sang hvor de sang "jag vill, jag vill, jag vill" og Donald var drittlei av dem.

Tenkte plutselig på den historien og det gikk opp for meg at det var en parodi på Spice Girls. Har ikke lest historien på 15 år eller no, og nå skjønte jeg det :P

Endret av Shinigami
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var ung kunne jeg ikke forstå hvorfor så mange gikk rundt og pratet om at de hadde hatt ons...

Jeg koblet det til oljemessen jeg :fnise: Kunne ikke forså hva de mente...

Når jeg endelig fikk med meg hva det betydde føle jeg meg ikke som den skarpeste kniven i skuffen nei... :rodme:

Sa de virkelig "ons"? Jeg tror ikke jeg hadde skjønt hva de pratet om da heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag oppdaget jeg at på fotgjengerfeltskiltene så peker mannen mot den veien fotgjengerne skal gå. På skiltene på høyre side av veien så går han mot venstre, og på skiltene på venstre side går han mot høyre.

Altså slik (med en vei imellom):

sy0aff87.jpg

Endret av Kara W
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Inggolf

Jøss... Idag oppdaget jeg at ikke alle fotgjengerskilt er dønn like :ler:

Men Kara, det er jo bare på det ene skiltet at han peker, eller skal vi si "peker"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har en stund vært i "en god stim" på noen områder i livet mitt. Så for meg at jeg var midt i en flokk med glade og energiske sild. Så leser jeg i en tråd her på KG om noen som ønsker å "finne en god steam". Det var da en rar vri på uttrykket, tenkte jeg, før det gikk opp for meg at det nok er jeg som har misforstått, og plutselig gir uttrykket mye mer mening også :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har en stund vært i "en god stim" på noen områder i livet mitt. Så for meg at jeg var midt i en flokk med glade og energiske sild. Så leser jeg i en tråd her på KG om noen som ønsker å "finne en god steam". Det var da en rar vri på uttrykket, tenkte jeg, før det gikk opp for meg at det nok er jeg som har misforstått, og plutselig gir uttrykket mye mer mening også :laugh:

Vel, som kystbarn og fiskerdatter gir uttrykket 'i en stim' langt mer mening enn 'i en god steam'.

Er man inne i en stim, er det bare å slippe ut snøret og hale inn gang på gang :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag oppdaget jeg at på fotgjengerfeltskiltene så peker mannen mot den veien fotgjengerne skal gå. På skiltene på høyre side av veien så går han mot venstre, og på skiltene på venstre side går han mot høyre.

Altså slik (med en vei imellom):

sy0aff87.jpg

Dette ble for meningsløst for meg :P Man kan da ikke gå på en annen måte enn enten til høyre eller venstre?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Offensive Pie

Vel, som kystbarn og fiskerdatter gir uttrykket 'i en stim' langt mer mening enn 'i en god steam'.

Er man inne i en stim, er det bare å slippe ut snøret og hale inn gang på gang :)

Det kan fort ha vært min post som fikk Pringle til å tenke, siden jeg skrev noe sånt i en tråd vi begge har vært aktive i. Jeg har aldri koblet dette uttrykket opp mot fisking, selv om jeg har fisket mye :icon_lol: Så feil kan man ta, lærer noe hver dag!

Edit: Skrivefeil i navn, det går ikke

Endret av Offensive Pie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan fort ha vært min post som fikk Pringles til å tenke, siden jeg skrev noe sånt i en tråd vi begge har vært aktive i. Jeg har aldri koblet dette uttrykket opp mot fisking, selv om jeg har fisket mye :icon_lol: Så feil kan man ta, lærer noe hver dag!

Javisst, det var deg...! Fint å lære noe nytt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...