Gå til innhold

Dumme ting butikkansatte sier/gjør


Mamma1

Anbefalte innlegg

Si "Jeg ser dårlig, kan du si hva prisen på denne er?" neste gang? Det er ikke alle som forstår automatisk at du har dårlig syn.

var jo litt med holdninga hennes også da, og bare peke på lappen, og gå .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

var jo litt med holdninga hennes også da, og bare peke på lappen, og gå .

Ho sa jo også "Prisen står her". Ser ikke problemet.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært borti noe av det samme, vi hadde et restetorg med tilbudsvarer, og en dame tok opp en vare og sa "hva koster denne her nå da?". Jeg sa at det er den røde prisen som gjelder, og hun ble megasint fordi jeg var frekk og ikke ville lese prisen når hun tross alt var svaksynt. Problemet var jo at jeg ikke visste at hun var svaksynt, jeg trodde hun lurte på om den røde prisen var fullpris... (Jeg var ikke frekk eller spydig eller noe, altså.)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En betraktning først:

Denne tråden burde egentlig være obligatorisk lesning for alle som jobber i butikk. Hadde jeg vært sjef og fått inn en nykommer hadde jeg bedt personen lese igjennom denne tråden og stille meg spørsmål om det var noen ting som var uklart.

Jeg var nylig ute for en kar på rema som skulle slå inn en 4 pack med våtservietter, slike til bleiestell. Koster vel rundt 70 kr for en slik 4pack om jeg husker rett. Han slo den inn 4x og sa i fullt alvor: "det blir 280 kroner". Jeg påpekte at den prisen (70kr) var vel for hele pakken, og han sa "ja, jeg synes det ble litt mye". Ikke den verste historien, men er ikke alle som er helt tilstede i jobben. Hadde dette vært en del av en stor handlevogn er det ikke sikkert jeg hadde fått det med meg.

Ellers så er det en kassemann på en matbutikk i Bergen som er ganske spesiell. Det er alltid hans kasse det er lengst kø i (fordi det går så tregt, han skal prate så mye).

Han innleder alltid med "Hei og velkommen til oss - kan jeg friste deg med en pose i dag?" Er ganger han har fortsatt å prate om posene i lang tid etterpå, var en periode butikken hadde helt hvite poser og han sa at man kunne tegne det man ville på dem når man kom hjem, det kunne man ikke med konkurrentene sine poser! (Og handler du der 2x så får du høre den samme historien 2x).

Han har ellers endel standarduttrykk som går igjen - han yter forsåvidt god service, men alt blir så tregt og omstendelig. Har du kjøpt matvarer fra ferskvaredisken som kan lekke så pakker han dem inn i en ekstra pose - det er hyggelig, men som oftest er det fulgt av en historie om hvordan kyllingen ville lekke ut i posen din og ødelegge de andre matvarene dine og konen din vil bli sint på deg osv.."

Om han signerer på brødkortet må du først love ham at du ikke selger signaturen hans videre. Overhørte denne samtalen med en annen kunde hvor han sa at i fjor jul hadde han fått beskjed fra Justin Bieber om å slutte å levere ut autografer fordi han ikke likte konkurransen.

Har jeg god tid og få ting i kurven hender det jeg velger hans kasse for å høre hva han sier i dag, men som oftest velger jeg heller en kasse med lengre kø.

haha :fnise: synes han høres søt ut, selvom det selvfølgelig tar altfor lang tid.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En betraktning først:

Denne tråden burde egentlig være obligatorisk lesning for alle som jobber i butikk. Hadde jeg vært sjef og fått inn en nykommer hadde jeg bedt personen lese igjennom denne tråden og stille meg spørsmål om det var noen ting som var uklart.

Jeg var nylig ute for en kar på rema som skulle slå inn en 4 pack med våtservietter, slike til bleiestell. Koster vel rundt 70 kr for en slik 4pack om jeg husker rett. Han slo den inn 4x og sa i fullt alvor: "det blir 280 kroner". Jeg påpekte at den prisen (70kr) var vel for hele pakken, og han sa "ja, jeg synes det ble litt mye". Ikke den verste historien, men er ikke alle som er helt tilstede i jobben. Hadde dette vært en del av en stor handlevogn er det ikke sikkert jeg hadde fått det med meg.

Ellers så er det en kassemann på en matbutikk i Bergen som er ganske spesiell. Det er alltid hans kasse det er lengst kø i (fordi det går så tregt, han skal prate så mye).

Han innleder alltid med "Hei og velkommen til oss - kan jeg friste deg med en pose i dag?" Er ganger han har fortsatt å prate om posene i lang tid etterpå, var en periode butikken hadde helt hvite poser og han sa at man kunne tegne det man ville på dem når man kom hjem, det kunne man ikke med konkurrentene sine poser! (Og handler du der 2x så får du høre den samme historien 2x).

Han har ellers endel standarduttrykk som går igjen - han yter forsåvidt god service, men alt blir så tregt og omstendelig. Har du kjøpt matvarer fra ferskvaredisken som kan lekke så pakker han dem inn i en ekstra pose - det er hyggelig, men som oftest er det fulgt av en historie om hvordan kyllingen ville lekke ut i posen din og ødelegge de andre matvarene dine og konen din vil bli sint på deg osv.."

Om han signerer på brødkortet må du først love ham at du ikke selger signaturen hans videre. Overhørte denne samtalen med en annen kunde hvor han sa at i fjor jul hadde han fått beskjed fra Justin Bieber om å slutte å levere ut autografer fordi han ikke likte konkurransen.

Har jeg god tid og få ting i kurven hender det jeg velger hans kasse for å høre hva han sier i dag, men som oftest velger jeg heller en kasse med lengre kø.

Det der høres kjent ut. Møtte på en liknende kassamann i en konkurrerende kjede for noen år siden. Veldig treig, brukte god tid på alt. Spurte pent om man ville ha kvittering, for så å brette den flott og gi den til kunden. Alltid lang kø i kassen hans osv. Han var hyggelig, men det ble mer irriterende enn noe annet siden det tok unødvendig lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

shoppingassistent? så dere kan ikke hjelpe folk og lese priser om dem ikke får til og lese dem?

Kjære vene, vi er ikke personlige shoppingassistenter, men der er allikevel jobben vår å hjelpe kunder som trenger hjelp. Hvis en kunde lurer på hva noe koster skal vi si prisen, ikke bare peke på en lapp.

Som sagt, hjelper selvfølgelig kunder med sånt, men her var det snakk om varer i flertall. Har selv slike faste kunder som trenger hjelp hele veien rundt i butikken, både med å lese på pakninger og plukke ned fra hyllen. De som har en (kronisk) lidelse mener jeg bør ha med seg hjelp til sånt.

Endret av cellar
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest iGirl

En klassiker er når jeg, f eks i et parfymeri spør "Kan du fortelle meg litt om denne hudpleieserien" og den som jobber der tar esken og begynner å lese høyt fra den.

Umm... jeg kan lese altså. :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, hjelper selvfølgelig kunder med sånt, men her var det snakk om varer i flertall. Har selv slike faste kunder som trenger hjelp hele veien rundt i butikken, både med å lese på pakninger og plukke ned fra hyllen. De som har en (kronisk) lidelse mener jeg bør ha med seg hjelp til sånt.

hehe, her var det ikke snakk om flere varer, jeg sto og mysa på en vare og prøvde og lese av prisen, og det så hun som jobba der, når jeg spørte om hva varen kosta, så pekte hun bare på prisen og sa det står der, jeg rakk ikke en gang og spørre henne hva det sto der før hun hadde snudd seg med ryggen til og vandra videre.

er heller ikke kronisk syk, hadde bare litt dårligsyn i graviditeten pga hormoner:) men skjønner om dere missforsto hva jeg mente

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kom på en episode til på kid

gikk og så litt på hva dem hadde, og fant en søt bamse, tokk den med og fortsatte og titte, står og ser på gulpekluter og lurer på om jeg skal kjøpe dem, så sier hun i kassa "skal du ha den eller?" jeg titter opp svarer "ehh, jaa, men jeg skal ha mere også, så jeg skal bare titte litt først" ble litt klein steming:P

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en ny (udugelig) sommervikar hos oss. En 19 år gammel jente, som er ekstremt uprofesjonell.

Kunde: How much is this?

Kollega: Den er 249 kr.

Kunde: I'm sorry, but I don't understand Norwegian.

Kollega: Vel, jeg snakker ikke engelsk og i Norge snakker vi norsk.

Da måtte kattungen til og redde hele situasjonen. Etterpå ga jeg henne en kraftig reprimade. For sånn snakker man IKKE til kundene.

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en ny (udugelig) sommervikar hos oss. En 19 år gammel jente, som er ekstremt uprofesjonell.

Kunde: How much is this?

Kollega: Den er 249 kr.

Kunde: I'm sorry, but I don't understand Norwegian.

Kollega: Vel, jeg snakker ikke engelsk og i Norge snakker vi norsk.

Da måtte kattungen til og redde hele situasjonen. Etterpå ga jeg henne en kraftig reprimade. For sånn snakker man IKKE til kundene.

...wow...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en ny (udugelig) sommervikar hos oss. En 19 år gammel jente, som er ekstremt uprofesjonell.

Kunde: How much is this?

Kollega: Den er 249 kr.

Kunde: I'm sorry, but I don't understand Norwegian.

Kollega: Vel, jeg snakker ikke engelsk og i Norge snakker vi norsk.

Da måtte kattungen til og redde hele situasjonen. Etterpå ga jeg henne en kraftig reprimade. For sånn snakker man IKKE til kundene.

Men hun forstod engelsk da kunden spurte? Rare greier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest iGirl

Vi har en ny (udugelig) sommervikar hos oss. En 19 år gammel jente, som er ekstremt uprofesjonell.

Kunde: How much is this?

Kollega: Den er 249 kr.

Kunde: I'm sorry, but I don't understand Norwegian.

Kollega: Vel, jeg snakker ikke engelsk og i Norge snakker vi norsk.

Da måtte kattungen til og redde hele situasjonen. Etterpå ga jeg henne en kraftig reprimade. For sånn snakker man IKKE til kundene.

Altså, engelsk er jo internasjonalt, så den saken er grei.. men jeg pleier å gjøre slik med tyskere som forventer at alle snakker tysk og bare babler ivei.. babler ivei tilbake jeg..på norsk :fnise:

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var på ferietur forleden og møtte en butikkansatt med kreativ tenkning og tette øreganger.

Tar meg friheten til å oversette samtalen til norsk.

Tenkte jeg skulle kjøpe meg noen bher og gikk inn på en undertøysbutikk. Jeg har jobbet meg gjennom mange ulike bh størrelser og endelig funnet ut at 70G passer (ikke i nærheten av så stort som det høres ut ;) ). Men jeg vet hva jeg skal ha. Kikket litt i hyllene og fant ikke noe større enn E cup. Ble fanget inn av en ung dame som så gjerne ville hjelpe.

Samtalen forløp ca sånn:

Jeg: Har dere bher i størrelse 70G?

Hun tenker seg om litt før hun stuper ned i en skuff:

Hun: 75E?

Jeg: Nei, det passer ikke.

Hun leter litt i skuffen igjen og kommer opp med en ny bh.

Hun: Her er en 80E.

Jeg: Den blir for stor.

Hun: Du må prøve den!.

Jeg: Nei, den er for stor rundt.

Hun: Prøv den.

Jeg: Nei, den passer ikke!

Hun: Men prøv den da.

Jeg: (Rimelig lei) Nei, jeg har prøvd det før.

Snur meg og går.

Greit nok, den hadde sikkert passet i cupen, men hva hjelper vel det når jeg kunne slynget den rundt meg......

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh pinlig....... Jobber på kundeservice på pizzasjappe og jeg trodde det var en av avdelingene som ringte så jeg tar telefonen og bare "haaaaalllooooo ja" i en tullestemme (vi har en god tone med avdelingene våre...).

Viste seg å være en KUNDE! Jeg blingsa på telefonnummeret, det var typ to siffer som var forskjellig... PINLIG :lete::sjenert: :sjenert:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

var jo litt med holdninga hennes også da, og bare peke på lappen, og gå .

Det er MANGE som spør om pris uten å ha sett etter selv, og da er det en del som viser hvor prisen står. Jeg ville sagt prisen og pekt, men her i dette tilfellet mener jeg du også burde sagt i fra at du har dårlig syn .
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er MANGE som spør om pris uten å ha sett etter selv, og da er det en del som viser hvor prisen står. Jeg ville sagt prisen og pekt, men her i dette tilfellet mener jeg du også burde sagt i fra at du har dårlig syn .

Ta deg en bolle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg en bolle!

Næ, hakke så lyst på.

Jeg ville bare fremheve at mange kunder er late når det gjelder å lete frem prisen, og som butikk ansatt kan man ikke gjette seg til om det er fordi vedkommende ikke gidder å se selv eller fordi han/hun ikke KAN se. Jeg ville som sagt også sagt prisen høyt om det var meg, og mener fortsatt at den butikk ansatte kunne oppført seg annerledes, men skrev vel bare for å poengtere det faktummet at det ikke var SÅ himla teit. Det hadde selvsagt stilt seg annerledes om du hadde sagt "Du, jeg ser litt dårlig, kan du lese opp prisen for meg" eller noe i den duren, DA ville det vært en dum ting den ansatte hadde gjort.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...