Gå til innhold

Ble anklaget for å stjele av kjøper - Finn.no


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Igår opplevde jeg noe utrolig ubehagelig.

Jeg er veldig glad i interiør og pynteting, og det har samlet seg opp en god del i boden jeg ikke bruker lenger. Bestemte meg for å selge dette på Finn.no

Fikk mange kjøpere på dagen, som hentet samme dag. Alt gikk som vanlig helt fint og alle var veldig hyggelige og greie. Slik det pleier å være.

Men så kom det en dame igår kveld som jeg opplevde svært ubehagelig og stressende.

Jeg hadde gjort klar alle tingene på forhånd ute i gangen, forå gjøre prosessen raskere.

Men hun ville se på flere ting når hun kom dit. Så vi gikk gjennom stuen og inn på gjesterommet hvor jeg hadde alle tingene mine jeg skulle selge.

Vi var der i kanskje 2-3 minutter og hun bestemte seg for å kjøpe flere ting. Vi tok det med og gikk ut igjen i gangen.

Når hun skulle betale meg (500 kr) så oppdaget hun at hun ikke hadde 500 lappen sin i lommeboken, men 2 200 lapper. Og hadde sjekket mange ganger før hun kom hit. Jeg skjønte ikke helt hva hun mente, og jeg sa at det var en minibank i nærheten hvis hun ville gå å ta ut penger. Så skjønte jeg at det ikke var det hun siktet til. Hun mente at kjæresten min, som lå i stuen og så på TV og minded sin egen business hadde vært i lommeboken å stjelt pengene hennes mens vi var på gjesterommet for å se på de andre tingene.

HVA FAEN? Jeg fikk helt sjokk og det gikk en ekkel følelse gjennom kroppen. Står hun virkelig her og anklager kjæresten min for å ha gått i lommeboken hennes og stjelt pengene hennes?

Hun ville jeg skulle konfrontere han og spørre han om han hadde tatt den.

Jeg sa det var helt uaktuelt da jeg vet han ikke har gjort det. Han tjener ikke akkurat dårlig og hadde aldri i livet stjelt en 500 lapp eller noe i det hele tatt. Han er snill og harmløs som ett lam og jeg kjente hele situasjonen var skikkelig ekkel.

Jeg fikk en sykt dårlig følelse av at hun prøvde å svindle meg for å slippe å betale for seg. Da hun åpnet lommeboken hadde hun istedet 2 200 lapper. Hun mente rett og slett at han hadde tatt en 500 lapp og lagt igjen 2 200 lapper i lommeboken hennes.Hva faen? Hvis noen hadde stjelt penger, hadde de ikke akkurat lagt tilbake noe. Jeg prøvde å si at hun nok hadde vært innom butikken eller whatever og splittet 500 lappen sin, da det var eneste logiske grunn til at en 500 lapp var blitt til 2 200 lapper. Hun maste og maste og anklaget kjøresten min og jeg kjente at til slutt så ble jeg rimelig forbanna og sa at jeg synes det er utrolig ubehangelig at du står her og anklager oss for å stjele noen småpenger fra vesken din.

Jeg fikk de 2 200 lappene og 80 kr i småpenger og sa det var greit.

Men kjente på følelsen av ubehag i hele går kveld.

Jeg prøvde å søke opp nummeret hennes på gulesider som hun hadde sendt sms fra i forkant for å se hvilket menneske dette var. Men nummeret fantes ikke registrert noe jeg synes var mistenkelig nok i seg selv. Hun var svært ubehagelig fra hun kom inn i huset og spurte om å få kjøpe alt mulig rart i huset mitt som jeg ikke hadde lagt ut til salgs, alt fra jakker og sko til interiør jeg hadde i stuen og på kjøkkenet. Hun var veldig spesiell hele damen.

Hva faen hadde dere gjort og hva tenker dere om denne situasjonen?

Prøvde hun å lure meg?



Anonymous poster hash: c7d3b...b5b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva faen hadde dere gjort og hva tenker dere om denne situasjonen?

Prøvde hun å lure meg?

Anonymous poster hash: c7d3b...b5b

Kanskje, eller så er hun litt distre og har glemt at hun splittet 500 lappen. Og da er det ikke rart at hun trodde han hadde tatt den. Har selv trodd at jeg har blitt svindel, men så kommer jeg på at jeg har brukt pengene selv. Jeg har derimot aldri anklaget noen for å ha gjort det før jeg har fått tenkt meg godt om og er sikker.

Crazy-lady :D

Anonymous poster hash: d1657...3d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere muligheter her. Damen kan ha rotet, fordi hun er surrete i hodet. Eller hun kan ha ønsket å være alene i et rom mens du gikk og diskuterte med gubben. Da hadde du kanskje opplevd at hun forsynte seg av tingene dine. Den beskrevne måten er en måtesmåtyver opperer på for å tømme huseiers lommebok, lommer, skap og skuffer.

Det er jo normalt når du går inn til fremmede å ha lommebok, mobil og nøkler på seg. Tyveri kan slå begge veier.

Glem dama. Skriver aldri adresse eller har synlig telefonnumre i finn anonser. Fordi folk kommer på døra når oe legges ut på gis bort, og når du bor i et "rikmannsstrøk" så har jeg erfart at dette tiltrekker seg uønskede personer, uten å ville ugdype nærmere, men ubehagelige episoder, ja!

Anonymous poster hash: 8b452...81e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere muligheter her. Damen kan ha rotet, fordi hun er surrete i hodet. Eller hun kan ha ønsket å være alene i et rom mens du gikk og diskuterte med gubben. Da hadde du kanskje opplevd at hun forsynte seg av tingene dine. Den beskrevne måten er en måtesmåtyver opperer på for å tømme huseiers lommebok, lommer, skap og skuffer.

Det er jo normalt når du går inn til fremmede å ha lommebok, mobil og nøkler på seg. Tyveri kan slå begge veier.

Glem dama. Skriver aldri adresse eller har synlig telefonnumre i finn anonser. Fordi folk kommer på døra når oe legges ut på gis bort, og når du bor i et "rikmannsstrøk" så har jeg erfart at dette tiltrekker seg uønskede personer, uten å ville ugdype nærmere, men ubehagelige episoder, ja!

Anonymous poster hash: 8b452...81e

Mye fornuftig her, og det uthevede er det samme som jeg gjør. Skriver fornavn og gir mailadresse, men ikke tlf. og bostedsadresse utover postnr., og så møter jeg heller kjøper (eller den noe gis bort til) ute. Er strengt tatt ikke særlig paranoid av meg, bare tenker det er like greit. Har selvsagt litt å si hvor stor gjenstanden er, men som regel er det greit.

Vanskelig å vite hva hun prøvde. Enten er hun bare en sær og distré karakter, eller så hadde hun ondere hensikter enn som så. Men hun endte opp med å kjøpe gjenstanden til omtrent den prisen den skulle gå for, og hun har jo merket at du ikke lar deg pille på nesen, så du hører neppe mer fra henne. Like greit. Selv om jeg forstår at det jo er ubehagelig å bli anklaget på den måten.

Anonymous poster hash: 6883e...7b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...