Gå til innhold

Mest irriterende ord/uttrykk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Elseby13

Å gud, ja! Det verste med at såpass mange bruker "i forhold til" feil, er at det begynner å smitte over på meg. Det har blitt så vanlig å misbruke det begrepet, at jeg noen ganger må tenke to-tre ganger over hvordan jeg bruker "i forhold til" når jeg skriver. Vi har et lingvistisk virus som brer seg rundt den norske befolkning, den har gjennomgått heftige mutasjoner. Lingvistene kan ikke lenger kontrollere det: Språklig antibiotika, som for eksempel korreks, har mistet sin effekt da vertene til viruset har blitt resistente. Det har til og med begynt å spre seg til språknazier, eller lærere, som allerede har begynt å merke noen av symptomene. Noen kan vi ikke lenger redde. Vi har ikke lenge igjen. Vi må øke beredskapen, sende en appell til FN og isolere oss fra alle kilder, der slike språkfeil oppstår.

Anonymous poster hash: 27536...41b

Så utrolig bra skrevet! Hvorfor tok du denne som anonym?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Farve"

Minner meg om en eller annen tante eller kunst og håndverklærer i 60-årene fra indre østfold

det heter FARGE



Anonymous poster hash: 4b367...429
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"lol"

bruker dette til stefaren min når han har 0 respekt for meg. Det er det mest krenkende ordet som finnes.

jeg sier lol hele tiden, men mest som "hva faen" eller når jeg ikke vet hva jeg skal si. Så ja, lol har faktisk endret mening fra "hahahahahhaha" til noe krenkende eller sarkastisk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sier lol hele tiden, men mest som "hva faen" eller når jeg ikke vet hva jeg skal si. Så ja, lol har faktisk endret mening fra "hahahahahhaha" til noe krenkende eller sarkastisk.

Ja, skikkelig overlegent!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Biomor/biofar

Kleint. Klarer ikkje å bli vant med det ordet! Og igår såg eg det på underteksten på ein serie! Iiik 😱

Vi(!) er gravide

På ein måte (gjerne sammen med liksom). Starte og avslutte setninger med "på ein måte" når det ikkje passar seg, gjerne mange gongar iløpet av ein samtale.

Liksom

Sambo, arrrrrg!

Prinsesse/prins

Å slite. "Eg slit med å finne ut kva bukse eg skal velge", - ja stakkar deg, du må ha det heilt forjævlig!

Endret av Kjibba
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig bra skrevet! Hvorfor tok du denne som anonym?

Takk! Årsaken til at jeg tok den som anonym, er vel mer en uvane. På KG kan det være ganske røft til tider, så jeg holder brukeren som regel anonym, selv om det ikke alltid er nødvendig. Jeg er ikke en av de anonyme brukerne som hetser eller troller, jeg har bare blitt altfor vant til å trykke på anonymknappen. Det er min fantastiske usynlighetskappe. Får man pes/hets for noe, føles det ikke like personlig dersom hetsen ikke er relatert til brukeren min.

Andre ting jeg misliker er: Misbruk av ordet hjerteskjærende, folk som sier pottisgull fremfor potetgull, folk som sier sjips istedet for chips. Og folk som har blitt så vant til å uttale kj-lyden feil, at de har begynt å SKRIVE kj-lyden feil! Eller de som skriver skj-lyden som kj-lyd. Jeg har også blitt lei av "OH-EM-GEE!" Folk som skriver/sier glufse, mus eller dåse. Folk som skriver/ sier nippel fremfor brystvorte. Folk som sier kaviarstjerne fremfor anus eller rumpehull. Folk som skriver rompe fremfor rumpe. Og så videre. Så mange ting, så lite tid...

Anonymous poster hash: 27536...41b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg synes det blir født merkverdig mange kongelige for tiden, facebook florerer med "Gratulerer med den lille prinsen/prinsessen" og det irriterer meg grønn, det virker jo som om folk ikke lenger husker at det er baby det heter, eventuelt gutt/jente!

Som nevnt tidligere "overigår" :bond: Det heter ikke det!

å bile - det er også noe som irriterer meg "vi skal bile til hytten". neeei dere skal ikke det, dere tar bilen/kjører til hytten.

å nave - NAV er et sted, ikke noe en gjør.



Anonymous poster hash: 7eda9...516
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

'Utrolig' Er dette det eneste adjektivet det norske folket kan? Hører det så alt for ofte og nå som jeg har begynt å henge meg opp i det, klikker det nærmest for meg hver gang jeg hører det. Nei, det er ikke utrolig! Du står og ser/hører det akkurat nå, hva er det du har så store problemer med tro? Hvis du ikke stoler såpass på dine egne sanser, foreslår jeg en legesjekk, din h*lvetes k*dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest crazycatlady

Lizzm

Vi er gravide

Random, care og andre engelske tulleord fjortisa bruker

Biomor/biofar

Bonusbarn

Barnemor/barnefar (hva er galt med å si bare mor og far?)

Prinser/prinsesser om krapylunger uten blått blod

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rier (ekkleste ordet som finnes)

Nybakt mor (hvordan kan en mor være nybakt, det er vel ungen som e nybakt ?)

navel

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Forbrede/tilbrede, forbredelse/tilbredelse.

Disse er ikke slurvefeil. Jeg har sett utallige ganger folk skrive på denne måten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et uttrykk som har bredt seg som pest hos folk som strikker eller hekler: å snope garn.

Det høres ikke morsomt eller festlig ut, bare veldig teit!

Å snope betyr å kjøpe snop, dvs.godteri!



Anonymous poster hash: 34d43...558
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Et uttrykk som har bredt seg som pest hos folk som strikker eller hekler: å snope garn.

Det høres ikke morsomt eller festlig ut, bare veldig teit!

Å snope betyr å kjøpe snop, dvs.godteri!

Anonymous poster hash: 34d43...558

Hva mener de som sier å snope garn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det mest irriterende uttrykket jeg noen gang har hørt er "det som ikke dreper deg gjør deg sterkere".

På ingen måte stemmer dette uttrykket og dessverre misbruker så altfor mange det og vedtar det som en bokstavelig sannhet.

Har hatt mange diskusjoner rundt det uttrykket der og de som bruker det mener i fullt alvor at om man opplever kjipe og vonde ting i livet så vokser man som menneske av det å blir mer mentalt og fysisk sterk/robust i ettertid. Men dette er svada fra ende til annen.

Er bare å snakke med noen som jobber i psykiatrien så vil man høre det finnes uendelig mange traumer, negative erfaringer som kan føre til at man blir permanent svekkelse fysisk og psykisk for resten av livet.

Ferdig snakka.

Bruker dette uttrykket selv (har det tom på profilen min her inne) fordi det passer til meg og mitt liv. Har opplevd en del som har gjort at jeg i dag er et sterkere menneske. At noen mener det blir feil å bruke, får være opp til dem. Samtidig så blir det feil å rakke ned på de av oss som faktisk føler det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener de som sier å snope garn?

De mener å kjøpe garn.

Godt mulig de ser på garn som godteri.

Anonymous poster hash: 34d43...558

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når folk sier/bruker ordet:

Liksom mellom hvert ord de sier.

"jeg skal ut å råne/lode".
Når fatet mitt er helt tomt på en restaurant, og servitøren spør meg om det smakte. Er servitør selv halvparten av tiden så skjønner jo at det er "en regel vi har" men hvis jeg ser gjesten har tømt fatet sitt før jeg når å spørre prøver jeg heller med:" Regner med det smakte, ettersom du har spist alt. Håper du ble mett!" eller noe sånt isteden...
"Så jææævla lættis lissm.." ÆSJ.
"Så jævla MONGO/RETARDA/PSYKO/SCHIZO du er da!" når folk bruker "diagnoser" som skjellsord....

SHøttkaker SHole SHjeven osv...

"Jeg skal RUSLE meg en tur ut/skal TRASKE meg en runde/skal PJUSKE meg hjem." HATER de tre ordene, spesielt brukt i disse sammenhengene!!!!

LOL/YOLO/OMG/WTF/BFF/FF/BTW og andre dustete forkortelser...

"Jeg er dritsulten" Åja, så du er sulten på drit?? Idiotisk.

Ja... The list goes on, tror jeg... Jeg kom ikke på mer i farten! Hehe :)

Endret av kaffekjærring
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...