Gå til innhold

Lovlig med streaming?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har lastet ned filmer og serier i lengre tid, men har tenkt meg å slutte med det, da mannen er ganske nervøs for at Telenor skal begynne å gi informasjon til politiet.

Skal jo også snart bli mamma ( :rodmer: ) så, kunne tenkt meg å bli litt mer lovlydig :lur:

Men jeg vil så gjerne se serier fra USA, siden Norge ligger så veldig langt etter, og vi ikke har tv engang..

Er det noen måte jeg kan gjøre det på som er lovlig eller i hvert fall mer lovlig enn å laste ned?

Jeg har prøvd å streame fra sider som Project Free TV, og synes det fungerer greit, men mannen mener det heller ikke er lovlig siden vi ikke betaler TV-lisens i USA.

Hva gjør man da? :klo:

Kan man spore at man streamer? Eller finnes det noe annet man kan gjøre? Hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Streaming ikke lovlig nei, siden det var det du først og fremst lurte på. Om du kan straffes og i det hele tatt hva slags straff du skulle ha fått er et helt annet spørsmål.

Men om du/mannen din er nervøse, kan dere skaffe dere en amerikansk itunes-konto. Det er jo ikke heelt i tråd med apples retningslinjer, men da betaler dere jo i det minste for materialet dere ser på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde streaming var lov, jeg. Siden man ikke stjeler til eget eie. Jeg har pleid å bruke surfthechannel.com.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Streaming ligger vel i en gråsone, det er såpass nytt at det finnes ingen ordntlige lvoer rett og slett.

De som legger det ut derimot bryter jo loven så du bidrar jo til å bryte den. Er som regel de som legger ut for nedlastning/streaming som blir tatt, så om eneste grunn til at du vil slutte er for ikke å bli anmeldt og ikke noe moralsk er det bare å fortsette både nedlatsning og streaming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde streaming var lov, jeg. Siden man ikke stjeler til eget eie. Jeg har pleid å bruke surfthechannel.com.

Det er juridisk ingen forskjell på å laste ned noe på dataen sin, og det å laste ned noe i en midlertidig mappe (det som skjer når du streamer), men igjen, om man faktisk kan dømmes for det er en annen sak, men i utgangspunktet er det ikke mindre ulovlig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...