Gå til innhold

Noen som forstår dette med kalorier?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg trenger litt hjelp... Hvor mange kalorier er det i et knekkebrød med 1 egg og 3 "striper" med majones (lett majones) og kaviar? Lys frokost knekkebrød.

Er dette en veldig usunn frokost? Spiser 2-3 knekkebrød med egg...



Anonymous poster hash: 5c6a0...d09
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Usunn frokost i den forstand at det er for lite, vil jeg si. Spis minst fire knekkebrød og to egg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usunn frokost i den forstand at det er for lite, vil jeg si. Spis minst fire knekkebrød og to egg!

2-3 knekkebrød med 1 egg på vært knekkebrød føles utrolig mye ut :S

TS

Anonymous poster hash: 5c6a0...d09

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut i fra hvordan du ordlegger deg antar jeg du er ganske ung? Man må se an behovet etter hvor gammel man er, aktivitetsnivå, kjønn, høyde og vekt.

Hvis du mener 2-3 knekkebrød er mye har du et problem, da dette er helt normalt, dog på grensen til lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut i fra hvordan du ordlegger deg antar jeg du er ganske ung? Man må se an behovet etter hvor gammel man er, aktivitetsnivå, kjønn, høyde og vekt.

Hvis du mener 2-3 knekkebrød er mye har du et problem, da dette er helt normalt, dog på grensen til lite.

Er 23 år. 98 kilo - 1.62 høy - fortsatt lite?

TS

Anonymous poster hash: 5c6a0...d09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å si, da jeg ikke vet hva du spiser resten av dagen eller hvor mye du er i aktivitet. Hvis du spiser 3-4 knekkebrød med egg til frokost, samt spiser nogenlund likt til lunch og kvelds (+mellommåltider - nøtter, frukt, yoghurt) og spiser en middag etter tallerkenmodellen er det OK.

Hadde nok suplemert med et melkeprodukt i tillegg til frokosten, et glass skummet melk el. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spiser kun frokost og middag. (middag er normal porsjon og normal mat)

Prøver å gå ned i vekt, for å gå ned i vekt så må jeg spise oftere, så har startet med frokost.
TS



Anonymous poster hash: 5c6a0...d09
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ønsker å gå ned i vekt er virkelig ikke to små måltider i løpet av dagen veien å gå.

Hvis du spiser så lite hvil kroppen tro at det er hungersnød og lagre alt av næring du tar til deg. Ergo, du fucker opp forbrenningen din og vektnedgangen vil stoppe!

Din hvileforbrenning er på ca. 1700kcal, dvs det absolutte minimum du trenger for å opprettholde dagens vekt. For din del vil jeg anbefale et daglig inntak på rundt 1500kcal for å gå ned i vekt på en sunn måte. Du må tenke livsstilsendring fremfor sulting. Hvis du spiser så lite som du gjør nå vil du sprekke og vinninga går opp i spinninga.

Prøv å spis hver 3-4 time og minimum fire måltider om dagen: frokost, lunch, middag og kvelds. Du må kjenne på hvilken fordeling av kalorier sm fungerer for deg i løpet av dagen, men jeg vil anbefale at du spiser en god frokost som holder deg mett lenge. Da er det enklere å holde planen gjennom hele dagen.

Mitt forslag er: frokost (400kcal), lunch (300kcal), middag (400kcal) og kvelds (200kcal). Til mellommåltider anbefaler jeg eksempevis yoplait 00% eller frukt/kuttede grønnsaker.

Cluet er å spise mye for lite. Fyll på med mye grønnsaker. Det er sunt, godt og inneholder få kalorier. Grønnsaker kan du spise rå, ovnsbakte (med godt krydder), most, eller kokt. Kun fantasien setter grenser!

Ønsker deg lykke til med prosjektet og som sagt; tenk livsstilsendring, ikke slanking!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2-3 knekkebrød med 1 egg på vært knekkebrød føles utrolig mye ut :S

TS

Anonymous poster hash: 5c6a0...d09

Problemet er at du spiser lyse knekkebrød. De inneholder ingen næring og holder deg ikke mett i lengden. Du burde bytte til grovere knekkebrød med mer fiber (for eksempel disse). For å vite hvor mange kalorier noe inneholder, må du veie det. De fleste pakker med knekkebrød opplyser på baksiden om hvor mange kalorier det er i hvert knekkebrød, så den får du gratis, men kaviar, majones, egg og lignende må veies.

Du burde spise mer enn to måltider om dagen, helst fire, litt avhengig av hvordan du lever. Frokost, lunsj, middag og kvelds.

Anonymous poster hash: 86628...e7f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det du som lager alle disse kalori-trådene i dette forumet om dagen? Vil isåfall anbefale deg å gå til innkjøp av en kjøkkenvekt og se litt i matvaretabellen, eller andre nettsider egnet til slik.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usunn frokost i den forstand at det er for lite, vil jeg si. Spis minst fire knekkebrød og to egg!

http://www.melk.no/sitefiles/6/dokumenter/Dagsmeny1500kcalforkvinner.pdf

2 knekkebrød er anbefalt til kvinner til frokost. Når det gjelder brødskiver er det 1-1,5. Så 2 knekkebrød er ikke altfor lite.

Anonymous poster hash: f642c...5df

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 knekkebrød er det dummeste jeg har hørt og helt bak mål!

To knekkebrød er normal mengde mat til et måltid.

Anonymous poster hash: 86628...e7f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

diett.no kan du registrere alt du spiser gjennom dagen, "menyen" inneholder utrolig mange matvarer og man kan også legge inn selv. http://www.diett.no/

forøvrig signerer jeg det mange oppforbi meg skriver ang. mat og internett er fullt av gode råd og veiledning , noe jeg tror du trenger. ellers ønsker jeg deg lykke til og husk å tren!



Anonymous poster hash: 67b2a...442
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.melk.no/sitefiles/6/dokumenter/Dagsmeny1500kcalforkvinner.pdf

2 knekkebrød er anbefalt til kvinner til frokost. Når det gjelder brødskiver er det 1-1,5. Så 2 knekkebrød er ikke altfor lite.

Anonymous poster hash: f642c...5df

2 knekkebrød? oi det var lite, jeg spise ca. 4 grove knekkebrød for å bli mett og jeg er veldig småspist.

Anonymous poster hash: 67b2a...442

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 knekkebrød? oi det var lite, jeg spise ca. 4 grove knekkebrød for å bli mett og jeg er veldig småspist.

Anonymous poster hash: 67b2a...442

Takk Gud for at noen har skjønt det!

To knekkebrød som et helt måltid er bare lommerusk! Hvis man skal spise to knekkebrød til et måltid må man i vertfall spise noe til, eks. en yoghurt + banan

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To knekkebrød er normal mengde mat til et måltid.

Anonymous poster hash: 86628...e7f

Jada, for en 6mnd gammel baby eller ei 100 år gammel dame på dødsleie, for all del!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, for en 6mnd gammel baby eller ei 100 år gammel dame på dødsleie, for all del!

Dette er frokost. Ikke middag. 4 knekkebrød med pålegg til frokost er mye. Det passer for en som skal rett på trening eller en tenåringsgutt.

Hilsen en som spiser en croissant til frokost (+ juice og kaffe) og som er både slank og sunn i en alder av 52.

Anonymous poster hash: 28ebe...01a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du virkelig vil gå ned i vekt så TREN... ikke kutt ut mat.. =( spis heller mer, men oftere og i mindre porsjoner. Knekkebrød med egg er virkelig ikke et sted å begynne med kalori tellingen... Kutt ut brus, lys brød og sukker hvis du virkelig vil redusere vekt. Og musli, yoghurter og annet som man tror er "sunt" men som egentlig er fullt av sukker. Smoothier, juicer av dårlig kvalitet o.l. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...