Gå til innhold

Hvor mange av dere kjøper poteter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Pommes frites? Potetgull? Merkelig at det eneste virkelig dugende bruksområdet til poteten blir glemt.

Anonymous poster hash: fc1b5...448

Nei, det lager jeg ikke - foretrekker å ikke frityrsteke hvis jeg ikke må.

Anonymous poster hash: d0064...abf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det driver jeg med. Stort sett i form av potetmos, ovnsbakte amadinepoteter. kokte mandelpoteter eller i moussaka. Vil påstå av ris og pasta har andre bruksområder enn poteter.

Endret av venus_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle nordmenn har hoppet på trendkostholdet med lavkarbo, du ser vel det i butikken? Poteter selges ikke lengre, ikke ris, couscous, pasta, frukt, godteri, potetgull, brus eller brød heller.



Anonymous poster hash: 90f0c...71c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det lager jeg ikke - foretrekker å ikke frityrsteke hvis jeg ikke må.

Anonymous poster hash: d0064...abf

PS: Derimot glemte jeg noe annet viktig: Raspeballer!

Tenk å glemme det. Lages i hvert fall et par ganger i året, av feks Trollpoteter eller Kerrs Pink.

OG: Bacalao. Der foretrekker jeg uskrelte amandines. :spise:

Anonymous poster hash: d0064...abf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi holder på med sånn. Kjøper ofte poteter - det finnes mange typer poteter og like mange måter å bruke de på.

Vi og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det poteter i diverse varianter 2-3 ganger i uka.

Men det er veldig, veldig sjeldent vi spiser "vanlige", kokte poteter. Da jeg vokste opp, var det kokte poteter til omtrent alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

De potetene som kommer inn hit er ærlig og redelig kjøpt ja :Nikke:

Edit: En skikkelig bacalao blir ingen bacalao uten uskrelte poteter i skiver hos meg. Takk til AB som nevnte bacalao'en :)

Endret av Lille-pus
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg vokste opp, var det kokte poteter til omtrent alt.

Samme her. Kokte poteter og kokte gulrøtter var "default"-tilbehøret. :ler:

Anonymous poster hash: d0064...abf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper både poteter, ris og pasta, men spiser i grunnen mest potet. Jeg både koker og steker poteter (i ovn). Er godt det. Poteter trenger ikke å være 'gammeldags'. Det blir litt hva man gjør det til, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle nordmenn har hoppet på trendkostholdet med lavkarbo, du ser vel det i butikken? Poteter selges ikke lengre, ikke ris, couscous, pasta, frukt, godteri, potetgull, brus eller brød heller.

Anonymous poster hash: 90f0c...71c

Det kan jeg ikke si jeg har lagt merke til. De fleste rundt meg spiser ikke lavkarbo, jeg er en av få. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker ikke så mye poteter, kun dersom vi skal ha potetbåter, kokt til kjøttkaker eller potetmos (oppvokst med hjemmelaget potetmos så klarer ikke ferdigpose). Kjøper kanskje poteter 1-2 ganger i mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poteter holder da ikke så lenge om ris og pasta vel?

Anonymous poster hash: fc1b5...448

Ikke LIKE lenge, tørr pasta og ris varer jo i massevis av år, men poteter oppbevart korrekt holder minst et halvt år, så det havner i kategorien langtidsholdbart etter min mening. Poenget er at man trenger ikke planlegge poteter - det er bare å kjøpe noen, så har man i hus når man får lyst på, enten det er om en uke eller en måned.

Anonymous poster hash: 74677...365

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visst kjøper jeg poteter. Bruker det riktignok ikke daglig, men må ha det til fisk og synes dessuten "potetstappe" av pasta høres merkelig ut ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når jeg skal ha meg noe skikkelig godt, så lager jeg søtpotetnachos i stekeovnen med sorte bønner, krydder, olje og ost på toppen! Likeens lager jeg ofte stekte båtpoteter med rosmarin og hvitløk.

At poteter er gammaldags og "ut" er jeg ikke enig i. Poteter må man ha i hus og kan brukes til det meste, både tradisjonelle retter og såkalte moderne.

Og så har jeg tenkt å dyrke mine egne poteter snart. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. Kokte poteter og kokte gulrøtter var "default"-tilbehøret. :ler:

Anonymous poster hash: d0064...abf

Hehe, det var vel også den tiden da "grønt" var det samme som "pynt". Man spiste da ikke pynten! Det lærte jeg av min mor. Så all grønt/pynt ble returnert sammen med tallerken. Kjenner jeg ikke orker å tenke på hvor mange ganger pynten ble resirkulert på diverse kaféer/veikroer.....

Beklager avsporing :icon_lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper poteter, ja. Kjøper en storsekk med poteter fra en bonde i østerdalen om høsten, som holder ganske lenge. Når den er tom kjøper vi poteter på butikken. :) spiser potet nesten hver dag, og vi er slanke og friske begge to :)

Anonymous poster hash: 932d4...a48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøper poteter. Barna elskerpoteter. Kokte, ovnsbakte eller potetmos. Potetpannekake, raggmunker og potetsuppe lages også flittig. Men vi spiser også mye couscous, quinoa, byggryn og bulgur. Spørs jo helt hva vi skal ha til middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...