Gå til innhold

Hvor mange av dere kjøper poteter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har ikke kjøpt poteter siden 2003, går kun i ris og pasta, ev. hvete- eller byggris. Spiser jo potet til julemat, men er alltid hos andre i jula.

Noen som fortsatt driver med poteter og sånn?

Anonymous poster hash: fc1b5...448

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har aldri kjøpt poteter.



Anonymous poster hash: ed6ef...7f4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper poteter når jeg har lyst på mat med poteter, omtrent annenhver måned. Skulle gjerne spist det oftere, elsker poteter :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poteter er digg! Bakt potet, ovnsbakte småpoteter, hasselback-poteter, potetmos (gjerne sammen med rotgrønnsaker), potet i supper, i pytt-i-panne, til tradisjonsmat (f.eks. kjøttkaker), potetsalat, og sikkert mye annet og. Kjøper poteter rett som det er.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser poteter minst et par ganger i uka. Må da være fryktelig kjedelig å spise bare ris og pasta.

Anonymous poster hash: 03026...731

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke egen potetåker, så jeg må nesten kjøpe poteter når jeg vil ha. Et par ganger har jeg forresten fått potetene gratis på markedet når selgeren åpnenbart har ment jeg skulle ha så lite at det ikke var noe å bry seg om (kona spiser ikke poteter).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Driver med poteter og sånn?"

Jajamenn. Men holder du fremdeles på med pasta, altså? :daane:

Spøk til side: Poteter, ulike typer ris (inkl brun ris/naturris) og andre gryn, linser, bønner, rotmos og annen grønnsakspuré, quinoa, couscous, bulgur, polenta +++ inngår i hverdagskostholdet mitt. Variasjon er alfa og omega.

Og tankegangen om at jeg nødvendigvis har karbotilbehør til middagens hovedbestanddel (kjøtt, fisk eller gryterett, feks) har jeg lagt bak meg for mange år siden. Det finnes uendelig mange mer spennende måter å sette sammen en rett og et måltid på.



Anonymous poster hash: d0064...abf
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, liker å variere på tilbehøret, og poteter er godt, og holder lenge så jeg kan kjøpe uten at det blir dårlig før jeg rekker å spise det.

Anonymous poster hash: 74677...365

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser poteter 2 ganger i uka, ca. Liker poteter med laks og med grillet kylling sammen med andre rotgrønnsaker! poteter er digg, jeg er ikke så glad i ris.

Endret av Guacamole
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi holder på med sånn. Kjøper ofte poteter - det finnes mange typer poteter og like mange måter å bruke de på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sitrondrops

Ja jeg spiser poteter hvis det er noe middag hvor det er naturlig å ha det til.

Endret av Sitrondrops
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder også på med sånt, haha :) Elsker poteter, det var vel kanskje det jeg savnet mest i lavkarbo-perioden. Den er heldigvis over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Olivia Benson

Poteter driver vi med ja. Og hvis jeg skal ha så må jeg nesten kjøpe de da jeg ikke har potetåker i stua.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør ikke det, men det gjør min samboer. Han spiser poteter, jeg gjør det som regel ikke. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...