Gå til innhold

Har du noen gang drept noen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mygg er det eneste vesenet jeg dreper mens jeg smiler fornøyd. Fluer åpner jeg vindu for. Fisken slipper jeg ut igjen om det er mulig, og den ikke ment til å spises. Egentlig dyreplageri......

 

Men det verste jeg gjør mot noen andre vesener er å seigpine dem til døde. Jeg tenker på mark. Myggen er et klask, og den vet ikke hva som traff den. 

Marken stakkars blir tredd på en krok, og senket ned i vannet for å bli spist. 

 

Følte meg plutselig veldig deprimert og utilpass ut. :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dyreplageri å spise fisk? Nå har jeg hørt det med o.O

Dyreplageri å dra den opp med krok, og slippe den skadet ut igjen . Jeg gjør det allikevel ......Men å spise fisk er ikke dyreplageri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Insekter, mange fluer og mygg! Sånn er det når man er en myggmagnet...
Har drept fisk jeg har fisket selv. Det er fælt å drepe dem, men det blir middagen min og fersk fisk er nydelig!
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mygg er det eneste vesenet jeg dreper mens jeg smiler fornøyd. Fluer åpner jeg vindu for. Fisken slipper jeg ut igjen om det er mulig, og den ikke ment til å spises. Egentlig dyreplageri......

 

Men det verste jeg gjør mot noen andre vesener er å seigpine dem til døde. Jeg tenker på mark. Myggen er et klask, og den vet ikke hva som traff den. 

Marken stakkars blir tredd på en krok, og senket ned i vannet for å bli spist. 

 

Følte meg plutselig veldig deprimert og utilpass ut. :(

Det er mange fiskekroker der man ikke bruker mark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaaa....Er veldig glad i å dra på fisketurer, får jeg napp så smetter jeg den av kroken og knekken nakken på den x) (uffda....dakar fisk, nå må jeg spise opp maten min!)

Har måtte slått ihjel en måse en gang også...
Uten mulighet til å ta fram mobil og ringe viltilsynet, for akkurat da var jeg ung pike og var bare noen få som hadde mobiler den gang...Typisk murstein av en motorola.. :fnise: Og ingen fasttelefon i nærheten... Jeg kastet sluken ut i vannet og måsen stupte etter den, noe som også gjorde det slik at måsen, svelgte kroken og jeg fikk den inn mot land...

,Kunne ikke se kroken...Faren min mente bare at jeg vi skulle klippe av snora og la fuglen fly videre, men jeg hentet tok ut kniven min (type, stor samedolk) og skar av halsen i ett kjapt rent kutt...Fuglen døde...

Fant ut etterpå at kroken hadde hektet seg fast ganske langt nede, og fuglen virket som den hadde indre blødninger fra kroken, opprevet spiserør...Så hadde vi bare sluppet den ut igjen, så ville den nok ha blitt pint lenge...Og tilslutt dødd :(




 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mange fiskekroker der man ikke bruker mark.

Det er sant, men jeg snakket om de gangene jeg bruker mark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske noen kunne fikse norsken i overskriften på denne tråden. TS mener "noe", ikke "noen".



Anonymous poster hash: ed07d...5db
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Har drept mange insekter og en krabbe (uten vilje :( ). Prøvde å fiske med mark en gang, men følte meg så utrolig ond, som en sånn mafiaboss som drev på med sånn drukningstortur... Aldri fått fisk da.

Klarer ikke drepe insekter som er snille da, så fluer, bier og humler for eksempel får alltid leve videre. Klarer faktisk ikke fysisk å smekke til en flue på vinduet, får ikke armen til å gjøre bevegelsen. Så de gangene jeg dreper insekter er det fordi instinktene mine tar over, altså at jeg blir redd og ikke lenger handler som tenkende meg, men som en redd tulling. Så edderkopper, veps, slike skumle lange kryp med mange ben (ikke tusenbein, men sånne som er i kring kong). Har også sparket til en hund en gang, men det var i "selvforsvar" fordi den angrep hunden min.  

Anonymkode: e1818...e84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har drept insekter, ja. Det er ingen problemer. De formerer seg ganske raskt. Ser jeg noe jeg ikke vet hva det er, eller aldri har sett før så fanger jeg det, før jeg googler det. Er det en invasiv art, dreper jeg den, er den å finne i norsk natur, slipper jeg den ut.

Tidligere i sommer måtte jeg drepe ei sjure og det er noe av det vanskeligere jeg har gjort. Lillepus på 2,5 kg hadde brukket beina på den og klort opp ryggen ganske hardt. Hun hadde sikkert brukt flere timer på å drepe den om hun fikk lov. Uten å vite hva jeg holdt på med, slo jeg den flere ganger i hodet med en stein. Neste gang ringer jeg viltnemda. (Nå går pus med bjelle, og fanger svært lite dyr generelt men det kan fort endre seg om hun mister halsbåndet).

Jeg har ikke drept noen dyr for morroskyld.

Anonymkode: b1986...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest C.Tramell

Jeg drepte en dvergpapegøye en gang. Visste ikke at den var ute av buret og klemte den ihjel da jeg skulle lukke en dør akkurat idet fuglen kom flyvende. Den døde dessverre ikke momentant heller, og jeg orket ikke å avlive den. Huff... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

37 minutter siden, C.Tramell skrev:

Jeg drepte en dvergpapegøye en gang. Visste ikke at den var ute av buret og klemte den ihjel da jeg skulle lukke en dør akkurat idet fuglen kom flyvende. Den døde dessverre ikke momentant heller, og jeg orket ikke å avlive den. Huff... 

Fy faen. 

Anonymkode: 7f5ec...c3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt mye matauk fra naturen opp igjennom årene. Aldri drept kun for sporten sin del, og alt har havnet på tallerken, med unntak av dyr som kråke, ravn, rødrev osv. for å begrense populasjonene i rypebiotoper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...